Tinuta de drum
În cadrul evenimentului de lansare din Spania am putut testa două variante ale noului Clio RS. Am mers cu varianta normală pe drumuri secundare de munte, pe autostrăzi şi prin oraşe. Aşa cum spune şi Renault, noul Clio RS este un automobil gândit pentru uzul zilnic şi pentru asta a fost conceput cu un tren de rulare mai "iertătător". Să nu ne înţelegem greşit, suspensia este fermă, dar datorită unor amortizoare cu tehnologie nouă, numită tampon de compresie hidraulic, ea absoarbe mai bine denivelările fără a ”rupe” spatele celui de la volan. Am condus apoi pe circuit varianta cu şasiu Cup, care poate fi recunoscut după etrierii roşii. Şasiul Cup înseamnă o gardă la sol redusă cu 3 mm şi o suspensie mai rigidă cu 25%. Aceasta din urmă a devenit mai uşor de controlat în regim sportiv, chiar şi când este condusă la limită cu controlul tracţiunii decuplat. Direcţia este intuitivă, iar şasiul transmite din vreme intenţia de rupe aderenţa. Singura problemă este cutia EDC, care oferă un feeling artificial. Turometrul piuie strident când atingem limita de sus a zonei roşii pentru a ne trezi din visare. Pentru a schimba treapta trebuie să acţionăm clapetele metalice, foarte asemănătoare cu cele de pe Nissan GT-R. Noul Clio RS a rămas la fel de distractiv, dar puriştii vor deplânge lipsa cutiei de viteze manuală şi suspensia poate o idee mai moale.
Masina visurilor mele ! Suspensii inteligente, motor nou mai elastic, padele pe volan ca la F1 , design de concept-car ... hmmm il ador !