Interior
Interiorul este zona în care simţi cel mai bine diferenţele dintre conceptul generaţiei anterioare Clio şi cel al generaţiei noi. Adio, materiale crem şi negre cu aspect prăfuit şi obosit! Adio, suprafeţe plane! Adio, plictiseală! Clio a trecut printr-o cură de înfrumuseţare care l-a întinerit cu câţiva ani buni. Şi termenul nu e ales greşit. Dacă aş fi văzut fără probleme pensionari la volanul vechiului Clio, modelul nou este plin de viaţă şi mi se pare că este construit pentru tineri plini de energie.
La baza "trezirii" modelului francez stă Laurens van den Acker, cel care a primit cheia biroului de design Renault acum trei ani şi care acum îşi arată cu adevărat influenţa. Materialele care te înconjoară în Clio sunt plăcute atât cromatic, cât şi tactil, totul e pus la loc cu atenţie şi logică, iar sentimentul de maşină modernă este pregnant. În modelul testat de noi, culoarea roşie de pe bord şi scaune se completa perfect cu apariţia suprafeţelor acoperite cu negru lăcuit şi cu pielea pentru a crea o ambianţă foarte plăcută şi în trend cu anul 2012. E adevărat că acele suprafeţe piano black se vor dovedi extrem de pretenţioase în timp şi la atingere, iar fiecare deget poate fi contabilizat după amprentă. La fel de adevărat e că testul timpului trebuie să fie trecut şi de suprafeţele roşii, care străluceau pe o maşină de-abia mişcată de pe banda de fabricaţie, dar care trebuie întreţinute cu atenţie de viitorul posesor.
Apropo de testul timpului, Clio vine cu multe elemente preluate direct de pe vechea generaţie. Avem acelaşi satelit de comandă sub volan, avem acelaşi tip de butoane pentru oglinzi, aceeaşi aşezare ciudată a butonului de cruise control, care stă pe consola centrală şi exact aceleaşi comenzi pentru lumini, aşezate în stânga volanului. E adevărat, cele mai accesate comenzi - cele ale climatizării şi cele ale sistemului multimedia - au fost complet înlocuite. Pachetul multimedia este acelaşi pe care-l regăsim şi pe vărul Sandero, iar sistemul de climatizare are în centru un buton rotativ imens care te ajută să reglezi temperatura la bord. În clasicul stil Renault, am avut probleme în a găsi butonul care reglează volumul sistemului audio. Dacă nu eşti obişnuit cu satelitul de comandă de sub volan, ţine în minte faptul că acesta e aşezat în dreapta display-ului touch, o poziţie cam incomodă.
Frumoasa foc!!! zici ca este o italianca gen Alfa Romeo!!!