Mitsubishi Space Star

3.6
de Dragoș Băltățeanu, Foto: Ciprian Mihai, luni, 19 august

Miraj

Mitsubishi a ales un drum care începe să fie bătătorit de din ce în ce mai mulţi constructori: cel al globalizării. Noile sale automobile sunt modele globale, cu un design identic, indiferent dacă sunt vândute în Japonia, Europa sau Statele Unite. Este trendul clasic al industriei auto care încearcă să găsească soluții la problemele aduse de criza economică. Însă, dacă Ford a înțeles că globalizarea modelelor poate fi o soluție dacă alege cele mai bune și arătoase modele, cei de la Mitsubishi par să fi înțeles acest lucru pe dos. Cert este că cele mai noi modele lansate de constructorul japonez nu sunt chiar pe gustul europenilor la capitolul design pentru că toate au la origine piața japoneză. Poate doar ASX să facă excepție, dar noul Outlander și acum modelul Space Star își au originea în designul japonez. 

Vom diseca astăzi noul reprezentant Mitsubishi în clasa mică. Inițial, acest model a fost anunțat cu numele Mirage, un nume frumos cu o rezonanță aparte. Însă, în ultimul moment, Mitsubishi a decis ca în Europa acest urmaș al Colt-ului să poarte numele Space Star, confuzând total clienții europeni. Space Star este un nume cu tradiție la Mitsubishi, însă mereu a fost purtat de un mic monovolum. Astăzi apare în clasa mică, iar Mitsubishi speră să îi convingă pe europeni și nu numai.

  • eee, luni, 19.08.2013 11:43

    voua chiar nu va plac cutiile cvt. trebuie sa conduc una sa vad ce e asa rau la ele :)

  • ShelbyV8, luni, 19.08.2013 11:58

    @ eee Dupa ce o sa conduci prima data o sa ti se para foarte tare: sa vezi cum creste viteza, turatiile ramanand constante. Dar, cutia este buna doar in teorie. Practic, consumul este destul de ridicat si performantele sunt mai slabe.

  • ShelbyV8, luni, 19.08.2013 12:03

    Cat despre Space Star... Cred ca singurele pe care o sa le vad pe strada vor fi cele ale dealer-ilor.

  • verde, luni, 19.08.2013 15:09

    Arata ok, e o buburuza draguta.

  • mip, marţi, 20.08.2013 01:18

    @AM ... "Nu înţeleg povestea de dragoste dintre constructorii japonezi și acest tip de transmisie." nu v-as putea spune daca pretul de fabricatie e mai mic ori nu decit al unei clasice dar din ce-am citit, se pare ca e folosita in primul rind pt a reduce consumul autoturismului. chiar cu riscul penalizarii performantelor si a senzatiilor oferite de una clasica sau cu dublu ambreiaj !!! ca ex. va spun ca ford a inceput sa arunce pe piata nord-americana prima data tipul asta de transmisii, dar s-au reintors la cele clasice dupa citiva ani. acum pe aceeasi piata mitsubishi si nissan propun tipul asta de transmisii cam pe tot ce au. de anul asta si subaru a venit cu cvt-uri !!! ce mi se pare si mie ciudat e faptul ca nissan a avut dupa lansare destul de multe probleme cu ele si totusi nu au renuntat la ele. au marit in schimb garantia cvt-urilor pina pe la 200.000 km ca s-a cam speriat lumea de ele .... cele de mitsubishi se pare ca-s mai fiabile si chiar cu un consum mai bun ! drumuri bune tuturor !

  • Jeimm, marţi, 20.08.2013 09:58

    Mitsubishi are și cutie cu dublu ambreiaj, pe Outlander, dar probabil pt modelele mici, folosite mia mult în oraș, e mai indicată cvt.

  • octav71, marţi, 20.08.2013 14:52

    De la ce vine A87? O combinatie de la ASX sau...? 1.2 MIVEC 80CP CVT Intense A87

  • mircea, marţi, 20.08.2013 14:59

    @octav71 E un cod intern al celor de la Mitsubishi şi identifică versiunile de echipare, probabil.

  • Scrooge, marţi, 20.08.2013 20:21

    cand am vazut poza mica inainte de a intra pe articol si numele masinii am zis "ok, e vreo electrica". Cand am intrat si am vazut-o am crezut ca e vreun sh din 2006 reconditionat. Doar atat poate Mitsubishi in 2013? Pacat.

  • VM, marţi, 20.08.2013 21:11

    @Automarket Cred ca trebuia notat ca Nissan are 2 modele de clasa mica: Micra si Note. Oricum nu prea inteleg cum de are mai mult la "Tehnologie" acest Mitsubishi din moment ce Nissan Micra ofera comenzi pe volan, cruise control si navigatie, pe cand la Space Star lipsesc cu desavarsire. Calcularea punctajului final ramane o dilema pentru multi.

  • @VM, miercuri, 21.08.2013 11:42

    Note e MPV, dar se poate bate si cu masinile din clasa mica.

  • mircea, miercuri, 21.08.2013 12:19

    @VM Nissan are trei modele în clasa mică: Micra, Note şi Juke. Diferenţele de notare vin din cauza faptului că un model testat acum doi ani a avut cu totul alte repere în acel moment decât cele pe care le are un model testat azi. De aceea, după doi ani, din fiecare test Automarket dispar punctajele. @@VM Note nu mai e MPV odată cu lansarea noii generaţii: http://www.automarket.ro/test-drive/mitsubishi-space-star-12-cvt-52455.html

  • @mircea, joi, 22.08.2013 11:34

    Cred ca vroiai sa faci trimitere la urmatorul link: http://www.automarket.ro/test-drive/nissan-note-15-dci-51913.html...:)...mda am REcitit articolul si am fost mai atent la prima parte, cea cu repozitionarea masinii de catre Nissan in clasa mica. Vorbele pot spune multe, insa realitatea cred eu ca e alta: in ultimii ani clasa mica e una destul de disputata pe vanzari surclasand de departe mini MPV-ul, iar Nissan numai cu Micra (care e chiar spre clasa mini ca dimensiuni) cel putin in Europa nu prea face fatza. In aceste conditii o plasare a lui Note langa Polo, Fiesta....etc. nu e decat o strategie ff buna de marketing. Realitatea e insa alta, dimensunile sunt cam la fel cu generatia precedenta care era un mini MPV veritabil, iar oricine doreste acum Venga, ix20, Meriva, B-Max...etc poate sa ia in considerare lejer si Note. Iar Note, generatia noua, e o masina care chiar imi place, caci in ultimii ani pe partea de mica si compacta, Nissan a dat-o rau in bara cu ce a scos.

  • @mircea, joi, 22.08.2013 11:43

    tot despre Note....modularitatea spatiului de sub mocheta portbagajului, cotiera prinsa de scaunul soferului, tavitzele de pe spatele scaunelor din fatza sunt elementele clare ale unui MPV, nu le mai regasesti la nici un model existent de clasa mica. Da ce sa-i facem, daca asa au vrut domnii de la marketing :)

  • VM, joi, 22.08.2013 21:13

    Vorbeam strict de concurenta directa pentru acest Mitsubishi Space Star. Nissan Juke e un crossover de segment B, deci nu intra in discutie. Legat de punctaj, nu au trecut deloc 2 ani de la ultima testare a unei Micra, dovada si punctajul aflat inca in picioare: http://www.automarket.ro/test-drive/nissan-micra-12-cvt-acenta-43798.html Din cauza aceasta mi-am permis sa-mi expun nedumeririle de mai sus. @@VM Iti recomand sa vezi masina in realitate inainte sa te exprimi asupra marketingului si a dimensiunilor exterioare. Note are o caroserie diferita de generatia anterioara, mult mai joasa, dar pastreaza ceva din spatiul si modularitatea "genetica". De acord, arata foarte bine. Toate cele bune!

  • @VM, joi, 22.08.2013 23:46

    Mda.. e plin de specialisti auto...noul Note e "mult mai joasa" cu 2cm, care sunt luati din garda la sol :))). Lungimea este aceeasi, iar in latime a crescut cu 5mm. Caroseria e fix a generatiei anterioare, probabil ca cei 5mm din latime sunt datorita "bombarii" aripilor de la roti. Si nu are cum sa fie altfel, nu faci o noua caroserie aproape identica doar pt cativa mm (chestii de matrite ....etc), cand faci o noua masina de obicei schimbarile sunt radicale (vezi Fiesta, diferentele dintre generatiile de dinainte si dupa 2009), ceea ce nu e cazul. Da, interiorul e schimbat, dar la plastic umbli mult mai usor. De comparat le-am comparat, iti sugerez sa faci si tu acelasi lucru, si raman la ideea ca e in continuare doar un face-lift destul serios, un 2cm mai putin la garda, si un marketing pe masura. Oricum e chiar faina masina.

  • LauCalin, vineri, 23.08.2013 01:09

    Dupa ce am citit materialul si m-am uitat si la poze nu pot spune decat ca sunt dezamagit. Fosta generatie mi-a placut foarte mult. Generatia trecuta avea un stil aparte, era una dintre cele mai spatioase masini de clasa mica atunci cand a aparut, plus ca avea niste motoare foarte interesante. Motorul 1.3 de 95 CP era foarte ok pentru oras si facea fata fara probleme si in afara lui. Plus ca era chiar cu 2000 de euro mai ieftin decat un Polo care era mai slab motorizat si dotat. Dar e o diferenta intre aceste doua generatii: actuala a fost facuta doar de Mitsubishi, iar anterioara a fost facuta in colaborare cu Mercedes. Cred ca Mitsubishi are nevoie de un aliat puternic in Europa mai ales (cineva gen PSA... cred ca ar fi ok pentru amandoi), altfel nu prea ii vad bine cu masinuta asta. Nu te atrage cu mai nimic, e si destul de scumpa... nu vad de ce ai renunta la o Fiesta, 208 sau Clio pentru asa ceva. Ah, pentru fiabilitate? Ma scuzati, timp de 6-7 ani (cel putin) nici o masina nu (prea) iti face probleme, evident daca ai grija de ea. Plus ca poarta numele unui monovolum... cum ar fi ca generatia viitoare de Polo sa se numeasca Touran? Sau viitorul Clio sa se numeasca Scenic? Foaaarte ciudat.

  • MihaiSt, vineri, 23.08.2013 14:11

    @Octav71, @Mircea: A87 este codul de optiuni, fiecare model de la Mitsubishi are un cod intern iar optiunile sunt si ele cu cod separat. Interesant e ca sunt coduri de optiuni comune pentru Outlander si/sau Lancer, ASX si mai nou acest Space Star. E o placere sa vezi cata lipsa de imaginatie au uneori japonezii. Ca idee, prezenta unei litere in codul intern spune daca autovehiculul e 4x4 sau 2wd. Legat de Space Star, ca design e dezamagitor rau. Preferam Coltul de 1000 de ori, deoarece era un design mai agresiv. Ca interiorul era total neprietenos iar insonorizarea dupa ce treceai de 70 km/h era o gluma asta e o alta problema. Coltul avea motoare de 1.1 si 1.3, sau varianta rara la noi 1.5 turbo de 150 hp de pe Rallyart. Motorul de 1.1 lenes, cel de 1.3 destul de ok dar in oras un mancacios fara pereche, in Bucuresti cu greu scazand sub 11% fara sistem start stop ce e drept si in aglomeratie. Insa o masina foarte placuta la condus si foarte rezistenta. Tare curios sunt ce atuuri are acest Space Star, pentru ca la design este, sa fiu mai putin rautacios, cel putin discutabil. Iar ca dotari la fel. La Colt aveai macar pilot automat si comenzi sistem audio pe volan, la asta e ceva piele si cam atat. Le urez succes. Numai ca uratind Outlanderul si aparand si aceasta testoasa de oras nu ii vad prea bine. Sper sa lase Pajero si Asx in pace, la fel si Lancerul ca altfel nu vor mai vinde mare lucru...

  • xxx, vineri, 23.08.2013 14:35

    Citat din text: Mitsubishi a decis ca în Europa acest urmaș al Colt-ului să poarte numele Space Star, confuzând total clienții europeni. La ce succes "monstruos" a avut Colt in Europa (eu stiu o tara care a ales-o masina anului in 2004), Mitsubishi vrea sa pacaleasca clientii din Europa. Asa cum a spus MihaiSt aveau Pajero si Lancer masini care spuneau ceva (cu ASX nu sunt de acord), acum si ele sunt varza cu carnati

  • VM, duminică, 25.08.2013 14:39

    Teoria ca teoria, practica ne omoara! La exterior Note arata ca orice alta masina de clasa mica. Iti recomand sa astepti sa vezi masina in realitate. Eu scriu din Anglia.

  • Dorin, miercuri, 06.11.2013 14:40

    Detin un Space Star. Sunt extrem de multumit de el. Nu are CVT este cu cutie normala. In oras consuma 5-5,3 l , dupa ce s-a incalzit motorul. Trebuie condus elegant , fara fortari , demaraje in tromba , adica civilizat. La drum lung intr-adevar 4,5 l. Pare mic , dar are interior spatios. Am dorit sa schim vesnicul w si cred ca nu m-am inselat. Cu tota sinceritatea , recomand aceasta masina.