Jeep Wrangler Unlimited

2.8 Diesel 200CP 4x4 Aut5 Sahara

Motor / Transmisie

3.5

Ne-am cunoscut demult, încă de pe vremea când urmăream ”MASH 4077”. Idila s-a înfiripat cu fiecare episod și a crescut în intensitate când am interacționat de aproape alături de actorii documentarului ”Doi nebuni pe 4 roți”.

Punctul culminant avea să se consume câteva zile la rând, în mustul unui început de primăvară ploios. Un Jeep Wrangler și tot noroiul din lume colorează extraordinar zilele unui început de aprilie capricios. Pensulă și acuarele pot fi 200 de cai putere și o transmisie automată cu cinci rapoarte.

200 de cai putere obținuți din patru cilindri și o capacitate de 2.8 litri. Generos ați putea spune, decent as putea spune. Cuplul motor este însă cel care contează în această ecuație. 460 de Nm livrați pe o plajă de putere ce începe de la 1600 de rotații. Foarte utili în teren accidentat.

Fundalul sonor este asigurat de zgomotul unei uzine de metale grele, puternic, pronunțat, mai ales după ce depășești 2000 de rotații. Exploatarea resurselor oferite de motorul CRD poate fi făcută cu o transmisie automată cu cinci rapoarte. Bărbătească, cu treceri simțitoare dintr-o treaptă în alta, etajată pentru a te scoate de oriunde, dar lentă la retrogradări.

  • Duramax, joi, 09.05.2013 13:00

    E un off-roader adevarat,potent si cu o traditie grea in spate. Nu cred ca exista SUV(fara modificari) care sa se descurce mai bine in off-road decat Wrangler. Design-ul e masculin si emana putere,chiar daca la prima vedere pare facut din topor. Felicitari Automarket,pentru drive-test!!!

  • Andy, joi, 09.05.2013 13:27

    O legenda pe 4 roti, asta e clar. Fanii materialelor moi (inutile de altfel ca nu freaca nimeni bordul ca lampa lui Aladin) se pot orienta catre alte firme care nu le vor oferi insa off-road decat la un nivel minim (soft-road). Pacat de vizibilitatea scazuta care e necesara totusi unui off-road si de faptul ca puteau totusi sa o faca sa aiba o izolare fonica medie. Fiat se pare ca sunt pragmatici in ceea ce priveste Jeep si asta e bine.

  • mntsn, joi, 09.05.2013 13:35

    Chiar daca are ruliu mare pe sosea, directie inerta si viteza maxima mica, eu nu le vad ca minusuri aici - doar e un tot teren veritabil, printre putinele care mai exista si e normal sa aiba aceste particularitati. El exceleaza in alta parte, nu pe sosea. In rest ce pot sa spun despre una dintre masinile care mi-au intetit focul pasiunii pentru automobile ... e cum imi place mie... imi place simplitatea lui rudimentara. Totusi, l-as prefera si mai spartan, asa cum era originalul. Ma amuz cand spuneti despre el ca e spartan, dar apoi mentionati dotarile: AC automat, scaune incalzite, senzori ploaie/lumini, cruise control, geamuri/oglinzi electrice. :))) foarte spartan, intr-adevar! Nu stau acum sa caut, dar banuiesc / sper ca poate fi comandat si fara chestiile astea, care n-au ce sa caute pe un Wrangler. In fine, toate bune si frumoase, dar dupa episoadele cu 911 si Range Rover, ma astept sa apara si aici cei cu "acelasi design obosit de 50 ani" "lipsa de inspiratie" "vor sa reduca costurile cu designul". :)))

  • Semtex82, joi, 09.05.2013 14:13

    Inca mai aud femei si chiar barbati care spun "jeep" cand se refera la o masina de teren sau un SUV oarecare. Nu stiu daca in mintea lor se scrie chiar "jeep", insa dovedeste ca marca asta a scris istorie si a modificat mentalitati, asa cum a facut-o Adidas in domeniul pantofilor sport. E un lucru mare! Jeep Wrangler e una dintre putinele alegeri inspirate pentru cei care vor sa faca offroad profesional si am apreciat la ei intotdeauna ca pastreaza solutia clasica cu sasiu separat de caroserie, nu autoportanta si faptul cau au punti rigide fata, spate. Ei ofereau diferential blocabil cu transmitere a cuplului pana la 100% pe una dintre rotile unei axe, cand foarte putini faceau asta. Tot ca alternative competente ar fi G Class de la Mercedes, Defender sau Land Cruise Prado. Nu sunt niste "globetrottere" , dar te poti distra de minune cu ele. Pentru cine isi doreste un off-roader dedicat, dar si un globetrotter in acelasi timp, poate alege cu incredere Nissan Patrol 2012, Toyota Land Cruiser V8 sau Land Rover Discovery. Exact in ordinea asta. Pacat ca nu se aduce ultimul Patrol in Romania.

  • Adm, joi, 09.05.2013 15:00

    ati pus feriga aia prinsa sub capota asa la hoha sa dea bine in poze.

  • @Duramax, joi, 09.05.2013 16:20

    Era culmea sa fie mai slab decat un SUV. Cred ca pui problema gresit. Intrebarea este daca-i mai bun decat un offroader gen Defender sau G-Klass. Eu cred ca da.

  • Adrian, joi, 09.05.2013 17:35

    Jeep Wrangler este un offroader foarte bun la un pret decent. Nu se compara cu G class pt. ca nu are materiale de lux si nu este asa bine finisat. In offroad cred ca sunt la egalitate. Oricum G-ul este nejustificat de scump fata de Wrangler. Mie imi place mai mult Wrangler. Cu banii de G nou iti cumperi un Wrangler si o limuzina de la Audi , Mercedes sau BMW second si ai si lux si masina de teren capabila.

  • Vasilica, joi, 09.05.2013 17:52

    G este si va fi tatal lor in offroad cel mai apropiat de el va fi Wrangler si Defender. La G gasesti blocante fata, spate si central nu stiu cati mai ofera asa ceva.

  • gogu, joi, 09.05.2013 18:27

    @Vasilica Poate sa aiba G-ul orice,dar niciodata nu o sa fie mai bun in offroad ca Wrangler Rubicon. G-ul e mai bun la comfort,atat!

  • BaditzaEx, joi, 09.05.2013 18:43

    Jeep este deja o legenda, a inventat oarecum autovehiculul off-roader + arata f bine si este o masinarie minunata pentru orice Barbat, DAR nu este, n-a fost si nici n-o sa fie mai bun ca Mitsubishi Pajero si chiar raportat la pret , Pajero este un targ muult mai bun la ce ofera, (Pajero are renumele sau dar intr-adevar nu este atat de arhicunoscut, nu este o legenda ca Jeep, Jeep ajungand sa fie sinonimul pt offroader - multe pers inca HABAR n-au sa spuna offroader, si zic Jeep) deci eu unul, daca as avea bani incat sa-mi permit o vila cu un garaj de vreo 5-7 masini ( printre care si o masina supersport ) Clar as alege Jeep pentru emotia pe care o emana si pentru notorietatea sa ( asta nu inseamna ca-i contest calitatile ) Dar daca as cauta un offroader excelent si mai versatil as putea spune, la un pret excelent ( nu exista un offroader veritabil, mai bun, si mai ieftin ) as alege clar Pajero . @Mafia - Patrol nu este disponibil in Romania si nici FJ Cruiser ( iar la FJ Cruiser nu exista versiunea diesel , caci pt scurta perioada a fost comercializat si-n tara ), iar LC - eu unul nu-l gasesc asa AMAZING... dar tu esti fan Tayoka

  • adm@adrian, joi, 09.05.2013 19:21

    E cam aiurea sa faci comparatie G-ul cu Wranglerul + o limuzina la "secand". Poti sa incerci sa mergi la o intalnire de afaceri tu cu limuzina secand, nevasta in sparte in wrangler, si copiii intr-un Mini de top ca toata familia nu va avea prestanta ta daca vei aparea singur intr-un G-Klasse :) Tocmai aici e diferenta, Wranglerul e o masina minunata dar are prestanta mai mult la vantoare si pe teren accidentat, pe cand G-ul o are in orice conditii fara sa detii un parc auto in fata casei. Si pentru asta platesti. Iar pentru cei care vor offroad extrem si le compara pe astea (desi majoritatea nu s-au urcat in nici una dintre ele), le sugerez un Patrol modificat (prietenii stiu de ce).

  • Adrian, joi, 09.05.2013 21:23

    @adm Asta asa este. G-ul le are pe toate. Offroad, lux ca in limuzina, si imagine mai buna. Dar cum ai spus si tu, platesti pt. asta...scump chiar ! Eu personal raman la ideea ca de banii de G imi cumpar 3 masini bune (Jeep-ul asta, E class sa zic si un Mini mai vechi :) E doar parerea mea.

  • slVW_83, joi, 09.05.2013 21:42

    Felicitari pt. test si text! O masina ce a facut istorie si inca face alaturi de Defender, G Klasse, Patrol, Pajero si Landcruiser. E pentru barbati, nu pentru putzoi care viseaza la Q7 si X5, nici pentru fufe cu X6( e plin in RO de asemenea exemplare ale speciei umane, tot mai des pe cale de aparitie)!

  • CCC, joi, 09.05.2013 22:25

    @slVW_83 Da...dar si ele sunt masini bune. Calitatea clar mai buna ca la Jeep. Si pana la urma nu stai cu ea in offroad tot timpul. Asa ca Q7, X5, Cayenne etc. sunt mai bune in general.

  • adm@adrian, vineri, 10.05.2013 11:53

    ok e parerea ta no problem (eu la cate harburi secand picate am vazut la viata mea nu prea concep sa compar masina nou cu secand, dar sunt offtopic cu asta) ....iar cine are bani de G are si contracte de G, daci nu se va duce cu E sa semneze bani de G :) Ma rog, aici nu includ Romania unde e patria lui Q7 iar G aproape ca nu exista, vorbesc de tarile normale unde cine are G il are din bani castigati corect, sau ma rog aproape :)

  • mai, vineri, 10.05.2013 12:55

    Arata fantastic de muschiulos.

  • Gabi, duminică, 12.05.2013 16:24

    Pentru prima data nu v-ati mai chinuit sa spalati masina!

  • .,, joi, 16.05.2013 21:16

    ???

  • Sorin, vineri, 28.11.2014 13:20

    Super foto nr 4! Un adevarat velociraptor in savana din Jurassic Park! :)

  • bula, miercuri, 08.07.2015 19:03

    Eu as fi curios in cat timp ajunge la 100 cand urca pe scarile blocului sau in sutien la mamicta ..baietas care scrii articole.. in cat timp ajunge la 100 in teren accidentat...hahahah sunteti degeaba cu tot cu automarket,,,numai date eronate..! profesionisti! din spatele blocului!

  • gheorghe, marţi, 14.06.2016 22:16

    jeep wrangler unlimited rubicon hard rock 2016 pe benzina nu motorina este masina mea de vis inca o visez dar nu o posed....nu imi plac masinile sau suv-urile diesel.....