Renault Captur

1.2 TCe 120CP Aut Intense

Tehnologie

4.5

Captur are în dotare sistem de climatizare cu reglare automată, senzori de ploaie și lumină, cameră pentru marşarier şi un sistem audio cu suport pentru Card SD, USB și AUX. Toate moştenite de la Clio. Însă nu acestea contează în cazul lui Captur. Contează sistemul R-Link.

Într-un fel, R-Link îi subliniază caracterul lui Captur. Fără el, aveam doar un exterior interesant şi nişte culori aruncate la interior. Ceea ce ne-a oferit R-Link la interior, în materie de atmosferă, acoperă o serie de zgârieturi din armura lui Captur şi te face să te simţi bine. Trecând peste accentul amuzant al vocei "Oanei", persoana care interpretează indicaţiile sistemului de navigaţie în limba Română (cu dulcele dialect de peste Prut), avem sistemul R-Sound, care imită sunetul unui motor care îi aparţine altui automobil. Se poate regla volumul şi merge în ritmul în care conduci.

Deşi este stupid dacă stai şi-l analizezi la sânge, este al naibii de amuzant când eşti la bordul maşinii. La prima plimbare am râs. Următoarele plimbări m-au păstrat amuzat, ca apoi să mă trezesc deranajat de sistem. Nu m-am prins din prima de unde îl opresc. Când am descoperit de unde se dezactivează, m-am întristat. Nu mai era la fel maşina. L-am activat la loc şi am reglat volumul. În locul motorului 1.2 TCe, auzeam motorul lui Renault Clio Cup în acţiune, în ritm cu ceea ce făceam eu cu aceeleraţia. A fost mai distractiv decât ce se întâmpla pe şosea.

Afişajul navigaţiei şi proiectarea funcţiilor este plăcută, iar meniul nu este dificil. Bogdan s-a plâns de anumite inconcordanţe în procesul de ghidare, dar acestea nu s-au manifestat şi la versiunea testată de noi.

Oricum ar fi, ecranul tactil este o pată de culoare utilă şi necesară pe planşa de bord. Îi dăm însă dreptate lui Bogdan la partea de modernitate a sistemului de navigaţie, care nu se "simte" întotdeauna ca şi cum ar fi ultimul răcnet al tehnologiei. 

  • Base, vineri, 13.09.2013 12:27

    tipic Renault ,roti subtiri, suspensie moale si motoare de turatie

  • Closcutz, vineri, 13.09.2013 12:42

    Cum bre n-are sistem Start and stop ca apare in poza????

  • Cristian, vineri, 13.09.2013 12:44

    Nu exista in varianta 4X4, ati uitat sa specificati.

  • stefan, vineri, 13.09.2013 12:54

    la prima curba cazi de pe scaunele alea; masina arata bine in general dar in interior "urla" a low cost

  • flavius, vineri, 13.09.2013 13:24

    O masina frumoasa ,dar care lasa impresia de "facut in graba","neterminat ".

  • Dacia Plant, vineri, 13.09.2013 13:25

    Acest motor din cate vad nu este miraculos pe Captur, ma gandesc ca pe Duster nu va fi nici pe atat de puternic. Oricum va merge mai bine ca 1.6 16v.

  • Sebastian, vineri, 13.09.2013 13:36

    @Closcutz Butonul inscriptionat ”Start/Stop” din galeria foto ataşată este pentru pornirea/oprirea motorului, nu pentru activarea sau dezactivarea sistemului Start-Stop. @Cristian Citeşte cu atenţie capitolul ”Ţinută de drum”, o să vezi acolo menţiunea. @Dacia Plant Motorul 1.2 TCe din gama Duster facelift va avea 125 CP, cel al lui Captur are 120. http://www.automarket.ro/frankfurt-2013/dacia-duster-facelift-suv-ul-primeste-motorul-12-tce-de-125-cp-52804.html

  • Dacia Plant, vineri, 13.09.2013 13:54

    @Sebastian: 5cp in plus sau in minus nu se observa la un conducator normal.

  • LauCalin, vineri, 13.09.2013 13:59

    Daca se observa sau nu, nu depinde doar de motor. Depinde de cum este reglat (ma refer aici si la cuplu) si depinde si de cutia de viteze. Si stim cu totii cum sunt reglate cutiile de pe Dacii fata de cele de pe Logan. In rest o masina faina, o pata de culoare in trafic, posibilitati multiple de personalizare la un pret bun. Nu are cum sa nu fie un succes. Restul e alta poveste.

  • LauCalin, vineri, 13.09.2013 14:01

    "...cum sunt reglate fata de cele de pe RENAULT", imi cer scuze. Offf, butonul edit... :(

  • Sebastian, vineri, 13.09.2013 14:35

    @Dacia Plant, poate că nu-i vei simţi, dar vor fi acolo.

  • xxx, vineri, 13.09.2013 14:39

    Din punctul meu de vedere masina este mai mult decat interesanta (am fost in show-room si am analizat-o), totusi imi place mai mult Juke, dar daca ma uit la bani nu stiu ce as alege. Dupa mine 2008, Trax, Mokka sunt sub Captur. Vizavi de articol: Nu ne-a placut Cuplul motor-transmisie nu excelează în materie de dinamism =>cam greu la cross-overe nu au declarat-o GT sau RS Lipsa sistem Start-Stop => cumnatul meu are pe Octavia 3 este super enervant in Bucuresti, nu cred ca este o mare problema Torpedo exagerat de mare şi inutil => chestie de gust mie imi place Bancheta din spate ar putea fi incomodă la călătorii lungi=> cred ca este adevarat

  • LauCalin, vineri, 13.09.2013 15:14

    Acum cateva luni m-am intalnit cu cei de pe forumul VAG si erau cativa care aveau acest sistem start-stop pe masini. Au zis ca diferentele nu sunt foarte mari, de multe ori insesizabile. Poate ca se reduc emisiile, insa nu prea se face economie de combustibil asa cum se crede. Iar acest lucru l-am aflat si in urma unor analize si informatii pe care le-am citit. Deci mie lipsa sistemului start-stop nu mi se pare neaparat o bila neagra. Daca privesti prin prista faptului ca se elimina mai putine noxe (uneori nu conteaza asta cand in jurul tau sunt masini cu motoare de cel putin 1.6 care polueaza de numa... ce faci tu e o picatura intr-un pahar cu apa) poate fi un avantaj. Daca te referi la economia de benzina, este un sistem nu prea eficient.

  • iron, vineri, 13.09.2013 20:31

    Masina buna! Ce mai potrivita alternativa din segment dupa Nissan.

  • antonny, vineri, 13.09.2013 20:53

    o lupta intre design ...4x4 ....diesel ......cumparatorul alege ce vrea la pretul asta

  • @stefan, vineri, 13.09.2013 20:54

    daca si asta e low cost pai de Skoda Rapid ( de exemplu) ce sa mai zicem ?

  • VM, vineri, 13.09.2013 22:40

    Si mie imi place torpedoul. E o mare aberatie din partea Automarket s-o puna la minusuri.

  • @xxx, vineri, 13.09.2013 22:45

    Mi-ai facut seara mai hazlie: sa spui ca modelul asta e sub Mokka sau 2008 e gluma serii. Multumesc!

  • mnm, vineri, 13.09.2013 23:18

    Tocmai...ca spune ca R Captur e peste Trax / Moka... si sunt de acord !

  • Renault, sâmbătă, 14.09.2013 19:59

    Daca ar fi la prețul asta și made in France, ar fi bine. Insa auto Renault de la noi sunt in majoritatea lor din producția turceasca a marcii. Am avut 4 ani Clio 2 (made in Turkey, 1,5 dci) și am avut ocazia să constat diferențele calitative intre modelul produs in Franța și cel din dotare.

  • gelu, duminică, 15.09.2013 10:16

    interesant articolul.... personal raman la prima impresie...masina asta e o tupeista declaratie de design. Daca Juke a socat, Captur respira design gandit si bine studiat. Concurenta are ce invata..... Cat despre interior....dezamagitor cand vine vorba despre calitatea materialelor dar se pot aduce putine critici la capitolul stil tineresc si practicabilitate. Nu stiu ce a "distrat" ornamentele de pe spatarele scaunelor fata (nu le prea vad rostul - apropos de practicabilitate) dar nu am "auzit" un cuvant scris despre protectia de plastic a scaunelor fata (probabil acest plastic dur se gaseste pe versiunile mai ieftine). Torpedoul exagerat de mare si inutil.....draga Sebastian ...asa, intr-o excursie de mai mult de 1-2 zile ai fost? Ceva de genul a 2000-3000km? Un fel de "turul Romaniei"? Tinand cont de dimnesiunile nu prea generoase a spatiilor de stocare din habitaclu, torpedoul ala inghite cu succes sticle de apa/suc, aparat foto (am zis aparat foto) harti, pungi cu snacksuri, pachete de servetele, etc. Deci....Dar singurul lucru pe care l-as reprosa acestui torpedou este modul de deschidere; mai precis faptul ca trebuie sa iti feresti bine genunchii sa il poti deschide la maximum. am vazut ca s-a facut vorbire despre start&stop. Exista vreo posibilitate de dezactivare? Daca da, atunci daca esti in Bucuresti (vad ca orasul asta devine o referinta in tot ce se numeste consum urban, eficienta sistemelor electronice, etc) il poti anula si poti polua la fel de mult ca toate dieselurile din jur. Altfel personal il vad ca fiind OK si il dezactivez cand pare sa devine inutil. parerea mea

  • kim_vl, duminică, 15.09.2013 13:13

    @Sebastian Detin exact acelasi model ca cel prezentat de vreo 10 zile, insa am ceva probleme cu sistemul R-LINK. In fiecare dimineata nu mai vede cititorul de SD Carduri si USB-ul si, in consecinta nu mai vede navigatia, hartile si nici continutul stick-ului USB. Ulterior, in cateva zeci de minute-ore sistemul isi revine de la sine (cand ies de la servici functioneaza OK) sau ii fac o resetare la setarile de fabrica. Treaba asta se intampla fara exceptie zi de zi si o singura data pe zi. Tu ai observat ceva probleme de genul pe masina de test ? O alta problema ar fi ca, fata de diversele prezentari prealabile, meniul sistemului meu R-LINK pare mai sarac. De exemplu, nu gasesc niciunde (desi am cautat temeinic) meniul R-Sound pe care l-ai prezentat si tu. Ma poti ajuta si sa-mi spui unde l-ai gasit ? Multumesc !

  • And, duminică, 15.09.2013 13:39

    6 litri / 100 km afara cu conduc economic?!? "Bun" consum, tinand cont ca un 1.2 tsi mers economic consuma 4.5(si mai putin daca vrei), chiar si pe automobile mai mari. Pe incercate!

  • kim_vl, duminică, 15.09.2013 21:38

    @Sebastian Detin exact acelasi model ca cel prezentat de vreo 10 zile, insa am ceva probleme cu sistemul R-LINK. In fiecare dimineata nu mai vede cititorul de SD Carduri si USB-ul si, in consecinta nu mai vede navigatia, hartile si nici continutul stick-ului USB. Ulterior, in cateva zeci de minute-ore sistemul isi revine de la sine (cand ies de la servici functioneaza OK) sau ii fac o resetare la setarile de fabrica. Treaba asta se intampla fara exceptie zi de zi si o singura data pe zi. Tu ai observat ceva probleme de genul pe masina de test ? O alta problema ar fi ca, fata de diversele prezentari prealabile, meniul sistemului meu R-LINK pare mai sarac. De exemplu, nu gasesc niciunde (desi am cautat temeinic) meniul R-Sound pe care l-ai prezentat si tu. Ma poti ajuta si sa-mi spui unde l-ai gasit ? Multumesc !

  • gelu, luni, 16.09.2013 13:13

    kim_vl Sevicii --> R Sound ??

  • gelu, luni, 16.09.2013 13:15

    revenire R-sound-ul nu cumva e numai pe Clio?

  • Gabi, luni, 16.09.2013 14:30

    @Base, Motoare de turatie cu puterea maxima la 4900rpm si cuplul maxim la 2000rpm?!

  • kim_vl, luni, 16.09.2013 22:07

    @gelu La mine in meniul Servicii nu exista R-Sound. Pai in articolul de mai sus se vorbeste de R-Sound pe Captur.

  • Sebastian, marţi, 17.09.2013 10:51

    @kim_vl Vorbeşte cu cei de la reprezentanţă, poate e necesară o actualizare software.

  • ccb, vineri, 20.09.2013 11:52

    nu-i trebuie sistemul start&stop daca are butonul eco, pentru poluare si consum in oras.

  • Miro, miercuri, 03.09.2014 12:18

    Are si sistem Start-Stop, daca il platesti