Motor / Transmisie
Nissan 370Z e o raritate. E acea roşie gustoasă pe care o cauţi printre tarabele comercianţilor care expun doar legume de import, cu aromă de plastic. Nissan 370Z este una dintre puţinele sportive care îşi permit să le ofere clienţilor o experienţă gustoasă, cu savoarea unui motor aspirat pur şi electrizant.
Sub capota lungă şi frumos arcuită avem un propulsor V6 de 3.7 litri pe benzină. Un ultim mohican rămas să amintească tuturor de exaltarea vechilor unităţi de capacităţi impresionante.
Motorul cu şase cilindri dezvoltă 328 de cai putere la 7000 de rotaţii, un loc unde acul turometrului ajunge repede şi unde indicatorul de schimbare a treptei pâlpâie şi zbiară ameninţător. E greu să-l auzi însă, pentru că cele două ţevi de eşapament îţi înşiră un cântec melodios şi vrăjit. Un cântec de sirenă, care te prinde în mrejele sale şi te face să uiţi unde eşti şi cât indică acul vitezometrului.
Cuplul motor atinge 363 de Nm şi începe să se simtă imediat ce sari de 5000 de rotaţii. Atunci începe balada şi odată cu ea derularea decorului pe repede înainte. Zmuciturile şi demenţa unui coupe sportiv par totuşi să lipsească.
Cutia automată anesteziază multe senzaţii. Brutalitatea este îmblânzită, iar bestia se culcă uşor la picioarele tale, aşteptând un impuls timid al piciorului tău. Totuşi, timiditatea ar trebui înlocuită de multe ori cu oarecare curaj, pentru a obţine retrogradarea de care ai nevoie. În situaţii cu încărcătură emoţională puternică, puteţi folosi padelele din spatele volanului. Retrogradarea devine astfel mai sensibilă.
Nissan face masini cu suflet. De abia astept sa vad urmatoarea generatie, cea de-a saptea, pentru ca se pare ca deja a inceput dezvoltarea lui. Mai compact, mai usor, peste 350 CP si un design frapant...