Opel Astra OPC

2.0 Benzina Turbo 280CP S/S Man6 OPC GTC

Motor / Transmisie

4.5

Era joi seară. Părăseam o reprezentanţă Opel cu cheia lui Astra OPC în mână. Inspectez rapid maşina şi mă urc la volan. Introduc cheia în contact, aştept să se stingă toţi martorii şi pornesc motorul. Nimic nu putea să mă pregătească pentru ce-am auzit. Apoi mi-am dat seama că am trăit aceleaşi senzaţii ca Bogdan, colegul meu care a testat Astra OPC la testul internaţional.

Mi-a plăcut la nebunie sunetul. Simţeam că am trezit din somn un animal preistoric, gata să omoare tot ce mişcă în jurul lui, supărat ca i-a fost deranjată odihna. După câteva secunde, sunetul se calmează. Rămâne în continuare un zgomot destul de gros, dar discret, care te duce cu gândul la o gardă de corp solidă, care-ţi explică politicos că nu-i bine să-i superi şeful. Pe măsură ce accelerezi, sunetul metalic se transformă într-un vuiet care te înconjoară din spate.

Simfonia este orchestrată de un 2.0 Turbo de 280 CP şi 400 Nm, cuplat cu o manuală cu şase trepte şi diferenţial autoblocant Drexler. Ca să câştige campionatul hot hatch-urilor compacte pe partea de motor și transmisie, echipa are nevoie de trei calităţi: 1. putere şi cuplu din belşug; 2. cât mai puţin torque-steer şi 3. elasticitate.

Divizia OPC şi-a făcut treaba nemţeşte, cu tabelul în faţă, asigurându-se că produsul lor va fi superior rivalilor atunci când se compară specificaţiile. La vremea dezvoltării acestui model, specificaţiile lui Civic Type R nu erau cunoscute, iar Ford Focus RS era departe de a treia generaţie, deci avem de a face cu liderul segmentului hot-hatch-urilor de volum în materie de putere şi cuplu motor.

Puterea este livrată linear, fără puseuri violente, iar cuplul motor este disponibil aproape în orice moment al funcţionării propulsorului. Trebuie să-l subturezi în treapta a şasea ca să nu răspundă imediat. Cel mai tare m-a impresionat faptul că Astra OPC nu prezintă fenomenul torque steer. Este estompat în proporţie de 99.9%, remarcabil pentru un model cu tracţiune faţă de aproape 300 CP.

O singură chestie m-a enervat la maşina asta. Timoneria cutiei de viteze. Mă aşteptam la o legătură precisă, care să-mi ducă levierul dintr-o treaptă într-alta mai rapid decât clasicul "în doi timpi şi trei mişcări". Însă timoneria prezintă un "hop" între trepte, care te împiedică să schimbi vitezele în grabă, lucru care poate deveni foarte enervant în anumite situaţii.

  • Gigi, marţi, 03.12.2013 13:22

    Superb!

  • inexorabil, marţi, 03.12.2013 13:40

    Cine vrea Saab?...Uite aici "turbo pe benzina", la pret rezonabil. Montant, luneta, cutie...Eh, nu exista masina perfecta. Capcaunii din RC ar trebui sa directioneze tot mai multe fonduri catre OPC, nu sa le iroseasca pe teste de cacao, scumpe cu draci, precum Advanced Tech Window (chestia asta nu-i cercetare, ci snobism). Poate Opel isi monteaza divizia de performanta in ideea patrunderii in forta in...WRC. La urma urmei, de ce nu?...

  • Vasilica, marţi, 03.12.2013 14:50

    Cel mai frumos din segment

  • NeaNelu, marţi, 03.12.2013 15:43

    Poate nu e cel mai performant hot-hatch,dar cu siguranta este cel mai frumos.

  • Dacia Plant, marţi, 03.12.2013 16:21

    Aceeasi masina a fost testata inainte de altii, chiar si pe dyno. Puterea asta fabuloasa se traduce: "Si rezultatele au fost cel putin surprinzatoare. Se pare ca Opel Astra OPC are sub capota un motor care dezvolta o putere maxima de 253 cp la 5328 rpm. Puterea "parazita" care se pierde prin tot ce inseamna transmisie (sincroane), planetare, discuri frana, jante si anvelope fata este de 29 cp. Adica aceasta este puterea care se pierde pana la roti. Astfel, Opel Astra OPC are la roata o putere calculata si masurata precis de 224 cp." Deci marketingul este sa treaca pe hartie cat mai multi cp. Un GTI nu are multi cp dar nu se face de ras.

  • OPC, Ordinary Piece of Crap, marţi, 03.12.2013 17:13

    OPC? Teoria ca teoria, practica ii omoara ! Datele lor tehnice frumos asezate pe hartie vor fi folosite pe post de hartie igienica de multi pasionati de motorsport. Noroc ca exista specilistii in tuning, insa cat te tine hardughia pana sa crape?

  • auto_fan, marţi, 03.12.2013 17:20

    Ne puteti spune unde anume l-am putea vedea live? In ultima vreme reprezentantele se pare ca se zgarcesc sa aduca masini de genul acesta prin showroom, probabil ii costa prea mult. Asa ca, macar atunci cand apar sa le putem vedea si noi.

  • Simon, marţi, 03.12.2013 18:06

    "Puntea spate pierde aderenţa ceva mai uşor..." Intotdeauna au avut probleme de aderenta. Niciodata opc n-a nimerit reteta [perfecta in ceea ce priveste aderenta. Pe langa asta,opinia altor specialisti din presa sunt ceva mai transante decat Automarket. "Am condus mai toti rivalii cu multi cai putere sub capota ai lui Opel Astra OPC. Si pot spune inca din capul locului ca aceasta masina nu este cea mai performanta. In pofida faptului ca este, cel putin pe hartie, cea mai puternica din liga hatchback-urilor hot, de serie. " Mai sunt multi nemultuimiti de pret de achizitie, consum si lipsa agresivitatii. Un mare NU acestei masini.

  • cata, marţi, 03.12.2013 18:09

    Este putin aiurea sa compari opc-ul cu gti. Opc-ul ca si clasa se compara cu R de la vw. Gti-ul este echivalentul lui gtc.

  • Sebastian, marţi, 03.12.2013 18:22

    @auto_fan Exemplarul testat îl poţi găsi aici: http://www.automarket.ro/adrese-utile/adresa/Union+motors.html?id=325

  • Rtz, marţi, 03.12.2013 18:27

    E uimitor cat de multi profesionisti in domeniul auto avem pe site-ul acesta. La fel de uimitor este cum profesionistul ,, Dacia Plat " a reusit sa elibereze vreo 60 de cai din puterea motorului asa.. la un calcul de 3 randuri. On-topic, o masina foarte frumoasa, speciala si care este un un pas inainte major fata de generatia trecuta. Sfat pentru "profesionisti", conduceti masina inainte sa vorbiti.

  • @OPC, marţi, 03.12.2013 18:35

    Spuse vanzatorul renault care se plictiseste in showroom, indiferent ce marca simpatizezi, atitudinea si limbajul duc intr-un singur punct: piece of crap esti chiar tu.

  • $$$, marţi, 03.12.2013 18:36

    Puntea spate pierde aderenta ceva mai usor? Logan condus la extrem se comporta cam la fel. Daca-i cunosti limitele si nu treci peste ele,n-ai nicio treaba. Are scuza portbagajului care-l arunca-n viraje, insa ce scuza are hatchul asta? Cat costa? 30.000 euro BAZA ?!! hahaha

  • Dacia Plant, marţi, 03.12.2013 19:14

    @Rtz: Stiam ca sunt bun, nu trebuia sa imi spui asta si chiar mi-ai adus zambetul pe fata la faza cu "60cai scazuti in 3 randuri". ON: Nu eu am scazut caii aia. Alte siteuri de specialitate care l-au testat fix pe modelul acesta ,,IF 06 MIP" l-au dus la un test (dinamometru) la o firma de tuning si i-au masurat puterea de la roata si pe cea a motorului si au iesit niste rezultate care nu coincid cu ceea ce scrie pe hartie. Si asta este in cazul multor motoare. VW am vazut ca ar da cifre reale. Poate de aceea si 1.9tdi iti da impresia de mai multa putere, fata de alt motor cu aceeasi cp. Dar las TDI-u sa consume putin si revin la aceste mici bestii turbo. Eu am condus Astra J 1.4 aspirat si mi-a placut masina. Sa am acest model chiar si cu 200cp nu m-ar deranja. Iar in privinta pierderii aderentei pe puntea spate este ceva normal la masinile din aceasta clasa. Am simtit asta si la alte modele (comparativ cu altele dintr-o clasa mai mare).

  • @Dacia Plant, marţi, 03.12.2013 19:35

    Aceeasi indivizi pe care ii citezi tu de la 4tuning.ro spuneau nu demult urmatoarele de Megane RS: "Pe un traseu inchis asfaltat, am luat o serie de viraje cu diferite viteze, toate destul de mari. Asa cum stie toata lumea, masinile cu tractiune fata tind sa sub-vireze, adica dai de volan si cand colo, masina o ia inainte. Si, de cele mai multe ori, masina se invarte daca tragi prea violent de volan. Repet: cu sistemele oprite, nu am reusit niciodata sa ne invartim cu Megane RS. Dar niciodata! Aderenta masinii este incredibila si nu se comporta deloc precum o masina clasica cu tractiune fata. Este o masina ideala pentru mersul pe circuit, pentru raliu sau viteza in coasta. Nu degeaba, castigatorul de la Sibiu de IRC, Francois Delcour, conducea un Megane RS..." "Nivelul de aderență mecanică oferit de Megane RS este impresionant" autoindustry.ro "Renault Megane RS RB8 ofera tone de aderenta, lucru surprinzator pentru un hot-hatch cu tractiune fata." gearheadtv.ro

  • Sam, marţi, 03.12.2013 19:37

    Ma voi sunteti chiar tampiti. Nici o masina din lume nu scoate la dyno cat scrie pe hartie ca face motorul. Una ii puterea pe care o are motorul si alta ii puterea la roata. Un dyno ofera doar o estimare a puterii si nu ii in nici un fel precis. De acea daca pui aceasi masina de 2 ori pe dyno va scoate numere diferite. In al doilea rand, hot hatch-urile fiind cu tractiune fata intotdeauna au subvirat. Doar acum la cea mai noua generatie sa ajuns la supravirare deci pierderea aderentei spatelui in mod intentionat. Subliniez, masina este conceputa cu sisteme electronice care fac intentionat spatele sa piarda aderenta pentru a fi mai distractiva la condus si o manevrabilitate mai buna, numita si supravirare. Acest hot hatch este de departe cel mai bun din segment la ora actuala. Uitati-va si voi la cateva review-uri de specialitate si vedeti. Chris Harris spunea ca ii cel mai distractiv hot hatch recent si ca ii unul dintre putinele care poate face mici drifturi. Va rog frumos scoatetiva capul din fund si ganditi inainte sa postati aici.

  • @Sam, marţi, 03.12.2013 19:44

    Cu exceptia lui E AMG si M5, acestea sigur au putere si cuplu mai mare pe dyno decat pe hartie:). Sunt sigur ca mai sunt si alte modele.

  • auto_fan, miercuri, 04.12.2013 13:42

    Multumesc Sebastian! Am sa-mi fac timp zilele urmatoare sa le fac o vizita. :)

  • Armstrong, miercuri, 04.12.2013 16:14

    In faimosul articol de pe 4tuning chiar cei ce se ocupa de dyno spun ca 8-9 masini din 10 nu au puterea pe care ar trebuie s-o aiba. Problema eu cred ca nu este de la masini, eu cred ca este de la ei. Nimeni nu s-a plans ca puterea n-ar fi reala dar se pare ca cei de pe 4tuning au facut o descoperire epocala...no comment Romania are cel mai calibrat stand dyno din lume. On: masina arata fantastic si le recomand celor carcotasi daca au posibilitatea sa se plimbe cu un astra OPC si pe urma sa comenteze....GTI-ul n-are ce sa caute langa un opc, joaca intr-o liga inferioara. Cat despre RS, parerile sunt impartite, mai cautati si voi pe net cateva pareri avizate nu tot ce se scrie prin asa-zisele reviste de specialitate de la noi...

  • Didibao, miercuri, 04.12.2013 17:09

    Nu gresesc cei de la standul dyno cu nimic. Intreaba orice stand, citeste pe afara, faptul ca producatorii nu sunt sinceri in totalitate este ceva cunoscut. Insa este normal ca nici cei de la standuri de masurare sa nu faca foarte mare tam-tam pe tema asta. Pentru ca cei care au standuri de acest gen se ocupa si cu modificarea motoarelor, chip-tuning sau remapari. Prin urmare si ei sunt partasi la minciuna, pe buna dreptate. Pentru ca ei spun ca la acest motor de 280 cp din fabrica, in urma unei resoftari, vei castiga 45 de cai putere. Insa ceea ce nu spun ei este ca abia dupa resoftare vei avea puterea anuntata de producator... Daca ar spune adevarul, toti ar muri de foame.

  • OPC OWNER, joi, 05.12.2013 01:07

    ma amuza grav haterii opel pentru ca se vede clar ca s-au strans sa dea aici dislike la orice comentariu pozitiv pentru astra opc , cineva spune ca este cel mai frumos si are vreo 30 de dislike-uri desi e clar ca lumina zilei ca este un model absolut superb. Maturizati va :)))). In al doilea rand cautati pe net si convingeti va : Insusi Jeremy Clarkson , un hater opel convins in trecut a spus (putin suparat ca trebuie sa recunoasca ce i drept) despre acest opc j ca este cel mai bun hoh hatch din lume la ora actuala :). asta spune totul. puteti sa mi dati 1000000(9) dislikeuri dar cautati episodul si convingeti va . Eu oricum stiu ca asa este desi mi as fi dorit un timp 0-100 mai rapid , asa de palmares :) @Automarket : modelul din test avea cum oglinzi inclinate automat in jos la cuplarea levierului in marsarier ca la Insignia OPC ?

  • NTC, vineri, 06.12.2013 17:21

    Problema e diferenta MARE intre puterea declarata si cea reala mult mai mica. Sunt sigur ca daca diferenta aqr fi fost mai mica nimeni nu baga de seama. Ce face Opel insa se numeste minciuna in scopuri comerciale. Sunt cazuri in care puterea pe dyno e mai mica cu cativa caluti decat cea din fisa tehnica si sunt cazuri in care puterea [pe dyno e mai mare decat cea din fisa, fapt ce bucura ibntotdeauna proprietarul. Astra OPC e totusi singura sdin segment cu asemenea GOGOMANIE.

  • @ntc, sâmbătă, 07.12.2013 08:48

    Megane RS 265 daca este pus pe un stand Dyno atinge fara probleme o putere maxima de peste 290 CP in mod normal cu sistemul ESP decuplat.

  • MArs, sâmbătă, 07.12.2013 12:58

    TACI CA AU REVENIT IN FORTA FANII GREIERASILOR ..DE UNDE STITI MA VOI CA MEGANE SCOATE 500 DE CAI SI ASTRA 100 ? LE ATI TESTAT VOI PE DYNO SAU VA PLACE SA VORBITI FARA O BAZA REALA CA IN MAJORITATEA SITUATIILOR ? STITI CARE E FAZA TARE ? CA DACA ASTRA J OPC ARE DOAR VREO 200 DE CALUTI , CUM ABERATI VOI AICI PAI ESTE MULT MAI TARE PENTRU CA ESTE MAI RAPIDA DECAT RS CU 65 DE CAI IN MINUS =)))) IRONIA DRACU :) MAMA LOR DE GREIERASI

  • Armstrong, sâmbătă, 07.12.2013 19:24

    100% E stricat dyno-ul !!! Daca din 10 masini 8-9 masini nu au puterea declarata, ce inseamna asta??? Ori 90% din producatori mint, ori ca dyno-ul este de rahat. @NTC, Da megan-ul dezvolta 350cp in treapra R, de la racheta si daca apesi butonul S atunci sare de 400cp-450cp, asta in functie de dyno ca tot credeti toate prostiile.

  • Lox01, vineri, 13.12.2013 17:08

    Se poate comanda deja la orice dealer VW tata hot hatch-urilor de serie, ma refer la Noul Golf R 300 CP. Este cel mai puternic Golf din productia de serie si un reper incontestabil in segmentul compactelor ultra-sportive. Echipat cu motorizarea Euro 6 2.0 TSI 300 CP si cu tractiunea 4MOTION, Golf R dezvolta un cuplu maxim de 380 Nm si accelereaza de la 0-100 km/h in mai putin de 5 secunde (4,9 sec in cazul cutiei DSG).