Renault Captur

1.5 dCi 90CP Man Zen Energy

Motor / Transmisie

4.0

Joc și joacă. Două coordonate sinonime cu o copilărie fericită. O copilărie pe care Captur promite să și-o trăiască din plin. Pentru o traiectorie fără obstacole, micul Captur are nevoie de un ingredient cu experiență.

În cazul nostru acesta a fost dieselul 1.5 dCi de 90 de cai putere, un motor care a existat sub diverse forme tocmai din 2002 și pe care Renault l-a vândut în peste 10 milioane de unități. E lesne de înțeles că un asemenea ajutor de nădejde îl face pe tânărul membru al familiei Renault să pășească cu încredere.Încredere vei simți și tu atunci când apeși pedala de accelerație.

Cei 220 de Nm resimțiți la 1750 de rotații reprezintă doza de energie de care ai nevoie pentru joacă. O joacă de oameni mari, cu demaraje sănătoase, scârțâit de roți și viraje abordate cu aplomb. Joaca se termină undeva pe la 3000 de rotații, când cuplul este modest, iar mașina se chinuie. Atunci simți că joaca îți este oarecum limitată.

Asistentul dieselului este transmisia manuală cu șase rapoarte, etajată scurt în primele trepte, cu o timonerie la care s-a lucrat pentru o precizie bună. O cutie cu care simți bine retrogradările și care te ajută atunci când vrei să forțezi puțin nota. Forțare echivalentă cu un sunet ceva mai pronunțat al dieselului, dincolo de 2500 de rotații.

  • 30.aprilie.2013, marţi, 30.04.2013 11:25

    Foloseste aceleasi motoare 1.5 ca si Sandero Steepway?

  • eee, marţi, 30.04.2013 11:44

    fantastica masinuta asta, deja imi sta gandul la ea. sa vedem si pretul la vara, insa arata fantastic masinuta!

  • NeaNelu, marţi, 30.04.2013 11:57

    Destul de interesanta masinutza,arata bine. Pacat ca nu este disponibil si un sistem de tractiune 4x4. Totusi cred ca Chevrolet Trax e o alegere mai buna,parerea mea.

  • Crossover urban, marţi, 30.04.2013 13:16

    Arata de nota 10 (zece) ! O masina de lifestyle cu idei interesante. Imi plac combinatiile de culori interior/exterior, sertarul-torpedou unde poti depozita cateva sticle de apa + 2, 3 topuri de hartie :)) si husele cu fermoar pe care le poti baga la masina de spalat cand se murdaresc.

  • ztele, marţi, 30.04.2013 13:32

    Masina asta primeste aproape 5 stele la "tehnologie", dar camera pentru marche-arierre e "cam ciudata", climatizarea e "pe o singura zona", navigatia "nu e tocmai utila", "se misca lent", "vocea e ciudata". Obiectiv, nu?

  • @Automarket, marţi, 30.04.2013 13:34

    La o masina atat de mica (e totusi pe platforma de clasa mica) nici n-are sens o climatizare pe 2 zone. Pasagerii sunt mai apropiati. E o mare vrajeala cine pune asa ceva pe ceva mai mic. E marketing si vor sa ia bani in plus.

  • gelu, marţi, 30.04.2013 14:05

    frumos frumos frumos imi place ideea pe care merge renault aceea de a oferi originalitate in design si o paleta larga de optiuni pentru personalizare. Vopseaua aia portocalie i se potriveste de minune. ca pret, daca un Clio DCI 90CP porneste de la 13.800 presupun ca acest Captur nu poate fi oferit cu mai putin de 14.500Eu. Devine intersant pentru drumurile din Romania unde o masina normala trage din greu ponoasele lucrarilor de intretinere facute "la timp". Chiar azi am vazut inca 2 Stepway si interesant e ca designul acestuia pare sa aiba ceva din liniile lui Captur PS...1,5DCI de 90CP? Motorul asta e scos din oferta. Poate ati vrut sa spuneti dCi90

  • mntsn, marţi, 30.04.2013 14:48

    @inexorabil tot pomeneste de plonjatul in gloriosul trecut al automobilului. Il inteleg perfect.

  • ala, marţi, 30.04.2013 17:06

    Interior mai anost si sec nu am mai vazut decat la modele gen logan,sandero si dubele alea de 3 stele. Asta le intrece pe toate!

  • kim_vl, marţi, 30.04.2013 18:31

    Nu am folosit niciodata climatizarea pe 2 zone la nicio masina pe care am avut-. Un moft!

  • gelu, marţi, 30.04.2013 18:39

    mie si clima auto mi se pare usor ciudata...se apuca sa iti infinga uneori niste curenti de aer rece prin fata de iti curg "lumanarele" dupa 400km de mers non-stop, numai vorbesc de durerile de ceafa.

  • ScorpyonVAG, marţi, 30.04.2013 20:36

    Acuma o intrebare: Cati ati auzit de aceasta masina pana la acest drive test ? Like - cei care nu ati auzit Dislike - cei care ati auzit.

  • flavius, marţi, 30.04.2013 22:41

    Frumoasa foc cu blue azurre.Pacat ca nu are motorizarea buna-noua 130 CP si 4x4 de la Juke.

  • BMW, marţi, 30.04.2013 23:32

    o JUCARIE din fonta.

  • K, miercuri, 01.05.2013 08:32

    @BMW Comentariul tau (si al multor altora) e un nonsens.

  • NDY, miercuri, 01.05.2013 08:35

    @SVAG - o sa auzi de acum incolo :)

  • xxx, miercuri, 01.05.2013 09:04

    Este un cross-over și nu SUV deci nu se bate cu Juke. Nu mi se pare nici mica, este cât Clio4 (care nu mai este chiar asa de mica) Per total este interesanta cred ca va avea un pic de succes, cei de la Renault au înțeles în sfârșit, ca designul vinde. Ce observ in plus este ca noile modele Renault (Zoe, Clio4, Captur) au un aer romantic-feminin, pentru noile modele Dacia fabricate la Pitesti designul este de tip germanic VW

  • Cineva, miercuri, 01.05.2013 10:53

    @xxx Faci confuzie. E un crossover urban sau altfel spus un mini-SUV pe platforma de clasa mica, deci automat este in aceeasi clasa cu Juke. Se incadreaza in dimensiunile nisei create de Juke oricum. Nu asta-i ideea. Parerea mea e ca va avea succes deplin pentru ca are toate componentele pricipale care sa-i aduca acesta victorie : aduce un aer de relaxatre / laissez-faire , pasiune / design / originalitate, tehnologie, personalizare, tinuta de drum (ruliu insesizabil dupa cum spune si AM), consum redus. Nu numai design-ul vinde. E mult mai complex.

  • xxx, miercuri, 01.05.2013 13:16

    @cineva Pentru mine SUV este obligatoriu 4x4, dacă pe un SUV pui 4x2 devine crossover, asa înțeleg eu (nu mai țin strâns de craca ca nu sunt specialist) Designul vinde în proporție de 50% mașina, Renault are o problema mare, are în fabricație Twingo si Megane 3(Scenic intra aici), mașini corecte cu prestații cred eu un pic peste concurenta, dar design tern; o Laguna 3 foarte urata + Koleos și urata și proasta (nu am uitat de Latitude, Fluence care sunt ca celelalte + Espace la care segmentul s-a diluat) Clio4 bate in vanzari in sfarsit 208, dar numai în Franța, în rest nu știu ce se întâmpla, de aceea sunt rezervat. Captur mai are o problema în interiorul grupului, noul Stepway, care nu este asa de frumos dar cu 3000E mai ieftin

  • Edi, miercuri, 01.05.2013 14:09

    Tipic frantuzesc: design-ul exterior frumos dar interiorul e jale!

  • koks, miercuri, 01.05.2013 14:49

    Motorizarea 1.5 si 90cp e slabuta rau!! Pacat de design......

  • gelu, miercuri, 01.05.2013 15:18

    @edi Si eu am zis ca interiorul este jale...culori terne, designul usor cam simplist. Daca intri pe site-ul oficial vei gasi niste combinatii de culori demne de toata lauda. Pozele ce insotesc articolul ma duc cu gandul la un interior din anii 2000

  • Ionut, joi, 02.05.2013 10:39

    Probabil ati vrut sa spuneti "Asistentul dieselului este transmisia manuală cu 5+1 rapoarte" si nu "sase". Pentru cunoscatori se poate intelege cu totul altceva acel "sase" !!!

  • odin27, joi, 02.05.2013 11:53

    @xxx N-ai nicio treaba. Cate din masinile enumerate de tine le-ai condus? Design-ul? ok chestiune de gust. Megane si Twingo facelift eu zic totusi ca arata foarte bine. Nu uita totusi ca Megane 3 e o masina conceputa prin 2006 si lansata in 2008, iar in prezent Renault e intr-o transformare majora a limbajului de design. Ar fi incorect s-o compari cu noua Astra, i30 sau stiu eu ce altceva aparut mult mai recent. Koleos? Ai condus tu koleos? Nu cred. De aia consider ca e o masina neinteleasa de multi. Multi "conduc" doar design-ul cu ochii mintii si au impresia dupa ca stiu apoi totul despre o masina. Koleos e o masina de foarte confortabila si modulabila, cu capacitati offroad peste media clasei. Surprinzator pentru unii, dar adevarat. De la inceput a venit cu un motor diesel potent (2.0 175) cand foarte putini ofereau asta. 2.0 175cp e cel mai vandut motor la koleos daca citesti presa de specialitate. Ok, astazi alta e situatia. Toti au asa ceva. Chiar si asa, facelift-ul zic ca a corectat ceea ce criticau altii inainte. In prezent e o masina barbateasca, nu feminizata cum e de exemplu Santa Fe. Fluence, Latitude? Ce-i cu ele? Sunt niste masini de familie normale aflate in media clasei. Daca asta inseamna ca sunt masini proaste inseamna ca ti-ai pierdut din obiectivitate.

  • @Edi, joi, 02.05.2013 12:04

    @Edi, interiorul are 4 stele, in timp ce Mini Countryman are 3.5 stele. Eu zic ca nu-i "jale" deloc. Ba chiar sta bine.

  • pmc, vineri, 03.05.2013 10:00

    Interiorul e superb !! Pe langa asta, torpedoul si bancheta spate culisabila longitudinal sunt super practice...

  • Sorin, vineri, 03.05.2013 12:38

    Prea tare masinuta asta! Motorul dci 90 e arhisuficient pentru un crossover cu utilizare preponderent urbana. E motor de cuplu; la 220 Nm /1750rpm inseamna ca trage bine in sarcina. Masa e doar de 1170 kg.

  • io, sâmbătă, 04.05.2013 13:56

    Notiunea de crossover nu e definita de introducerea optiunii 4X2 , ci se refera la o masina care imbina calitatile unei compacte de oras cu tinuta / vizibilitatea / garda la sol inalta specifica unui SUV. La un full-size SUV e normal sa n-ai optiunea 4x2 pentru ca sunt mai mari, mai inalte, si tine de prestanta si de siguranta deplasarii /tinuta de drum. Spre deosebire de un crossover obisnuit care e gandit in principal pentru oras, un full-size SUV e folosit mai mult in afara localitatilor, la drum intins, pe autostrazi, deci trebuie sa aiba obligatoriu 4x4 pentru sporirea sigurantei.

  • xxx, marţi, 07.05.2013 13:08

    @odin27 Am condus Megane si Fluence peste o mie de km, poate nu m-am exprimat foarte corect, la aceste masini decat designul nu este bun. Referitor la Koleos (am aceeasi parere), am fost ca pasager in spate, nu mi s-a parut modulabila, nici confortabila. Am mers la mare (am plecat din Militari), la fiecare franare la viteza mica avea un scartait deranjant (pentru mine extrem, dar poate sunt eu mai sensibil, masina avea 23000km) si a tinut pe tot parcursul traversarii capitalei, iar pe A2 la franari mai bruste masina o lua spre dreapta intr-un mod deranjant zic eu (nu era umed, poate praf, Dusterul meu nu face lucrul acesta in aceleasi conditii) Ca sa termin am facut un pescuit la Babadag, capaciatiti offroad nu are, eventual poti sa ti le imaginezi, dar nu am mers cu alte 4x4 ca sa-mi dau cu parerea, ce ma enervat are scartaitul de plastice din interior mai accentuate ca la Dusterul meu (eu nu consider Duster o masina offroad, face mai bine decat altele)

  • ironR, marţi, 07.05.2013 17:31

    Acum am vazut minunatul test! Dau si eu "impresile la cald" PRET: Captur promite însă o revoluție la acest capitol - or sa bage motorul ala TCe de 0.9litri cu 135nm la 2500 rpm :)) Cum spunea si ScorpyonVAG, am impresia ca baietii au scos modelul asta pt a bifa in acesta clasa, ramasese oamenii fara mini-SUV, nici eu nu am auzit de acest model pana la testul prezent, dar, mai mult, nici nu am citit pe undeva ca se gandesc sa faca asa ceva, ori cei de la Automarket au vrut sa ne faca o surpriza, sa ne uimeasca cumva! si ne-a ascuns acesta bomboana de pe tort :)) Sa revin on-topic, este normal ca aceste masini sa aiba performante slabe si aici ma refer la: 0-100km/h si viteza maxima mai mica chiar cu mai mult de 1 secunda la sprin si 10km la vit. maxima, garda la sol e inalta, asa ca cei care au asteptari mari trebuie sa se gandeasca f bine inainte sa cumpere asa ceva, plus ca si consumul creste putin. In principiu aceasta masina o cumperi strict pt garda la sol, as spune ca este o masina de tranzitie si pt cei tineri care vor sa exploreze drumuri nebanuite, se va descurca f bine gratie garzii la sol pe orice drum, evident apoi iti vei dori un SUV.

  • dragos, luni, 13.05.2013 16:59

    superba masina ,atit in interior cit si exterior ,se vede ca sa schimbat designerul de la renault.Se merge pe liniile alea fluide ca la Clio.Bravo lor.

  • xss, joi, 23.05.2013 15:58

    ironR nu cred ca esti in masura sa vbesti de Captur 0.9 tce, tu care te laudai pe forum ca ai facut super alegere cu un Fod Fusion 80 cp :)) Cat ai acceleratie la Ford? 14 secunde? :)) Tu care habar n-avea ca dacia nu e singura marca ramasa cu motoare aspirate cu 8 valve... da tu... esti acelasi copil frustrat cu o cultura auto de 2 bani... hai scuteste-ne!

  • George, miercuri, 29.05.2013 13:25

    Am condus masina exact in aceasta varianta de motorizare. In afara de tinuta de drum care mi s-a parut foarte buna pt. un vehicul atat de inalt, am apreciat calitatea asamblarilor, atat la interior cat si la caroserie. Ieri am fost si pe la cei de la Skoda, deorece am in vedere achizitia unei masini de familie si am ramas absolut surprins, atat eu cat si sotia. Motivul? Desi nu am crezut ca voi afirma vreodata asa ceva, dar calitatea asamblarii la Captur era peste cea de la Skoda Octavia (modelul nou). Cand spun asta nu ma refer la materialele folosite la interior, care la Octavia erau mai moi si mai prietenoase, ci strict la imbinari si lufturile dintre panourile caroseriei. Daca si motoarele cele noi (0.9 tce si 1.2 tce) sunt la fel de bine facute, banii mei vor merge la francezi. Insa deocamdata, cred ca alegerea cea mai sigura e 1.5 dci. P.S.: In prezent detin o masina Chevrolet, care nu mi-a pus deocamdata probleme de fiabilitate, dar care are un probagaj prea mic, insuficient de cand ni s-a marit familia.

  • Razvan, joi, 30.05.2013 22:33

    Am fost de 3 ori la test-drive. Cel mai reusit este motorul TCe 120 EDC. E cea mai buna varianta: un motor foarte flexibil cu o cutie automata care te face sa ti-o doresti. Totul e foarte bine gandit la partea din fata a masinii, inclusiv bordul, dar la scaune nu au nimerit-o deloc: nu au un suport lateral bun, scaunul de la pasager nu se rabateaza in fata, nu exista buzunare pe spatele spatarelor. Bancheta spate culiseaza inainte si inapoi, dar era mai practic sa se fi pliat langa scaunele din fata. Comutatorul pentru limitatorul de viteza este pus sub frana de mana, o alegere ciudata si care te face sa ai cateva clipe de neatentie pentru al utiliza. Totul este in schimb compensat de combinarea motorului TCe120 cu cutia automata cu 6 rapoarte. Dupa parerea mea e singura alegere care merita, pentru celelalte combinatii mergeti linistiti catre Dacia Sandero care e cu 5000euro mai ieftina.

  • coco, joi, 04.07.2013 13:53

    Dati-mi like cui ii place aceasta masina si dislike cui nu ii place aceasta masina

  • cristi, luni, 29.07.2013 15:25

    O masina frumoasa ,interesanta din toate punctele de vedere,pana si a pretului, dar oricum romanii cumpara mai bine vw ,mai urat ,mai slab calitativ mai scump,vw a coborit mult calitatea de prin 2004 incoace , am patit o pe pielea mea cu passatul din 2008 tdi

  • Ioana, duminică, 11.08.2013 21:51

    un prost care a dat unlike lui Coco