Renault Megane

1.8 Benzina Turbo (TCe) 279CP Aut6 RS

Consum

3.0

Când mergi să comanzi un Renault Megane RS, cu siguranță nu vei ține cont de valorile de consum trecute de producătorul francez în fișa tehnică. Și asta pentru că niciodată nu vei încerca să atingi acele valori când sub talpa piciorului drept stau 280 CP gata să-i dezlegi de păcate și să-i stârnești împotriva întregului Univers.

Așa cum am menționat mai sus, testul cu Megane RS a inclus atât trasee cu un trafic pe care în trecut îl vedeam doar în filmele produse în India, dar și zone de autostradă sau drumuri naționale. În aceste condiții, computerul de bord a afișat un consum mediu mixt de 12.9 litri la 100 de kilometri. Pe tot parcursul testului am alternat modurile de rulare.

Așa cum spuneam anterior, Renault a introdus un filtru de particule în urma modificărilor apărute prin noile teste WLTP. Astfel, valorile trecute de francezi în dreptul consumului de carburant au suferit modificări. În regim mixt, Renault spune că Megane RS consumă acum 7.4 litri/100 de kilometri (+0.4 litri față de versiunea ante-filtru de particule). Valoarea anunțată de producătorul francez a fost calculată conform noului standard WLTP.

Efectul WLTP este resimțit de toți producătorii care activează în Europa, iar în perioada următoare multe configuratoare nu vor afișa anumite modele până în momentul în care constructorii nu obțin omologarea Euro6d-TEMP. Cu toate acestea, noi ne achităm de datorii și luăm sub lupă toate acele modele care pot fi trecute în dreptul rivalilor lui Megane RS.

În ceea ce privește consumul de carburant, doar Honda Civic Type R este mai gurmand decât Hot Hatch-ul francez (7.7 litri/100 de kilometri). Cu toate acestea, nu trebuie să uităm că modelul producătorului nipon oferă peste 40 CP în plus și propune și o cutie manuală cu șase trepte.

Toate celelalte Hot Hatch-uri asemănătoare oferă cifre ceva mai mici la capitolul consum. Campion este Volkswagen Golf GTI Performance cu 6.2 litri/100 de kilometri. 

  • SIMPLE MINDS, miercuri, 24.10.2018 15:08

    O realizare de exceptie a diviziei RenaultSport care chiar si in declinarea mai putin fertila de *doar* 280 CP reuseste sa convinga pe deplin.De salutat deasemenea optiunea pentru cutia manuala pentru cei care mai considera ca (si) EDC -ul se face vinovat de aparitia platfusului la piciorul stang :-)) in abordarea RS. Personal m-as fi asteptat ca la recent incheiatul salon auto sa fie facuta publica *prestatia* pe Ring,ce-i drept pentru varianta Trophy ,doar si pentru a certifica odata in plus beneficiile si implicit utilitatea 4Control , punand totusi aceasta absenta,sper eu :-)) pe sufocarea generata de SUV-urile din Muntii Eiffel si nicidecum pe neputinta celor din Dieppe de a detrona cu ultima lor creatie compacta japoneza.

  • PMC, miercuri, 24.10.2018 20:47

    Bestiala masina. E wow oricat de partinitor ai fi fata de concurenta. Respect Renault!

  • Andrei, joi, 25.10.2018 08:46

    Am condus un RS acum cativa ani pe un circuit F1. Foarte buna masina si te implica mult in condus. Frane, sasiu, directie, motor, totul bine. De interior nu imi aduc aminte absolut deloc, dar nici nu conteaza la genul asta de masina.

  • adi_10, joi, 25.10.2018 14:39

    32.000 euro pret de pornire :))))))...da da stiu, are 280 de cai. ne ajuta f mult in trafic mai ales pe autostrada...UPSSS..stai ca noi nu prea avem asa ceva am uitat:)

  • Kirotractor, vineri, 26.10.2018 09:36

    @adi_10: Cam ai dreptate cu autostrăzile-fantomă, dar prețul de pornire e 30.600 € pentru versiunea cu c.v. manuală - preferabilă după mine nu doar fiindcă-i ceva mai ușoară și bagă 255. :-) Deși părerea unanimă e că EDC-ul lui MRS4 e c-o clasă peste cel cam indecis de pe Clio RS. Comparativ cu scorurile din Vest, prețul *românesc* e oricum un adevărat chilipir, cu 20-30% mai mic - inclusiv suplimentul de numai 1.500 € pt EDC. Clar însă că nici cu discount nu va fi la noi un succes fulminant, chiar dac-ar rupe asfaltul pe Nurburgerking. :-) Culmea că nici la el acasă nu se va vinde grozav, *malus*-ul francez fiind criminal pentru segmentul *hot*. În rest, pînă l-oi conduce (poate), n-am ce adăuga comentariilor de la *prima descălecare*.

  • adi_10, vineri, 26.10.2018 11:08

    @kirotractor - nu te pot contrazice, ceea ce vrei tu sa spui este ca "se poate si mai rau de atat" nu?Adica sa dai si mai multi bani pe o masina doar pt ca are multi cai sub capota. Este un subiect pe care pe mine ma deranjeaza, acela de a da dublu pe o masina doar pt ca atunci cand pleaca de pe loc ii lasi pe toti in urma. Da stiu, senzatia este frumoasa, dar pt mine tot un Renault ramane. si nu am nimic cu marca Renault, chiar conduc in Laguna 3 de care sunt f multumit. De aici si comentariul meu de mai sus, inca nu pot pricepe mania asta pentru caii putere si sumele foarte mari cerute pt astfel de masini. In rest, desi nu am condus ceva de genul, sunt convins ca senzatia este una interesanta atunci cand calci acceleratia. Toate cele bune!

  • Kirotractor, luni, 29.10.2018 13:16

    @adi_10: Da, parțial și asta voiam să zic. Totuși, produsele diviziei Renault Sport nu cred c-ar trebui asimilate cu Renault-urile *simple*, din f. multe motive. E doar părerea mea poate și asta, clar - ca și-n și-n cazul tău, neinfluențată de faptul c-am posedat acu două decenii un Clio Williams. Deloc perfect -- cu fiabilitate vraiște :-) da-n fine, cumpărat SH devine discutabilă treaba -- însă cu o personalitate pregnantă ascunsă sub aspectul modest. ...În fine, nu-i loc aici de RS-povești - poate, cînd mi-oi scrie memoriile. :-)