Consum
Când vine vorba de motoare pe benzină, europenii se tem de un consum prea mare. Mai ales în cazul unui SUV de talia lui Outlander. Nu este o teamă eronată, întrucât astfel de motoare pot fi destul de gurmande, chiar dacă rulezi o mare parte din timp în modul Eco al sistemului 4x4 (așa cum am făcut și eu).
În cazul exemplarului meu de test, consumul extraurban s-a învârtit între 8 și 9.2 litri/100 de kilometri. Asta în condițiile în care am și nimerit o Valea Prahovei aproape zidită de numărul mare de mașini din weekend.
În mediul urban, consumul a sărit ușor de 12.5 litri la 100 de km, cu tot cu un sistem start-stop care a mai oprit motorul la semafor. Repornirile nu au fost deranjante, motorul fiind foarte bine echilibrat și lipsit de vibrații. În fișa tehnică, Mitsubishi anunță un consum mixt de 7.5 litri în regim NEDC și de 8.7 litri în regim WLTP. Bineînțeles, acesta din urmă este mai aproape de realitate.
Dar pentru că nu toți producătorii auto au publicat valori WLTP ale consumului, voi face comparația raportându-mă la promisiunile oficiale obținute în regim NEDC. Prin urmare, dacă ne uităm în segment, vedem că un Skoda Kodiaq de 180 CP, cu automată și 4x4 consumă 7.3 litri/100 de km, deci ușor mai puțin decât Outlander, deși are cu 30 de cai în plus. Lucru valabil și pentru Peugeot 5008, care vine tot cu 180 de cai, dar fără 4x4, și promite 7 litri/100 km.
Nissan X-Trail și motorul său pe benzină de 163 de cai putere, cu transmisie manuală și fără 4x4, consumă mult mai puțin, adică 6.2 litri/100 km. Și un Mazda CX-5 cu 160 CP, automată și 4x4 consumă de asemenea mai puțin: doar 6.6 litri/100 km. Frații Kia Sportage și Hyundai Tucson, cu motoare de 177 cai putere, cutii automate și 4x4, consumă aproape la fel, respectiv 7.4 și 7.5 litri/100 km.
Honda CR-V cu motorul său de 1.5 litri turbo, cu 4x4, dar cu manuală, consumă sensibil mai puțin: 6.6 litri/100 km. Nu mai vorbim de Ford Kuga, cu 4x2, manuală și 150 de cai putere, care anunță doar 6.2 litri/100 km.
Toyota RAV4, care este cel mai potrivit rival pentru Outlander, pentru că vine tot cu motor de 2.0 litri, CVT și 4x4, promite un consum semnificativ mai mic: 6.5 litri/100 de km.
Ce mi se pare ciudat la masinile din ziua de azi este faptul ca de la o generatie la alta ele tot cresc in dimensiuni si scot de pe piata modele mai veche. De exemplu masina asta cand s-a lansat era un fel de break transformat in SUV si in acelasi timp Mitsu avea si Pajero care se vindea destul de bine. Apoi au marit masina asta pana cand a ajuns sa se compare cu SantaFe!!! eliminand de pe piata chiar pe al lor Pajero...wtf …