Tinuta de drum
Nu cred că va surprinde pe nimeni când voi spune că Peugeot 2008 este o maşină creată pentru a transmite confort pasagerilor săi. Crossover-ul a fost gândit pentru a face faţă cu brio denivelărilor şi gropilor din asfalt. Am testat asta cu brio în câteva zone din Bucureşti, grav afectate de lucrări.
Suspensia nu este zgomotoasă şi absoarbe bine orice provocare. Este şi principalul motiv pentru care experienţa unui drum neasfaltat, forestier, nu va fi atât de neplăcută.
Când vine însă vorba despre altfel de încercări off-road, cumpătarea ar fi bine să fie cuvântul de ordine. 2008 nu îşi doreşte să facă performanţă în teren accidentat. Garda la sol şi unghiurile de atac şi degajare nu-i permit decât încercări timide atunci când drumul devine dificil.
Opţional, constructorul oferă un sistem avansat de control al tracţiunii, despre care spune că îmbunătăţeşte aderenţa în situaţii mai puţine favorabile, înlocuind un diferenţial cu alunecare limitată.
Revenind pe asfalt, trebuie să spun că noul 2008 manifestă un uşor ruliu. E normal, având în vedere că vorbim despre o maşină axată pe confort şi o gardă la sol ceva mai mare. Chiar şi aşa, nu apare o senzaţie de nesiguranţă atunci când cel de la volan forţează puţin lucrurile în viraje strânse.
Din păcate, nici direcţia nu este foarte precisă, iar feedback-ul ei este serios anesteziat.
Interesanta propunerea leului insa eu am o mare nelamurire legata de interior. Majoritatea masinilor de volum folosesc in partea inferioara (si in general in zonele fara butoane) plastic tare. In afara de VW si de producatorii premium cam asta e regula la toti producatorii. Deci sincer nu vad de ce se penalizeaza mereu acest lucru (la urma urmelor chiar AM spunea ca VW e in no man's land iar producatorii premium nu sunt un etalon pentru cei de volum pentru ca e clar ca vorbim de alte plaje de preturi si de alte pretentii din partea clientilor...).