
Interior
Interiorul lui Astra sedan este copiat după cel al fraţilor cu cinci uşi, Sports Tourer şi GTC. Nu-i putem acuza însă pe germani de plagiat, pentru că autorul este acelaşi: biroul de design Opel. Nimic schimbat, aceeaşi planşă de bord şi aceleaşi scaune confortabile cu care deja v-aţi obişnuit.
Ce trebuie trecut în revistă? Finisajele bune, materialele de calitate în anumite zone şi puţin cam dure pe feţele uşilor, tapiţeria din piele şi ornamentele cromate care animă atmosfera în habitaclu. Tot o caracteristică moştenită de la fraţii săi mai timpurii este şi abundenţa spaţiilor de depozitare.
O să aclam încă o dată spaţiul croit la baza planşei de bord, uşor înclinat şi tapetat cu o bucată de cauciuc, ideal pentru telefoanele mobile şi alte obiecte utile. Aceeaşi utilitate şi pe consola centrală, unde avem iarăşi multe spaţii de depozitare cu care ne putem juca.
Şi fiindcă tot am pomenit de cuvântul ”spaţiu”, trebuie să vorbim despre cum se simt pasagerii. Avem suficient loc pentru trei adulţi pe locurile din spate, însă nu atât de mult pe cât ne-am fi aşteptat într-un model din această clasă. Volkswagen Jetta şi Renault Fluence au ceva mai multă grijă pentru picioarele pasagerilor din spate, garantând mai mult spaţiu interior.
Rivalii Jetta şi Fluence depăşesc Astra sedan şi la capitolul portbagaj, cei 460 de litri ai modelului din Russelsheim fiind insuficienţi pentru a se duela cu spaţiul celor două nume mari din segment.
Deşi am blamat de multe ori ergonomia modelului german, Opel susţine că o revistă de specialitate a declarat învingător Astra într-un duel de funcţionalitate cu Golf şi Megane. Îi credem pe cuvânt doar dacă şoferului i se permite o acomodare prealabilă.
Tot mai cautat va fi viitorul Kia K3.Opelul si VW-ul sunt praf la motoare.Adica sunt prea sensibile nu rezista prea mult timp si nici Audi care tot aceleasi motoare are de la VW mai ales cele diesel.Audi nu inteleg ce marca premium se vrea a fi ,ca pare prea inofensiv si prea slabut fata si de jaguar ,care inca nu are un rival pt a6 la ora actuala.