Renault Clio RS

1.6 T 200CP Aut

Tinuta de drum

4.5

Clio RS s-a transformat într-un automobil gândit pentru uzul zilnic şi pentru asta a fost conceput cu un tren de rulare mai "iertătător". Graţie amortizoarelor cu tampon de compresie hidraulic, suspensia absoarbe mai bine denivelările fără ca spatele pasagerilor să le mai simtă ca înainte.

Exemplarul testat de noi reprezintă varianta cu şasiu Cup, care poate fi recunoscut după etrierele roşii, frânele supradimensionate şi jantele de 18 inch. Şasiul Cup aduce o gardă la sol redusă cu 3 mm şi o suspensie mai rigidă cu 25%. Aceasta din urmă a devenit mai uşor de controlat în regim sportiv, chiar şi când este condusă la limită cu controlul tracţiunii decuplat.

Direcţia este intuitivă şi mai uşor de manevrat, iar şasiul transmite din vreme intenţia de a rupe aderenţa. Feeling-ul furnizat de direcţie este aproape la fel de fidel ca la generaţia precedentă, noua configuraţie a acesteia fiind optimizată pentru viaţa de zi cu zi. Maşina se simte mai "unitară" decât modelul precedent, de parcă ar fi fost sculptată cu un aparat cu comandă numerică dintr-un bloc mare de metal. Jantele de 18 inch şi anvelopele aferente îşi fac prezenţa simtiţă în viraje, Clio fiind mai stabil decât predecesorul său.

Însă am simţit la fiecare viraj că ne lipseşte sentimenul de implicare pe care ni-l aducea transmisia manuală. EDC-ul te lasă să controlezi integral treptele de viteză abia pe modul RACE, când micile greşeli de pilotaj nu mai sunt corectate de sistemul de control al stabilităţii.

  • Andi, marţi, 05.11.2013 12:58

    "de banii astia"... cu siguranta nu gasesti nimic de 200CP :) O s-o testez cu prima ocazie!

  • ovidiu, marţi, 05.11.2013 13:01

    @automarket 'Portbagajul are 300 litri, iar bancheta din spate chiar are cinci locuri"

  • f, marţi, 05.11.2013 14:17

    @ andi kia proceed gt 204 cai cu 19650 de euro

  • patent, marţi, 05.11.2013 17:48

    @adi...da ai tu dreptate dar...e Kia nu Renault .....Kia mai are de progresat in segmentul sport !

  • Costi, marţi, 05.11.2013 20:11

    Pret model testat 24.130EURO, Pret Skoda Octavia 220 CP - 25087 EURO Drumuri libere sa aveti

  • Andi, marţi, 05.11.2013 22:20

    @Costi, incurci merele cu perele. Compari pretul unei masini standard cu al uneia pe care sunt optiuni... Compara 22k cu 26.7k (octavia aia de care vorbesti, cu cutie auto, nu manuala)... Si inca n-am discutat de promotii...

  • Costi, marţi, 05.11.2013 22:28

    @Andi, ai dreptate, greșeala mea, dar am vrut sa pun în evidenta doar diferența de clasa mare pentru o diferența mica de preț. personal m-as feri de orice promoție Renault (proprie experiențe)

  • Dan, miercuri, 06.11.2013 08:05

    O masina superba, cu performante pe masura, super tare

  • flavius, miercuri, 06.11.2013 12:07

    RS-ul aspirat,cu manuala era cu mult peste din pdv al placerii de condus.

  • dan, joi, 07.11.2013 10:07

    Sunt absolut sigur ca din punct de vedere al senzatiei de sportivitate la volan, un Swift Sport e net superior. Pt mine, cel putin.