Opel Insignia

1.6 CDTi 136CP Man S/S EcoFlex Insignia

Motor / Transmisie

4.0

Opel ne-a propus la test patru variante ale noului Opel Insignia facelift. Am început cu interesantul Insignia Country Tourer, varianta break înălţată a modelului mediu de la russlesheim. Sub capotă era noul motor pe benzină de 2.0 turbo şi 250 CP, unul dintre cele mai interesante motoare produse de Opel în ultima vreme. Din păcate, traseul a fost foarte scurt, aşa că vom aştepta acest model în România pentru un test complet. Am putut încerca şi noul motor pe benzină 1.6 SIDI de 170 CP, dar acest motor a fost deja testat de noi pe modelul Cascada. Aşa că am ales pentru test un motor diesel foarte eficient, care va fi unul dintre propulsoarele preferate de clienţii români. Este vorba de motorul despre care Opel spune că este un campion la capitolul "curăţenie", emiţând doar 99 grame CO2 per km.

Motorul are 2.0 litri, singura capacitate cilindrică disponibilă pentru motoarele diesel pe Insignia şi dezvoltă 140 CP la 4.000 rpm şi un cuplu motor de 350 Nm între 1.750 şi 2.500 rpm. Este poate, cea mai raţională alegere din gama extrem de largă propusă de Opel la capitolul diesel. Acest motor de 2.0 litri (1.956 cmc) mai este disponibil şi în variante de 110, 120, 130, 163 şi 195 CP (Biturbo). Suficient pentru a satisface orice client.

Dotată cu dieselul de 140 CP, Insignia se simte ca un automobil mai matur, sunetul este acum mult mai bine izolat faţă de habitaclu, iar resursele motorului satisfac orice şofer normal. Nu este cel mai sportiv diesel din lume, dar cuplul suficient de mare disponibil pe o plajă largă de turaţii asigură depăşiri fără emoţii şi viteze de autostradă mai mult decât decente. Acest motor primeşte eticheta de eficienţă A+, alături de fratele său mai mic de 120 CP. Ambele motoare emit doar 99 grame CO2 pe kilometru ;i sunt asociate cu cutii de viteze manuale cu şase trepte şi sistem Start-Stop. Cutia cu şase trepte este eficientă, iar levierul plăcut la acţionare. Opel preferă însă o etajare lungă a rapoartelor care uneori răpeşte din plăcere, dar limitează numărul de schimbări de treaptă.

  • kbm, joi, 03.10.2013 16:26

    frumoasa masina.

  • dan_grc, joi, 03.10.2013 18:58

    Recentul face-lift a rezolvat zic eu problema consolei centrale care era prea aglomerata, acum este exact cum trebuie, ceasuri de bord mai moderene, exterior super, per total arata mai bine decat Mazda 6 care este si ea o frumusete la randul ei, dar doar la exterior, la interior are unele zone care par depasite, de exemplu consola centrala si ecranul central. Clasamentul meu la aspect pt clasa medie ar fi asa: Insignia, Mazda 6, Citroen C5.

  • dan, joi, 03.10.2013 20:02

    clar mazda 6 pe locul 1. desigur parerea mea.

  • antonny, joi, 03.10.2013 20:54

    De ce sa cumperi Insignia ??....cand poti cumpara Malibu 2.0 163 cp cu dotari peste ce ofera INSIGNIA

  • emil, joi, 03.10.2013 21:43

    Mi-e nu-mi place. Niciodata nu mi-a placut niciodata. De cum am vazut-o in realitate, portbagajul mi s-a parut ridicol cu acel eleron minuscul, iar cand am urcat la interior m-a dezamagit plasticul ieftin al manerelor trosnindu-mi in mana si puzderia de butoane, mai multe ca la un laptop...aprind luminile... ce sa vezi...? pom de craciun !! Mai ramanea sa-mi cante "o brad frumos"! Am iesit boscorodind din magazin. Nici acum nu inteleg ce vad unii amici interesant la masina asta ! E mult supraevaluata, in opinia mea!

  • gabi_o, joi, 03.10.2013 22:43

    Ok, sa inteleg ca voi ati testa un model cu un motor UNICAT? 2.0 CDTI ECOTEC 142 CP. In lista de motoare nu apare niciunul de 142 CP!

  • ControlT, joi, 03.10.2013 23:40

    La clasa asta cel mai nou Mondeo rupe tot, Mazda 6 si restul sunt mici copii, cat despre Insignia, tot aspect "gay" are, iar asta o spun 30% dintre britanici. Respectele mele din Londra

  • Catalin, joi, 03.10.2013 23:59

    Am testat aceasta masina si este superba! Poti aduce critici acestei masini doar atunci cand nu ai bani sa o cumperi s-au ai prea multi bani.... Testati-o si o sa va convingeti!

  • brck, vineri, 04.10.2013 09:35

    4.1 nota finala????? e ceva putred in bahamas

  • vlad, vineri, 04.10.2013 10:07

    invidiosilor! e prea bine masina asta

  • FDD, vineri, 04.10.2013 11:22

    @ControIT De acord cu tine,dar Mondeo inca nu e disponibil pe piata europeana,mai avem de asteptat.

  • xxx, vineri, 04.10.2013 15:03

    Nu sunt fan Opel, nu am cercetat masina amanuntit, designul exterior imi place. Ce nu inteleg, este numarul mare de Insignia in targurile sh de la noi la niste preturi nu foarte mari nu am remarcat multi amatori. Ce deranjeaza la aceasta masina? (intretinere scumpa, nu este fiabila,....)

  • OPC, sâmbătă, 05.10.2013 03:44

    cum adica 3 versiuni de caroserie printre care country tourer ? adica se intelege dupa cle scrise de voi ca daca vreau un un insignia SPORTS TOURER nu mai pot cumpara decat varianta "minisuv"? sunt deci 4 versiuni de caroserie daca vreti : sedan, hatchback, sports tourer si country tourer care e sinonim cu a4 allroad sau passat cross country. in rest masina este superba si chiar sunt curios daca varianta OPC are 330 de cai (cum tot voi afirmati) si nu 325 ca pana acum

  • LUCCI, duminică, 06.10.2013 18:50

    Romanii au ,,miros,, la masini sh si cum Insignia este printre cele mai cautate la categoria ,,10.000,, e euro, plus ca ea chiar este cel mai bun produs Opel di ultimii 4-5 ani, cred ca nota e un pic subiectiva, fiind cam mica fata de realitate. 3 stele si 1/2 la ,,Performante,, e f. putin, nejustificat de putin, cand voi singuri spuneti ca,,Concurenţa propune motoare similare ce oferă sprinturi o idee mai rapide''.Ma rod, daca er Rematult, sigur o descriati ca o bijuterie, comme d'habitude! Ca masina, sigur merita 4,3-4,4.

  • phil7, duminică, 06.10.2013 23:46

    UN facelift neinspirat dupa parerea mea. Am Opel insignia si cred ca arata mult mai bine decat noua versiune facelift. Ma deranjeaz aca noul Insignia copiaza Opel Astra la partea din fata iar in spate parca ar copia un jaguar din ultima generatie. Mi se par eun design indecis, un fel de struto camila stilistic. De ce ai cumpara o masina care este copiata dupa una mai ieftina( ma refer la partea frontala)? INteriorul pare mia interesant dar exteriorul m-a dezamagit. Daca ar fi sa aleg astazi nu as mai alege Insignia din cauza deisgnului. In rest judecand dupa experietna personala Insignia intr-adevar are o tinuta buna de drum pe autostrada.