Nissan Micra

Motor / Transmisie

3.5

Odată cu noua generaţie, Nissan a eliminat opţiunea diesel din gama Micra şi oferă doar un motor pe benzină cu trei cilindri în linie. Unitatea de 1.2 litri dezvoltă 80 CP şi 110 Nm şi poate fi comandată fie alături de o transmisie manuală cu cinci trepte, fie alături de o transmisie CVT. Deşi ştim cu toţii că transmisiile CVT nu sunt cea mai sportivă opţiune de pe piaţă, Micra nu are pretenţii sport. Până la urmă, o maşină de oraş trebuie să-ţi ofere confort, nu demaraje demne de concursurile de accelerare pe sfert de milă.

Cu toate acestea, transmisia lui Micra are şi un mod "Sport" pentru a compensa lipsa posibilităţii schimbării manuale a treptelor, mod în care motorul este ţinut la o turaţie mai ridicată pentru a permite un răspuns mai ager. Cât timp nu doriţi să puneţi biciul pe cei 80 de cai putere din dotare, butonul Sport nu este obligatoriu, dar acesta e util atât la reprizele 80-120 km/h, cât şi la accelerările rapide la viteze mai mari. Reprizele oferite de Micra sunt mai mult decât rezonabile pentru un model de oraş, iar trăsătura definitorie a acestei transmisii este confortul. Este suficient să cuplezi treapta D şi să apeşi delicat pedala de acceleraţie şi străbaţi tot oraşul fără niciun efort.

Strict din punctul de vedere al confortului, unităţile CVT sunt de preferat în faţa transmisiilor manuale pilotate, ca să nu vorbim de manualele convenţionale, care pot deveni un chin într-un oraş aglomerat. Am fi vrut ca antifonarea să fie ceva mai serioasă, ca să nu fim nevoiţi să ascultăm strigătele de efort ale motorului când ajungeam în partea superioară a plajei de turaţii. Totodată, experienţa la volan ar fi fost mult mai plăcută dacă vibraţiile generate de motor la ralanti ar fi fost amortizate mai bine.

  • nedumeritul, miercuri, 21.03.2012 13:07

    Cu tot ce ai scris la Motor / Transmisie, treceti totusi cutia cvt la minusuri. Eu nu mai inteleg nimic din articolul asta. E o harababura de test !

  • szx, miercuri, 21.03.2012 14:14
    pret

    la 13830 eur (pret catalog fara reduceri) mai e mazda 2 1.5 TE AT, 4 cil, 133 nm, 102 cp, ac automat, 6 airbaguri , dsc (esp). Manevrabilitate si confort superior lui micra.

  • Excomunicatorul, joi, 22.03.2012 10:57
    :)

    Alta cutie de carton la 14.000 de EURO. Masina asta n-ar trebui sa coste mai mult de 4-5000 de euro.

  • io, joi, 22.03.2012 12:06
    @szx

    Degeaba incerci tu sa zici ca Mazda e mai ieftina, pt ca nu este! Mazda 2 are o medie de pret 13.480 euro, iar Nissan Micra 12.750 euro. Mazda 2 arata bine n-am ce zice, dar nici Micra nu-i de lepadat. Plus de asta, Nissan Micra are reputatia uneia dintre cele mai fiabile masini construite vreodata. Motorul in 3 cilindri e nou si consuma mult mai putin decat 1.5i mazda. Consuma mai putin si decat motorul entrylevel 1.3i de la Mazda. Si la 14.000 euro Micra ofera dotari pe care n-o sa le vezi pe Mazda 2 : cruise control si limitator de viteza, sistem de masurare a spatiului de parcare, senzori de parcare, senzori de ploaie, sistem navigatie cu SD card + display color touchscreen +radio CD MP3+Bluetooth + 6 boxe + port USB + mufa AUX. In fine, oferta e structurata altfel la Nissan fata de Mazda, dar raportul performante/dotari/pret e mai bun la Micra. Incearca sa privesti ambele oferte, nu numai una.

  • sandman, joi, 22.03.2012 18:53
    micra

    masina e f scumpa pt ceea ce ofera. toate materialele par asa ieftine. doar sa iti placa f mult modelul sa o cumperi, atlfel, in banii astia gasesti masini din aceeasi clasa la fel sau chiar cu mai multe dotari mult mai ieftine. gen ibiza, polo, fabia.

  • top10, joi, 22.03.2012 23:11

    da, dar e o japoneza... nissan micra e peste orice ibiza, fabia sau vw la fiabilitate

  • Aditza, vineri, 23.03.2012 00:04

    :)) Astia de la Nissan sunt paraleli si echidistanti cu designul pentru autoturismele normale (nu ma refer la 4x4).

  • nss, vineri, 23.03.2012 00:59

    Masinuta nu-i urata deloc! E o gargarita mica de oras cu un design conventional, dar probabil asta deranjeaza pe unii. Deh, nu poti sa multumesti pe toata lumea! Tocmai de aceea in clasa mica Nissan are variante pentru toate gusturile - juke, invitation, micra

  • Ionut.M, duminică, 25.03.2012 18:25

    La banii astia cele mai bune optiuni din clasa mi se par Mazda 2 1.3 86 CP si Opel Corsa 1.4 100 CP care costa 13.500 respectiv 14.000 euro. Ar mai fi si Skoda Fabia dar din pacate grupul VW a renuntat la motoarele pe injectie si astfel nu mai ofera un motor calumea. Poate si cei de la Kia/Hyundai au o oferta buna in segment dar nu stiu eu.