Calitate / Pret
Deși este un model fascinant de complex, Porsche Panamera S e-Hybrid va fi în mod sigur depăşit în vânzări de versiunea diesel, baza gamei Panamera în acest moment (90.000 de euro, 3.0 V6). Dar asta se întâmplă nu doar pentru că dieselul este un motor mult mai prietenos cu nivelul de cunoştinţe tehnice ale unui client auto, ci şi pentru că diferenţa dintre versiunea diesel de bază şi varianta hibridă este de peste 30.000 de euro.
Porsche Panamera S e-Hybrid pleacă în România de la 121.000 de euro. Chiar dacă în acest preţ ai incluse câteva coli A4 cu liste de dotări, vorbim de un preţ la care îţi poţi cumpăra, în ordine, Panamera "simplă" la 310 CP (92.000 de euro), versiunea cu tracţiune integrală a acesteia (98.000 de euro) sau Panamera S şi 4S, ambele la 420 CP şi cu noile motoare V6 biturbo care iau locul vechilor V8-uri de pe versiunile ante-facelift (112.000, respectiv 118.000 de euro).
Mai e o problemă: cu preţul unui Panamera S e-Hybrid îţi poţi pune în garaj două exemplare Mercedes-Benz CLS 350 CDI BlueEfficiency în echiparea de bază. Sau la fel de multe Audi-uri A7 Sportback 3.0 TDI, de asemenea în versiunea de echipare de jos. Sau un BMW Seria 650i Gran Coupe de 450 CP, de exemplu, după care îți rămân și niște zeci de mii de euro bani de buzunar. Și lista poate continua cu o mulțime de versiuni care rivalizează cu Panamera S E-Hybrid fie la performanțe (în cazul benzinelor), fie la consum (în cazul variantelor diesel).
În favoarea hibridului Porsche vine însă posibilitatea rulării full-electrice, consumul mediu înjumătăţit faţă de cel al diesel-ului - 3.1 faţă de 6.3 - în condiţiile în care sub capotă ai un V6 de 3.0 litri pe benzină şi mai ales polivalenţa, posibilitatea apelării la multiplele personalităţi ale maşinii în funcţie de nevoile celui de la volan. În aceste condiţii, probabil că viitorii clienţi ai acestei versiuni vor fi cei care îşi vor dori cu adevărat exact acest tip de maşină. Până la urmă, e un Porsche. Şi e hibrid. şi consumă 3.1 litri/100 km în timp ce face "suta" în 5.5 litri. Nimeni nu-ţi mai oferă aşa ceva în lumea auto astăzi în această zonă a pieței.
Ei, dragii mosului, cam asa trebuie scris un test. Cu povesti din experienta autorului care sa coloreze testul tehnic, cu descrieri interesante si cu un pic de umor. Parca as fi citit un capitol dintr-o carte, si nu un articol pe internet. GG!