MINI Cabrio facelift

2.0 Benzina Turbo 192CP Aut7 Cooper S

Motor / Transmisie

4.5

Pentru că avem în față un facelift, Mini a ales să nu aducă modificări majore în ceea ce privește gama de propulsoare. Motorul pe benzină de 1.5 litri și 102 cai putere a primit un spor de 10 Nm și promite acum un cuplu maxim de 190 Nm, iar toate unitățile pe benzină vin cu un sistem de injecție a cărui presiune maximă a crescut de la 200 la 350 de bari și cu lame ale turbinei dintr-un material nou. Toate aceste modificări au fost realizate pentru a îmbunătăți eficiența unităților pe benzină.

În cazul testului nostru, Mini Cabrio Cooper S facelift este echipat cu motorul de 2.0 litri benzină care produce 192 de cai putere la 5.000 rpm și 280 Nm începând cu 1.350 rpm. Cu astfel de resurse, decapotabila din Oxford intră în liga modelelor cu capacități sportive ridicate.  

Trei personalități sunt disponibile, în funcție de modul de rulare ales: Green, Mid și Sport. Sunt convins că ați avut ocazia să vedeți cum se trezesc din somn pisicile. Mai întâi cască, apoi își întind lăbuțele, se arcuiesc, mai cască încă o data și abia apoi părăsesc adăpostul. Așa s-ar putea traduce și răspunsul motorului atunci când alegi rularea în modul Green. Totul este anesteziat și "timpul are răbdare".

"No drama": așa aș putea traduce răspunsul motorului în modul Mid. Unitatea pe benzină răspunde elegant oricăror cerințe și te ajută indiferent de situație. Dar toată atmosfera docilă se modifică radical în modul Sport. Orice atingere fină a pedalei de accelerație este transformată într-un sunet grav și vei realiza imediat că ai depășit pe nepregătite cu mult viteza legală. Totodată, gazele rezultate în urma procesului de ardere sunt transformate în "pops & bangs". Cunosc bine aceste sunete, iar cu Mini Cabrio facelift am simțit că britanicii le-au temperat. Mini continuă să ofere sunete de evacuare și în sistemul audio, în condițiile în care mașina este capabilă să ofere rapsodii gândite pentru terorizarea vecinilor. Din păcate, britanicii nu vin și cu posibilitatea dezactivării "sistemului" așa cum puteai face pe vechiul Fiesta ST200. 

Odată cu lansarea facelift-ului, Mini a introdus pe varianta Cabrio și o transmisie automată cu dublu ambreiaj și șapte trepte. Poate cea mai bună decizie din ultimii ani. Transmisia schimbă rapid treptele, iar în momentul kickdown-uluir ăspunde prompt și-ți oferă încrederea necesară pentru a face o depășire. Ce-i drept, și resursele bune ale motorului își spun cuvântul în aceste cazuri.

Cei care vor un răspuns și mai bun vor putea alege o cutie sport, tot cu șapte trepte și dublu ambreiaj. Aceasta din urmă este oferită și cu padele în spatele volanului.

  • Kirotractor, joi, 14.06.2018 12:21

    Hmm, zero comentarii, deci zero interes - deși mașinuța-i dezirabilă. Evident că și... cumpărabilă doar pentru cei (sau mai ales cele ;-) - aloo, s-aude-n Dorobanți?) cu bani în exces, așa că singura deducție logică ar fi absența lor-pițipoancelor din zona AM. P-o notă ceva mai serioasă, accentele de stil / dotările care dau caracterul așa-zis *lifestyle* Mini-urilor sînt nimerite la fix de BMW (pînă și ipocrizia steagului britanic din stopuri exercită atracția ei.) Că toate astea-s plătite mai scump decît fac nu remarcă oricum nimeni circumscris *targetului* vanitoșilor vizați de marca britanică doar cu numele.

  • mircea, joi, 14.06.2018 12:53

    @Kirotractor N-aș zice că interesul e tocmai zero, dar ai intuit bine: când vine vorba de Mini, reacțiile de pe Automarket au fost dintotdeauna ceva mai rezervate. Nu știu de ce, pentru că marca are poveste, iar mașinile sunt chiar speciale. Probabil pentru prețul lor foarte ridicat.

  • Kirotractor, joi, 14.06.2018 13:48

    @mircea: Cred că ai dreptate - ca (aproape) întotdeauna. ;-) Fiindcă-n restul Europei... mai bănoase Mini vindea de ex. în 2016 de 10 ori (!!!) mai multe Cooper S decît Clio RS. Îți mai zic pe scurt și-o întîmplare distractiv-sugestivă apropo de *ispita Mini*. Înainte să-mi iau Swift-ul Sport 1.6, am probat metodic mai multe alternative - de obicei singur, dar la testul c-un Mini comparabil, deși mult mai scump (Cooper, fără S) am avut nefericita inspirație s-o iau și pe nevastă-mea. Cînd i-am spus la final că-i cel puțin egala Swift-ului (deja probat) în mai toate domeniile, dar nu merită luată (mda, banii bată-i vina), mai să bufnească-n plîns - chiar dacă, după oareșce meditație... financiară, a recunoscut că am oarecum :-))) dreptate. Concluzie inevitabilă: pentru sexul frumos cel puțin, Mini rămîne irezistibil. Dar și pentru destui bărbați (mai ales S / JCW-urile).

  • Megale, miercuri, 05.09.2018 00:03

    Pai cine nu a avut si nu a "rupt" un JCW nu stie . Daca ai bani de gaz,si mentenanta , poti sa incerci una . Bafta la "drum"