Tinuta de drum
După ceva vreme la volanul lui Countryman, ne-am obişnuit cu senzaţiile pe care ni le oferea acest model. A dispărut feeling-ul de kart, a dispărut direcţia extrem de fermă, dar au rămas capacităţile dinamice bune. În comparaţie cu un Countryman Cooper S obişnuit, exemplarul testat de noi prezintă o suspensie sport, comună cu cea a lui Countryman JCW, care are o gardă la sol redusă şi un set de arcuri şi amortizoare mai ferme, aşa cum îi stă bine oricărei suspensii sport oferite pe piaţă.
Cu jantele de 18 inch găsite în echiparea standard a lui Countryman JCW - vorbim aici despre modelul de 211 CP testat de Automarket astă vară - manevrabilitatea e la un nivel foarte bun. Însă, cu jantelşe de 19 inch ale exemplarului testat, gropile se simt diferit la bordul acestui model. Mai precis, recomandarea noastră în cazul lui Countryman este alegerea jantelor de 18 inch. În primul rând pentru că sunt suficiente pentru acest model, iar al doilea motiv ar fi faptul că maşina respectivă va fi condusă în România.
Chiar şi cu jantele de 19 inch, Countryman se manevrează bine, ruliul fiind la un nivel redus, iar sentimentul de control se menţine chiar şi în virajele mai strânse. Din moment ce mai nimeni nu va ieşi pe teren accidentat cu acest model, nu are sens să discutăm despre abilităţile sale off-road limitate dramatic de garda la sol, despre unghiurile de trecere şi de degajare prea mici pentru a fi menţionate şau despre jantele imense cu care este echipat.
Masinuta de fata se adreseaza unei singure categorii.....celor excentrici sau ma rog.....celor cool, trandy sau fansy!