Motor / Transmisie
Am gustat reţeta franceză în compania unuia dintre cele mai populare dieseluri oferite de grupul PSA. Este vorba despre unitatea e-HDi de 1.6 litri şi 115 cai putere. Un motor bine ales pentru un mic SUV urban care are nevoie de resurse medii.
Dieselul, destul de bine separat fonic de ceea ce se întâmplă în cabină, beneficiază de un cuplu motor de 270 de Nm. După cum probabil intuiţi, cuplul ajută mult la imprimarea unui sentiment de dinamism şi la oferirea unui sentiment de prezenţă continuă a resurselor.
Mai exact, cei patru cilindri mişcă bine din loc micul SUV, oferind energie şi vivacitate, câtă vreme nu forţaţi nota şi nu vă imaginaţi într-un RCZ.
Cuplul se simte devreme şi este livrat uniform pe o plajă de turaţii generoasă. Apare un uşor gâfâit dincolo de 3000 de rotaţii, când acul turometrului iese din plaja de cuplu maxim. Asta se reglează însă cu o retrogradare corectă.
Transmisia este bine etajată şi este ceva mai precisă decât alte experimente nefericite ale grupului PSA. În plus, ea interacţionează cu mâna şoferului printr-un levier metalic, prea rece pentru unii, dar perfect pentru mine şi pentru cei care văd în el un detaliu pe care trebuie să-l apreciezi, nu să-l blamezi.
Interesanta propunerea leului insa eu am o mare nelamurire legata de interior. Majoritatea masinilor de volum folosesc in partea inferioara (si in general in zonele fara butoane) plastic tare. In afara de VW si de producatorii premium cam asta e regula la toti producatorii. Deci sincer nu vad de ce se penalizeaza mereu acest lucru (la urma urmelor chiar AM spunea ca VW e in no man's land iar producatorii premium nu sunt un etalon pentru cei de volum pentru ca e clar ca vorbim de alte plaje de preturi si de alte pretentii din partea clientilor...).