Interior
Interiorul noului Meriva preia reţeta de succes a fraţilor mai mari, Astra şi Insignia, adoptând planşa de bord cu linii fluide, plăcute şi un amalgam de butoane în partea centrală. Volanul adoptă aceeaşi formă plăcută, care te face să crezi că esti într-un model mult mai sportiv, iar schimbătorul te îndeamnă la retrogradări şi accelerări atunci când te afli singur la volan. Calitatea materialelor alternează: dacă în partea superioară avem un plastic moale şi plăcut la atingere, în partea inferioară calitatea acestuia scade, senzaţia de duritate devenind chiar neplăcută. Inserţiile cromate şi plasticul argintiu vor mai înveseli însă habitaclul, pictat în culoarea tradiţională roşiatică a afişajului. Probabil un sistem de afişaj color ar fi reprezentat o pată de culoare importantă în interiorul unui model care se vrea a fi cât mai prietenos cu pasagerii săi. Acest detaliu se poate rezolva însă cu câteva sute de euro. Ceea ce impresionează însă la acest model este cum ajungi în habitaclu. Uşile cu deschidere opusă revin în actualitate, pe o maşină de volum, mulţumită curajului de care a dat dovadă Opel. Interzise în 1961 în Germania, uşile cu acest tip de deschidere revin în actualitate pentru a demonstra tuturor avantajele la care s-au renunţat odată. Deschiderea largă a portierelor spate, la un unghi de până la 84 de grade, permite un acces mai uşor în habitaclu şi reduce fantastic de mult efortul pasagerilor mai în vârstă. Nici copiii nu au fost uitaţi, inginerii asigurând instalarea lor pe scaunele din spate în siguranţă, cu ajutorul unui sistem care blochează deschiderea uşilor în mers, la peste 5 km/h. În plus, bancheta spate va oferi o pozţie înaltă prichindeilor curioşi să descopere ce se ascunde dincolo de geam. Pentru adulţii ceva mai înalţi nu vorbim de aceeaşi plăcere, pentru că linia plafonului poate crea probleme. Sentimentul de poziţie înaltă este resimţit şi de cel care va sta pe scaunul dreapta faţă, fără a avea însă probleme cu plafonul. Pentru cei cu dare de mână, Opel oferă două scaune faţă, certificate ca fiind foarte confortabile, asemeni celor de pe Mercedes. Spaţiile de depozitare se găsesc la fiecare pas, fie că e vorba de ”buzunare” croite în feţele uşilor, fie că vorbim de cotiera Flex Rail, care glisează între locurile anterioare şi cele posterioare. De asemenea, există tot felul de spaţii ascunse şi de suporturi pentru pahare pe consola centrală, atunci când cotiera trece în partea posterioară. Dezavantajul acestui sistem? Atunci când pe bancheta din spate se vor afla trei persoane, cel ”pedepsit” să stea la mijloc va trebui să împartă spaţiul cu coloana de glisare a cotierei. În portbagaj, şoferul şi pasagerii pot înghesui o mulţime de lucruri utile sau inutile, rabatarea individuală a scaunelor permiţând o personalizare a spaţiului, în funcţie de ceea ce se doreşte a fi transportat. Volumul portbagajului pleacă de la 400 de litri şi poate ajunge până la 1500 de litri.
copie dupa un cotet