Porsche Panamera

3.0 416CP Aut S E-Hybrid

Calitate / Pret

3.0

Deși este un model fascinant de complex, Porsche Panamera S e-Hybrid va fi în mod sigur depăşit în vânzări de versiunea diesel, baza gamei Panamera în acest moment (90.000 de euro, 3.0 V6). Dar asta se întâmplă nu doar pentru că dieselul este un motor mult mai prietenos cu nivelul de cunoştinţe tehnice ale unui client auto, ci şi pentru că diferenţa dintre versiunea diesel de bază şi varianta hibridă este de peste 30.000 de euro.

Porsche Panamera S e-Hybrid pleacă în România de la 121.000 de euro. Chiar dacă în acest preţ ai incluse câteva coli A4 cu liste de dotări, vorbim de un preţ la care îţi poţi cumpăra, în ordine, Panamera "simplă" la 310 CP (92.000 de euro), versiunea cu tracţiune integrală a acesteia (98.000 de euro) sau Panamera S şi 4S, ambele la 420 CP şi cu noile motoare V6 biturbo care iau locul vechilor V8-uri de pe versiunile ante-facelift (112.000, respectiv 118.000 de euro). 

Mai e o problemă: cu preţul unui Panamera S e-Hybrid îţi poţi pune în garaj două exemplare Mercedes-Benz CLS 350 CDI BlueEfficiency în echiparea de bază. Sau la fel de multe Audi-uri A7 Sportback 3.0 TDI, de asemenea în versiunea de echipare de jos. Sau un BMW Seria 650i Gran Coupe de 450 CP, de exemplu, după care îți rămân și niște zeci de mii de euro bani de buzunar. Și lista poate continua cu o mulțime de versiuni care rivalizează cu Panamera S E-Hybrid fie la performanțe (în cazul benzinelor), fie la consum (în cazul variantelor diesel). 

În favoarea hibridului Porsche vine însă posibilitatea rulării full-electrice, consumul mediu înjumătăţit faţă de cel al diesel-ului - 3.1 faţă de 6.3 - în condiţiile în care sub capotă ai un V6 de 3.0 litri pe benzină şi mai ales polivalenţa, posibilitatea apelării la multiplele personalităţi ale maşinii în funcţie de nevoile celui de la volan. În aceste condiţii, probabil că viitorii clienţi ai acestei versiuni vor fi cei care îşi vor dori cu adevărat exact acest tip de maşină. Până la urmă, e un Porsche. Şi e hibrid. şi consumă 3.1 litri/100 km în timp ce face "suta" în 5.5 litri. Nimeni nu-ţi mai oferă aşa ceva în lumea auto astăzi în această zonă a pieței.

  • Carlos Sacalul, marţi, 06.08.2013 13:13

    Ei, dragii mosului, cam asa trebuie scris un test. Cu povesti din experienta autorului care sa coloreze testul tehnic, cu descrieri interesante si cu un pic de umor. Parca as fi citit un capitol dintr-o carte, si nu un articol pe internet. GG!

  • slVW_83, marţi, 06.08.2013 14:58

    Bun textul Mircea! Ai îmbinat istoria modernă cu cea recentă. Maşina e o capodoperă tehnologică ce demonstrează încă şi încă o dată că nemţii ştiu să construiască maşini, restul doar încearcă!

  • mircea, marţi, 06.08.2013 15:13

    Vă mulţumesc amândurora. Uneori, doar uneori, textele astea se cam scriu singure. :)

  • razvanis, marţi, 06.08.2013 15:43

    Bravo, de mult n-am mai citit un articol de-al vostru cap-coada, congrats !

  • dany, marţi, 06.08.2013 15:54

    @ all intr-adevar asa se face o masina... pacat de designul spatelui (aduce a Pobeda vs Warszawa...) PS stiu ca o sa spuneti ca nu se compara merele cu perele... insa de fiecare data cand vad interiorul acestei masini il compar prin antiteza cu cel al unui Hyundai Accent... inclusiv la culori acel interior se apropie de superlativul urateniei!...

  • Adrian, marţi, 06.08.2013 16:40

    @slVW_83 Nu e chiar asa....cum poti sa zici ca restu doar incearca ? Britanicii si italienii fac masini la fel de bune si poate mai luxoase. Rolls, Bentley, Ferrari, Lamborghini, Maserati, Aston Martin, Range Rover McLaren, Pagani etc. Toate mai bine ca Porsche (nu la topate capitolele si nu cu mut...dar sunt putin peste el). Asta o spune un fan Porsche (eu) :). Japonezii. americanii si suedezii sa zic ca incearca.....F231

  • slVW_83, marţi, 06.08.2013 17:14

    @Adrian Rolls e la BMW Bentley la VW Lambo la Audi, deci VW Ranga Rover la Tata Motors Aston e aproape de Daimler Pagani e motorizat de AMG Dacă cei din a doua coloană nu intrau în schemă, primii erau lângă Saab!

  • Adrian, marţi, 06.08.2013 23:35

    @slVW_83 Probabil ca da. Dar au avut ce cumpara si in ce sa bage bai. Nu au luat niste marci ci niste super brand-uri care au facut istorie in lumea automobilistica. Stilul la majoritatea a ramas...locatia unde se produc la fel. Calitatea este mai mare la unele din ele fata de cele nemtesti. Deci sunt si marci mai bune ca cele nemtesti chiar daca si ele sunt pe jumatete Made in Germany. Pagani cumpara de la AMG dar e ceva mai deosebit motorul...e un AMG special cu multe modificari. In rest Pagani e arta si aici Italienii isi merita laudele.

  • iuliu m., miercuri, 07.08.2013 03:52

    Tare frumos articolul! Bine scris! Un sincer bravo!

  • iuliu m., miercuri, 07.08.2013 04:02

    Pe de alta parte, trebuie sa adaug ca nu se vede vreun vitezometru la bordul acestei masini, ceea ce ar putea fi un minus....Sau nu?

  • mircea, miercuri, 07.08.2013 10:41

    @iuliu m. Viteza este indicată digital în zona inferioară a cadranului central, unde se vede şi turometrul. Deci nu e o problemă.

  • 3d, joi, 08.08.2013 20:59

    E imposibil sa nu recunosti calitatea germana.

  • Giant Frog, joi, 08.08.2013 23:00

    Volkswagen resapat...bleah... nu-l fac TDI ??