Motor / Transmisie
Pentru că avem în față un facelift, Mini a ales să nu aducă modificări majore în ceea ce privește gama de propulsoare. Motorul pe benzină de 1.5 litri și 102 cai putere a primit un spor de 10 Nm și promite acum un cuplu maxim de 190 Nm, iar toate unitățile pe benzină vin cu un sistem de injecție a cărui presiune maximă a crescut de la 200 la 350 de bari și cu lame ale turbinei dintr-un material nou. Toate aceste modificări au fost realizate pentru a îmbunătăți eficiența unităților pe benzină.
În cazul testului nostru, Mini Cabrio Cooper S facelift este echipat cu motorul de 2.0 litri benzină care produce 192 de cai putere la 5.000 rpm și 280 Nm începând cu 1.350 rpm. Cu astfel de resurse, decapotabila din Oxford intră în liga modelelor cu capacități sportive ridicate.
Trei personalități sunt disponibile, în funcție de modul de rulare ales: Green, Mid și Sport. Sunt convins că ați avut ocazia să vedeți cum se trezesc din somn pisicile. Mai întâi cască, apoi își întind lăbuțele, se arcuiesc, mai cască încă o data și abia apoi părăsesc adăpostul. Așa s-ar putea traduce și răspunsul motorului atunci când alegi rularea în modul Green. Totul este anesteziat și "timpul are răbdare".
"No drama": așa aș putea traduce răspunsul motorului în modul Mid. Unitatea pe benzină răspunde elegant oricăror cerințe și te ajută indiferent de situație. Dar toată atmosfera docilă se modifică radical în modul Sport. Orice atingere fină a pedalei de accelerație este transformată într-un sunet grav și vei realiza imediat că ai depășit pe nepregătite cu mult viteza legală. Totodată, gazele rezultate în urma procesului de ardere sunt transformate în "pops & bangs". Cunosc bine aceste sunete, iar cu Mini Cabrio facelift am simțit că britanicii le-au temperat. Mini continuă să ofere sunete de evacuare și în sistemul audio, în condițiile în care mașina este capabilă să ofere rapsodii gândite pentru terorizarea vecinilor. Din păcate, britanicii nu vin și cu posibilitatea dezactivării "sistemului" așa cum puteai face pe vechiul Fiesta ST200.
Odată cu lansarea facelift-ului, Mini a introdus pe varianta Cabrio și o transmisie automată cu dublu ambreiaj și șapte trepte. Poate cea mai bună decizie din ultimii ani. Transmisia schimbă rapid treptele, iar în momentul kickdown-uluir ăspunde prompt și-ți oferă încrederea necesară pentru a face o depășire. Ce-i drept, și resursele bune ale motorului își spun cuvântul în aceste cazuri.
Cei care vor un răspuns și mai bun vor putea alege o cutie sport, tot cu șapte trepte și dublu ambreiaj. Aceasta din urmă este oferită și cu padele în spatele volanului.
Hmm, zero comentarii, deci zero interes - deși mașinuța-i dezirabilă. Evident că și... cumpărabilă doar pentru cei (sau mai ales cele ;-) - aloo, s-aude-n Dorobanți?) cu bani în exces, așa că singura deducție logică ar fi absența lor-pițipoancelor din zona AM. P-o notă ceva mai serioasă, accentele de stil / dotările care dau caracterul așa-zis *lifestyle* Mini-urilor sînt nimerite la fix de BMW (pînă și ipocrizia steagului britanic din stopuri exercită atracția ei.) Că toate astea-s plătite mai scump decît fac nu remarcă oricum nimeni circumscris *targetului* vanitoșilor vizați de marca britanică doar cu numele.