Tinuta de drum
Outlander nu își propune acte de bravură, fiind o mașină diametral opusă lui Lancer Evo, care a și sucombat între timp. Outlander este un SUV confortabil, cu destul ruliu pe viraje și la frânările violente. Nu-ți oferă prea multă încredere atunci când vrei să abordezi cu mult curaj anumite viraje. Nici direcția nu este una precisă, deși este ușor greoaie. Poate cam prea greoaie pentru momentele în care aveți de executat manevre dificile în parcări aglomerate.
În rest, Outlander este o mașină care trece cu usușință peste gropi și alte neplăceri strecurate în asfalt, mai ales după o iarnă grea. Nu are o suspensie antifonată excepțional, iar asta se simte cel mai bine la trecerea peste limitatoare de viteză, când amortizoarele pot avea o compresie violentă și ușor zgomotoasă. Garda la sol este de 19 centimetri, ceea ce garantează accesul pe câteva drumuri forestiere.
Chiar dacă brandul vine cu o moștenire off-road impresionantă, confirmată de câteva titluri în raliul Dakar, Outlander rămâne un crossover care nu se poate aventura foarte mult în teren accidentat. Nici unghiurile de atac și degajare nu sunt tocmai recomandate pentru asta (21, respectiv 22.5 grade).
Tracțiunea integrală are trei moduri de funcționare (Eco, Auto, Snow și Lock), ceea ce poate ajuta în situații dificile. Faceliftul a adus noutăți și la acest capitol, pentru că, asemeni lui Eclipse Cross, Outlander beneficiază de Super All Wheel Control, un sistem introdus pentru prima dată pe ultima generație Mitsubishi Lancer Evolution. Acum a fost îmbunătățit și este compus din patru sisteme esențiale: ABS, ASC, sistemul de tracțiune integrală și Active Yawn Control. Toate aceste sisteme sunt coordonate de un creier electronic care te ajută să ieși din situații dificile. Cu condiția să nu fi rămas suspendat din cauza unghiurilor destul de limitate.
Ce mi se pare ciudat la masinile din ziua de azi este faptul ca de la o generatie la alta ele tot cresc in dimensiuni si scot de pe piata modele mai veche. De exemplu masina asta cand s-a lansat era un fel de break transformat in SUV si in acelasi timp Mitsu avea si Pajero care se vindea destul de bine. Apoi au marit masina asta pana cand a ajuns sa se compare cu SantaFe!!! eliminand de pe piata chiar pe al lor Pajero...wtf …