Interior
Citan nu vrea să pară sau să fie altceva decât un vehicul comercial ușor. Prin urmare, materialele regăsite la interior sunt tari, gândite pentru a oferi anduranță. Sincer, mă așteptam la o ușoară reinterpretare a planșei de bord de la Kangoo, în schimb am găsit un interior 100% Mercedes-Benz.
Accesul în mașină este bun, fie că vorbim de locurile față, fie de ușile laterale care glisează. Accesul la portbagaj se realizează via hayon sau uși asimetrice; depinde ce vrei să alegi.
Scaunele sunt Mercedes-Benz, îmbrăcate într-o tapițerie a cărei material este plăcut tactil și lasă impresia că este rezistent. În mod surprinzător, poziția la volan este joasă. Spun asta pentru că, de regulă, vehiculele comerciale oferă nativ o poziție ușor elevată pentru a oferi un plus de ergonomie la acces și o vizibilitate bună de la volan.
De asemenea, linia înaltă a planșei de bord și a geamurilor laterale amplifică puțin senzația de ”scufundare” la volan. Este o critică? Personal nu am resimțit un minus. Aici totul depinde de preferințele fiecăruia.
Un tablou de bord „analog”, dacă-l pot descrie astfel. Compus din două ceasuri care încadrează un display color. Pe undeva mi-a reamintit mult de tabloul de bord de la Clasa X, la nivelul ceasurilor.
Cum am spus, la interior Citan nu vrea să se rupă de universul LCV, așa că va lăsa acest privilegiu viitoarei Clase T. Dacă privești modelul ca pe o componentă a unei flote, un model care transportă personalul la locul de muncă, nu vei fi deranjat de calitatea materialelor. Ba chiar vei aprecia robustețea lor.
Dacă te gândești la Citan ca la o soluție pentru familie, atunci vei fi, probabil, deranjat de suprafețele tari. Panoul interior al portierei este realizat din plastic tare. Lipsa unei profilări, faptul că este o suprafață plană, parcă accentuează aerul utilitar. Lucru care este și mai evident la nivelul ușilor spate.
Ești luat prin surprindere de volan. Chiar dacă este realizat din plastic, textura acestuia și priza sunt plăcute, iar la capitolul comenzi poți spune că ești în Clasa A, C sau E. Butoane și cele două mici suprafețe tactile, sensibile la atingere, care îți permit navigarea prin meniul celor două display-uri: cel al tabloului de bord și central.
Din punct de vedere ergonomic, planșa de bord este reușită: nu am întâmpinat dificultăți în a accesa comenzi sau a naviga prin meniuri. Deasupra tabloului de bord se află un spațiu de depozitare acoperit cu un capac. Accesul la el în timpul mersului este ușor incomod. Să nu uit de clasicul spațiu de depozitare de deasupra capului: este acolo și ai acces lejer la el.
Consola centrală nu se continuă cu un tunel median pe care să fie amplasate alte spații de depozitare. La nivelul podelei vei găsi o punte pe care sunt amplasate zone pentru depozitare, sloturi USB-C, o suprafață cu o textură anti-alunecare unde este integrată și încărcarea wireless pentru smartphone, suporturi pentru pahare (care puteau fi mai adânci) și o cotieră care ascunde un spațiu de depozitare.
La prima vedere, este puțin ciudat layout-ul cu podeaua aproape liberă între cele două locuri față, însă este o alegere ergonomică bună din punct de vedere al libertății de mișcare. Spre exemplu, poate vrei să cobori din mașină pe portiera din dreapta. O poți face destul de ușor.
Locurile spate suficient de spațioase, accesul este foarte bun, iar bancheta oferă trei locuri veritabile și bine delimitate. Portbagajul are un volum de 520 litri. Opel este ceva mai darnic cu spațiul pentru portbagaj.
Pragmatismul german în acțiune. Pasăre rară în ziua de azi, ceva clasic din toate punctele de vedere. Începând de la formă, bord (clasic, cu ceasuri analogice și butoane butoane), motorizare, confort. Fară afafiuri, fără brizbizuri, un alt fel de cal de povară dar rafinat.