Renault Clio

1.5 dCi 90CP Man Life Energy

Interior

4.0

Interiorul este zona în care simţi cel mai bine diferenţele dintre conceptul generaţiei anterioare Clio şi cel al generaţiei noi. Adio, materiale crem şi negre cu aspect prăfuit şi obosit! Adio, suprafeţe plane! Adio, plictiseală! Clio a trecut printr-o cură de înfrumuseţare care l-a întinerit cu câţiva ani buni. Şi termenul nu e ales greşit. Dacă aş fi văzut fără probleme pensionari la volanul vechiului Clio, modelul nou este plin de viaţă şi mi se pare că este construit pentru tineri plini de energie. 

La baza "trezirii" modelului francez stă Laurens van den Acker, cel care a primit cheia biroului de design Renault acum trei ani şi care acum îşi arată cu adevărat influenţa. Materialele care te înconjoară în Clio sunt plăcute atât cromatic, cât şi tactil, totul e pus la loc cu atenţie şi logică, iar sentimentul de maşină modernă este pregnant. În modelul testat de noi, culoarea roşie de pe bord şi scaune se completa perfect cu apariţia suprafeţelor acoperite cu negru lăcuit şi cu pielea pentru a crea o ambianţă foarte plăcută şi în trend cu anul 2012. E adevărat că acele suprafeţe piano black se vor dovedi extrem de pretenţioase în timp şi la atingere, iar fiecare deget poate fi contabilizat după amprentă. La fel de adevărat e că testul timpului trebuie să fie trecut şi de suprafeţele roşii, care străluceau pe o maşină de-abia mişcată de pe banda de fabricaţie, dar care trebuie întreţinute cu atenţie de viitorul posesor.

Apropo de testul timpului, Clio vine cu multe elemente preluate direct de pe vechea generaţie. Avem acelaşi satelit de comandă sub volan, avem acelaşi tip de butoane pentru oglinzi, aceeaşi aşezare ciudată a butonului de cruise control, care stă pe consola centrală şi exact aceleaşi comenzi pentru lumini, aşezate în stânga volanului. E adevărat, cele mai accesate comenzi - cele ale climatizării şi cele ale sistemului multimedia - au fost complet înlocuite. Pachetul multimedia este acelaşi pe care-l regăsim şi pe vărul Sandero, iar sistemul de climatizare are în centru un buton rotativ imens care te ajută să reglezi temperatura la bord. În clasicul stil Renault, am avut probleme în a găsi butonul care reglează volumul sistemului audio. Dacă nu eşti obişnuit cu satelitul de comandă de sub volan, ţine în minte faptul că acesta e aşezat în dreapta display-ului touch, o poziţie cam incomodă.

  • Narcisa, joi, 13.12.2012 12:07

    Frumoasa foc!!! zici ca este o italianca gen Alfa Romeo!!!

  • asanu, joi, 13.12.2012 12:43

    Fiat Punto Evo, Punto Evo 2012 cu sistem start&stop 1.3 MJet au consumul mediu declarat de 3.5 l/100km, mai mic decat al modelelor competitoare mentionate in articol. Consider articolul partinitoar si incomplet.

  • Sebastian Toma, joi, 13.12.2012 12:57

    @asanu Fiat Punto facelift 1.3 Multijet dezvoltă 75 CP, deci nu este comparabil cu versiunea testată de noi, care dezvoltă 90 CP. Iar versiunea de 75 CP ar eun consum mediu de 4.2 litri la sută, potrivit datelor noastre. http://www.automarket.ro/masini-noi/fiat/punto-facelift-13-mjet-75cp-pop-107573/specificatii.html

  • marius, joi, 13.12.2012 13:02

    Chevrolet Aveo 1.3 D si Opel Corsa 1.3 CDTI au motorul 1.3 MultiJet de la Fiat. Corect ar fi sa prezentati, ca si rival la consum cu Renault Clio, un Fiat Punto sau Panda. Cat despre Clio din articol nu pot spune decat de bine. Frumoasa, consum mic. Bravo.

  • liviu, joi, 13.12.2012 13:34

    Mai bine mai pun 5000 euro si-mi iau o masina!

  • LUCCI, joi, 13.12.2012 14:01

    Fisa tehnica:,, pret model testat: 13800 euro''. Capitolul ,,Pret de achizitie'' ultimul alineat :,, Exemplarul testat avea un preţ de 15.655 euro cu TVA inclus,, Deci....cat costa, sau ce nota merita de fapt? 4 stele? De ce ,ca e Renault?

  • CEG, joi, 13.12.2012 14:42

    L-am vazut in realitate. Este mult mai cheap decat apare in fotografii. Se vede ca este facuta in Turcia.

  • geo, joi, 13.12.2012 15:26

    Sincer mi se pare oribila (am vazut-o si in realitate si arata mai nasol de cat in poze). La consum ati dat 5 stele cand consumul real a fost cu vreo 60% mai mare decat cel declarat ? Nu e cam mult ?

  • sandman, joi, 13.12.2012 15:28

    incepe sa semene cu un Juke..adica diform si urat. nu vad niste vanzari mari ale noului model.

  • eee, joi, 13.12.2012 16:05

    @liviu: deci tot cu autobuzul o sa mergi? (scuze, nu m-am putut abtine) on topic: @ automarket: la tinuta de drum, penultimul paragraf nu este terminat

  • clio, joi, 13.12.2012 16:27

    Modelul testat este fabricat in Turcia sau in Franta?

  • antonny, joi, 13.12.2012 16:29

    la banii astia cumperi duster 4x4 1.5 dci 110 cp ,iar consumul e mai mare cam cu 1l si nu are nici start stop

  • C-G-C, joi, 13.12.2012 17:40

    @Mircea, nu sunt de acord cu tine cand spui "Renault considera că designul poate fi avangardist şi neînţeles, pentru că publicul nu are nevoie de estetică digerabilă în segmentul mic de volum" sau "Clio rămânea un model extrem de bine poziţionat ca preţ şi la capitolul dotări, însă rămânea în urma rivalilor - pe măsură ce aceştia se înnoiau - la capitolul design, calitate percepută şi atmosferă interioară". Mie personal imi place Clio 3 si consider ca la nivelul generatiei lui doar Peugeot 207 si Opel Corsa puteau sa aiba un pachet interior/exterior mai atractiv, deci in nici un caz designul nu era unul greu digerabil. Am condus Clio 4 si asa cum spui si tu designul exterior este un pas urias inainte, comparativ cu toata clasa mica, nu doar cu vechiul Clio. In acest moment nu are concurenta din pct-ul de vedere al designului exterior. In ceea ce priveste interiorul, chiar daca aspectul glossy ii da un aer fresh, consider ca materialele folosite nu au aceeasi calitate ca la vechea generatie, desi plansa de bord este mult mai atractiva acum si calitatea perceputa este mai buna. Chiar si asa, interiorul este la nivelul concurentei din pct de vedere al calitatii. In plus se conduce bine, vine cu un pret competitiv si cu un design cu mult peste ce avem acum in clasa mica. Daca Renault nu da lovitura cu masina asta, nu stiu cand si cum ar mai putea sa o faca. Multa bafta in continuare! P.S.: Si eu mi-am pus aceeasi intrebare in ceea ce priveste bandourile exterioare glossy de pe usi si consider in continuare ca vor fi vulnerabile la drumurile noastre, insa nu sunt de acord sa il depunctati pt asta pana cand realitatea nu ne confirma temerile. Si apropo, asa cum tie nu iti place pozitionarea comenzilor pentru lumini, mie personal mi se pare mult mai comoda comparativ cu modelele germane, dar asta tine mai mult de gusturi.

  • mircea, joi, 13.12.2012 17:58

    @C-G-C Designul e, în general, subiectiv. De-asta ne semnăm articolele :) În rest, de acord cu tine.

  • Love Clio, joi, 13.12.2012 19:18

    Masina arata senzational ! Supozitia Automarket ca suprafetele lucioase la exterior nu vor rezista iernii e doar atat... o supozitie ! Clio are clasa, stil... ce mai, e o masina de life-style cu care m-as mandri

  • flavius, joi, 13.12.2012 20:34

    Am testat noul Clio.Pacat ca la aspectul reusit ,nu are un motor de dofta ,ca de exemplu 1.4 16V 100 CP sau 1.2 Turbo 115 Cp.De remarcat si disparitia pachetului drumuri grele.Si apropo de Clio 3, a fost aleasa masina anului 2006 si unanim apreciata pentru aspectul fun.

  • io, joi, 13.12.2012 21:00

    @flavius Te inseli in cateva privinte. Motorul 0.9 TCe o fi mic la cilindree, insa are cuplu mai mare decat 1.4 16v normal aspirat. TCe-ul se preteaza mult mai bine unei exploatari urbane, iar puterea de 90 CP e suficienta. Legat de 1.2 TCe, tot ce trebuie sa faci e sa ai rabdare. Renault la anuntat in oferta noului Clio in primavara. Va avea 120 CP si probabil transmisie cu dublu ambreiaj in 6 trepte.

  • flavius, vineri, 14.12.2012 16:50

    @io Imi pare rau io,dar dupa cum am scris, am facut testul cu 0.9TCe si sunt in posesia unui 1.4 16 V.Plusul de cuplu este numai pe hartie, in realitate la noul Clio ,spre deosebire de Sandero nu se vede decit ca un mare minus.Sunt impotriva Downsize-ului cu orice pret si a sistemului turbo pentru citadine.Daca nu megi cu motrul turat in oras, ai prajit turbina in 30000 km.

  • Mihai, vineri, 14.12.2012 19:34

    @flavius Prietene, scrii povesti... Renault facea motoare turbo pe benzina inca din anii '70. Faptul ca esti tu circumspect, asta-i alta discutie... dar face tu pe atotstiutorul de parca ai fi avut de-o vesnicie un benzinar turbo made by Renault.. esti ridicol !

  • Mihai, vineri, 14.12.2012 19:39

    *nu face pe atotstiutorul

  • flavius, vineri, 14.12.2012 20:32

    @Mihai Nu il fac pe autostivuitorul;R a fost primul cu turbo in F1 si la turisme ,dar asta nu inseamna ca turbo-ul este indicat pentru o circulatie preponderenta in oras.Si ma refer la orice marca.Turbo este avantajos la drumuri lungi ,indiferent de la ce marca ar proveni.

  • @flavius, sâmbătă, 15.12.2012 00:15

    Gresesti. Motorul turbo functioneaza la un regim de turatii mai scazut si e mai flexibil in oras decat unul normal aspirat. Oricum, 0.9 tce nici nu se vrea un inlocuitor pentru 1.4 16v. Cine nu se multumeste cu 90 CP, va trebui sa astepte versiuni mai puternice precum 1.2 tce 120 cp si 1.6 tce 200 cp. Cuplul mare si avut devreme se simte.

  • V, vineri, 21.12.2012 21:44

    Foarte putine masini arata ca niste concept car-uri coborate de pe piedestal. Clio este unul dintre acele rare exemple, iar piesele de culoare neagra lacuita ii dau o nota de distinctie si eleganta.

  • cosmin, miercuri, 26.12.2012 19:44

    ffff mijto masinutza asta!!NO COMMENT!motorul pare destul de reusit,designul e exceptional...ff tare!!ma intreb cum suna motorul...oare e asa cum spuneti voi,mai silentios sau mai zgomotos?oricum e super masina!!!bv renault!!apropo kia rio are motor 1,4 si 90 cp...poate fi un concurent serios..si arata la fel de bn k si acest clio..mare grija renault!! SARBATORI FERICITE TUTUROR SI UN AN NOU FERICIT SI BOGAT IN MULTE TESTE NOI :D !!!