Renault Megane

1.8 Benzina Turbo (TCe) 279CP Aut6 RS

Interior

4.0

Un scaun cu "aripi" laterale bine profilate și cu un spătar arcuit și desenat după regulile anatomice ale corpului uman. Acesta este peisajul care te întâmpină imediat ce ai deschis portiera lui Megane RS. Ca să nu uiți că ai te-ai urcat într-un model care poartă semnătura diviziei RenaultSport, francezii țin să-ți amintească asta prin logo-urile RS amplasate pe tetierele integrate, pe volan și chiar și pe praguri. 

Volanul gros garnisit cu Alcantara și "inelul" roșu amplasat la 12 fix sunt alte detalii care îți spun direct că mașina pe care te pregătești să o conduci nu-i pentru oricine. Poziția la volan este joasă, iar suportul lateral oferit de scaune este unul excelent, mai ales că vei avea nevoie de îmbrățișări ferme în momentele în care virajele se succed cu rapiditate. Un sigur lucru aș avea de adăugat: spațiul pentru cap nu este cel mai generos din segment.

Renault a îmbinat o serie de materiale plastice de calitate bună cu accesorii dintr-un material mai puțin plăcut la atingere. Dar cu siguranță vei trece cu vederea peste aceste mici neajunsuri în momentul în care privirea se oprește asupra butonului pe care scrie RS. Prin intermediul acestuia vei putea comuta direct în modul Sport (o apăsare rapidă) sau în modul Race (o apăsare mai lungă).

Partea digitală a mașinii a fost transplantată de pe varianta "civilă" a lui Megane, ceea ce înseamnă că șoferii vor găsi un ecran tactil poziționat pe verticală. Sistemul pregătit de Renault are momente în care ezită, iar comenzile amplasate în locul butoanelor fizice clasice nu fac decât să te încurce. O bilă neagră în dreptul ergonomiei.

  • SIMPLE MINDS, miercuri, 24.10.2018 15:08

    O realizare de exceptie a diviziei RenaultSport care chiar si in declinarea mai putin fertila de *doar* 280 CP reuseste sa convinga pe deplin.De salutat deasemenea optiunea pentru cutia manuala pentru cei care mai considera ca (si) EDC -ul se face vinovat de aparitia platfusului la piciorul stang :-)) in abordarea RS. Personal m-as fi asteptat ca la recent incheiatul salon auto sa fie facuta publica *prestatia* pe Ring,ce-i drept pentru varianta Trophy ,doar si pentru a certifica odata in plus beneficiile si implicit utilitatea 4Control , punand totusi aceasta absenta,sper eu :-)) pe sufocarea generata de SUV-urile din Muntii Eiffel si nicidecum pe neputinta celor din Dieppe de a detrona cu ultima lor creatie compacta japoneza.

  • PMC, miercuri, 24.10.2018 20:47

    Bestiala masina. E wow oricat de partinitor ai fi fata de concurenta. Respect Renault!

  • Andrei, joi, 25.10.2018 08:46

    Am condus un RS acum cativa ani pe un circuit F1. Foarte buna masina si te implica mult in condus. Frane, sasiu, directie, motor, totul bine. De interior nu imi aduc aminte absolut deloc, dar nici nu conteaza la genul asta de masina.

  • adi_10, joi, 25.10.2018 14:39

    32.000 euro pret de pornire :))))))...da da stiu, are 280 de cai. ne ajuta f mult in trafic mai ales pe autostrada...UPSSS..stai ca noi nu prea avem asa ceva am uitat:)

  • Kirotractor, vineri, 26.10.2018 09:36

    @adi_10: Cam ai dreptate cu autostrăzile-fantomă, dar prețul de pornire e 30.600 € pentru versiunea cu c.v. manuală - preferabilă după mine nu doar fiindcă-i ceva mai ușoară și bagă 255. :-) Deși părerea unanimă e că EDC-ul lui MRS4 e c-o clasă peste cel cam indecis de pe Clio RS. Comparativ cu scorurile din Vest, prețul *românesc* e oricum un adevărat chilipir, cu 20-30% mai mic - inclusiv suplimentul de numai 1.500 € pt EDC. Clar însă că nici cu discount nu va fi la noi un succes fulminant, chiar dac-ar rupe asfaltul pe Nurburgerking. :-) Culmea că nici la el acasă nu se va vinde grozav, *malus*-ul francez fiind criminal pentru segmentul *hot*. În rest, pînă l-oi conduce (poate), n-am ce adăuga comentariilor de la *prima descălecare*.

  • adi_10, vineri, 26.10.2018 11:08

    @kirotractor - nu te pot contrazice, ceea ce vrei tu sa spui este ca "se poate si mai rau de atat" nu?Adica sa dai si mai multi bani pe o masina doar pt ca are multi cai sub capota. Este un subiect pe care pe mine ma deranjeaza, acela de a da dublu pe o masina doar pt ca atunci cand pleaca de pe loc ii lasi pe toti in urma. Da stiu, senzatia este frumoasa, dar pt mine tot un Renault ramane. si nu am nimic cu marca Renault, chiar conduc in Laguna 3 de care sunt f multumit. De aici si comentariul meu de mai sus, inca nu pot pricepe mania asta pentru caii putere si sumele foarte mari cerute pt astfel de masini. In rest, desi nu am condus ceva de genul, sunt convins ca senzatia este una interesanta atunci cand calci acceleratia. Toate cele bune!

  • Kirotractor, luni, 29.10.2018 13:16

    @adi_10: Da, parțial și asta voiam să zic. Totuși, produsele diviziei Renault Sport nu cred c-ar trebui asimilate cu Renault-urile *simple*, din f. multe motive. E doar părerea mea poate și asta, clar - ca și-n și-n cazul tău, neinfluențată de faptul c-am posedat acu două decenii un Clio Williams. Deloc perfect -- cu fiabilitate vraiște :-) da-n fine, cumpărat SH devine discutabilă treaba -- însă cu o personalitate pregnantă ascunsă sub aspectul modest. ...În fine, nu-i loc aici de RS-povești - poate, cînd mi-oi scrie memoriile. :-)