Ford B-Max

1.6 Diesel Turbo (TDCi) 95CP Man5 Titanium

Motor / Transmisie

4.0

În testul nostru, desfăşurat prin grupa estică a Carpaţilor Meridionali, am avut drept companion un B-Max diesel, încercând să vă oferim şi perspectiva unui motor ceva mai economic şi cu mai mult cuplu decât unitatea 1.0 Ecoboost, testată deja în cadrul lansării internaţionale.

Ne-am folosit aşadar de cei patru cilindri ai TDCI-ului de 1.6 litri, capabili să dezvolte 95 de cai putere la 3800 de rotaţii. O maşină de familie, a cărei menire principală este burduşirea cu bagaje şi copii are nevoie de cuplu motor pentru a se mişca vioi pe orice segment de drum. Iar B-Max are. Cei 215 Nm, livraţi foarte devreme, chiar de la 1750 de rotaţii, vor fi un deliciu pentru cel de la volan.

De altfel, momentul motor este cam cea mai plăcut senzaţie oferită de această motorizare, fiind oferit liniar, pe o plajă de turaţii decentă. Per total, resursele sunt generoase şi pot imprima modelului construit la Craiova un spirit dinamic.

Unitatea este asistată de o transmisie cu cinci rapoarte, bine etajată. Deşi mulţi ar fi tentaţi să ceară şi o a şasea treaptă, vă asigurăm că ultima este suficient de lungă. Asta dacă nu cumva rulaţi mult peste limita legală, caz în care e nevoie.

În termeni generali, unitatea TDCI este generoasă în resurse, vocală când urcaţi în ture şi cu un răspuns al acceleraţiei ceva mai anesteziat decât în cazul Ecoboost-ului.

  • JP, miercuri, 07.11.2012 13:17

    1.6 - 95 CP /0-100 13.9s suna cam depasit. Mi se pare ciudat sa numiti asta "resurse generoase". In caz ca ati uitat sa mentionati Hyundai i20 1.6 CRDI - 115CP / 0-100 11.5 - consuma cred cam la fel daca nu mai putin

  • MadaI, miercuri, 07.11.2012 13:44

    Cum industria e la pamant, firmele precum ford sunt o gura de aer proaspat pentru cetatenii romani. Legat de masina, pretul modelului testat este cam piperat din pacate. Design acceptabil pt o masina din clasa sa. Consum de asemenea . Cat despre tinuta de drum,nu ma asteptam sa aveti o parere asa buna, tinand cont ca este totusi un monovolum.

  • flo, miercuri, 07.11.2012 14:01

    Referitor la siguranta: Din cate stiu optiunea de inchidere automata a portierelor la viteze de peste 7 km/h se poate activa la cerere intr-un service Ford.

  • 455, miercuri, 07.11.2012 14:13

    Lungime 4077 mm Latime 1751/1857/2067 mm - fara oglinzi/rabatate ogl./cu ogl. Inaltime(max) 1604/1613 mm -fara trapa/cu trapa Greutate 1310 kg (greutate max admisa 1780 kg) Ampatament 2489 mm Volum rezervor 47 l Volum portbagaj 304/318 - cu/fara roata rezerva

  • m-sport, miercuri, 07.11.2012 15:44

    JB ix20 are 115 cai nu 95

  • Razvan, miercuri, 07.11.2012 22:43

    Masina e foarte misto pentru mamicile care isi duc copiii la scoala. E incapatoare, are un acces foarte bun, e cocheta pentru un monovolum. Cred ca motorul 1.0 EcoBoost e alegerea ideala pentru masina asta. Chiar si varianta de 100 CP e suficienta pentru Romania si drumurile noastre. IX 20 e mai scump? Ni se pare o nebunie ca un Hyundai sa coste mai mult decat un Ford.

  • kim_vl, joi, 08.11.2012 08:08

    Am vazut si eu B-MAX-ul in showroom. Nu prea mi-a placut sistemul de usi. In primul rand usa spate mi se pare foarte grea (e si foarte groasa) si-ti trebuie ceva forta s-o inchizi/deschizi. In al doilea rand cablurile electrice pt. usa sunt situate intr-un tub flexibil negru dintr-un plastic cam tare (mie sincer mi s-a parut a fi un simplu copex) care culiseaza impreuna cu usa (devenind astfle foarte expus) si care era deja rupt sau albit la articulatii (masina de showroom). Si, in al treilea rand, usile au un sistem complicat de chedere, mai ales la imbinarea intre usa fata-usa spate cu un fel de tavite, canalete si gaurele de scurgere etc. care nu stiu cat vor rezista in timp. Sincer nu stiu ce mare scofala e cu sistemul asta de deschidere a usilor.

  • @Razvan, joi, 08.11.2012 23:41

    Ford a decazut mult in ultima perioda la calitate. Intreba un american ce parere are de Hyundai si Ford si o sa fii suprins sa constati ca Hyundai e mai bine vazuta.

  • danoe, sâmbătă, 10.11.2012 09:30

    optiunea de a putea glisa usile in timpul mersului,o spun cu toata seriozitatea e foarte utila in diverse aplicatii,bine inteles facuta de oameni cel putin responsabili,deci nu e de blamat acest subiect