Citroen C5

Tinuta de drum

4.0

Deşi dispune de 240 de cai putere, Citroen s-a gândit că resursele vor fi folosite cel mai bine pe o traiectorie liniară. Asta pentru că suspensia pneumatică a modelului francez se achită cu succes de confortul pe distanţe lungi însă poate fi puţin ezitantă pe segmentele de drum cu viraje.

Suspensiile sunt gândite pentru a-ţi crea o senzaţie de plutire, de detaşare completă. Ai senzaţia că maşina pluteşte deasupra asfaltului, asemeni trenurilor magnetice. Confort deplin, cum găseşti doar în segmentul sedanurilor mari premium.

Citroen a pregătit însă şi o setare sport a suspensiei, care rigidizează puţin ţinuta de drum şi oferă o direcţie ceva mai precisă. Totul are însă un iz artificial, senzaţia de ruliu fiind resimţită în continuare în curbele mai strânse.

Suspensia pneumatică vine cu mai multe trepte de înălţime, despre care v-am mai vorbit. Foarte utilă a fost ultima treaptă, care a înălţat suficient de mult sedanul pentru a intra pe străzile greu încărcate de zăpada ultimelor săptămâni. Mai mult, găsirea unui loc de parcare devine o joacă de copii.

  • dan_grc, miercuri, 15.02.2012 19:42

    Superba masina, super motorizarea, dupa parerea mea cel mai frumos model in clasa sa alaturi de Insignia

  • m sport, miercuri, 15.02.2012 19:50
    din 3 litri si 240 de cai prea putin

    Ford mondeo din 2,2 l scoate 200 cai si are 0-100 in 8,1 si e mai ieftin cu 10000 euro taxe mai mici, consum mult mai bun,vw passat din 2 litri 170 cai scoate 8,6 si la fel consum mai bun mai ieftin etc.ASA ca nu mai duceti lumea in eroare cu' Este greu să compari dieselurile lui Passat şi Mondeo cu un C5 care accelerează de la 0 la 100 de km/h în 7.9 secunde

  • Info, miercuri, 15.02.2012 19:54

    Acest motor este pus si pe Jaguar-Range rover intr-o configuratie de 650 nm (245-275 cp). Nu o spun eu, aceasta informatie se poate citi pe orice site din afara sau chiar la testul din Romania de pe site-ul concurent. Citroen nu a adoptat aceasta configuratie si pe c5 deoarece pretul ar fi crescut considerabil din cauza transmisiei ZF care nu suporta decat 500 NM. Pentru versiunea 650 NM ar fi fost nevoie de o alta transmisie care ar fi ridicat pretul masinii si mai mult, plus ca 650 NM doar pe puntea fata nu prea sunt indicati... Eu am o masina nemteasca dar nu pot sa nu admir ceva ce este frumos si bine construit, e o masina superba, facuta mai ales pentru autostrazi (confort + v6 rafinat). Felicitari Citroen si la cat mai multe masini de genul acesta.

  • Ionut, miercuri, 15.02.2012 19:55

    Cel mai frumos model din clasa sa alaturi de mazda 6.

  • Calingura, miercuri, 15.02.2012 20:15

    Cel mai frus model din clasa sunt de acord. Dar s-a mai lovit cineva de urmatoarea problema: vrei cutie automata sau anumite dotari trebuie sa iei un anume motor diesel? Care e logica domnilor de la Citroen? Oricare ar fi nu e prea castigatoare pentru ca din cauza aceasta si din altele enumerate si in articol nu prea vedem C5-uri pe strada.

  • ionut, miercuri, 15.02.2012 20:59

    frumoasa,consumul cam mare......in rest perfecta

  • Coni_D, miercuri, 15.02.2012 21:25

    "Ca orice constructor, Citroen este optimist atunci când anunţă valorile consumului. Cei 10.2 litri în ciclu urban se transformă repede în 12 sau chiar 13 litri/100 km, mai ales atunci când te lupţi cu zăpadă, ambuteiaje şi temperaturi extrem de scăzute." Si de ce este optimist constructorul?! In lipsa zapezii in cantitate extrem de mare de acum si a temperaturilor foarte scazute, poti ajunge lejer la 10,2. Este un lucru cat se poate de normal sa consumi cu cativa litri buni mai mult in aceste conditii. Probabil pt. exportul in Siberia se ofera alte date de consum :))!! Deci observatia voastra cu privire la optimismul constructorului n-are absolut nicio logica. Ar fi tare sa patinati vreo doua ore intr-o parcare plina de gheata, sa obtineti vreo 20% si sa va luati de producator ca furnizeaza date eronate ori ca este "optimist", LOL!

  • R5, miercuri, 15.02.2012 21:48

    Asteptati pana cand o sa apara noul Ford Mondeo,va spulbera tot ce misca in segmentul asta.

  • Alex Radoi, miercuri, 15.02.2012 22:13
    O intrebare

    Cand m-am urcat in aceasta masina in showroom-ul Citroen la aparitie, acum 3 ani (parca, sau 2...), singurul cusur pe care am putut sa il gasesc interiorului a fost lipsa sistemului keyless-go. Foarte cidat sa vezi o cheie clasica infipta in contact la o masina atat de avansata tehnologic. Au rezolvat chestia asta odata cu facelift-ul?

  • andrey11, miercuri, 15.02.2012 22:55
    Citroen C5

    Superb... culmea nu e de la Skoda, ci e made by Citroen.

  • C 5 SUPERB, miercuri, 15.02.2012 23:36

    ce pot spune ....masina e chiar magica ..cel mai mult ma impresioneaza calitatea excelenta a interiorului ,suspensiile hidraulice care ar trebui sa sa fie macar optionale in acest segment la orice constructor si design-ul care e absolut magnific . acest c 5 isi poate da aere de clasa superioara din unele unghiuri. totusi nu pot sa nu remarc pretul care este si el din clasa superioara pe aceasta configuratie ,dar ce-i drept ,in acest segment sunt multe masini ce trec de 40 k in cele mai scumpe variante .insa la 40.000 si cu o cilindree mai mica ,2.8 gasim insignia opc care bineinteles nu este diesel dar are taxe mai mici decat 3.0 si ofera un exclusivism clar mai mare decat c 5 exclusive . daca acest c 5 exclusiv e foarte rar ganditi-va ca insignia opc e mai rar ca un ferarri (bineinteles ca nu se compara ) daca vorbim de raritati. eu as alege insignia clar insa c 5-ul este foarte foarte atractiv .BRAVO

  • Sah mat?, miercuri, 15.02.2012 23:57

    Sah mat pentru cine? Masina asta nu se prea vinde, asa incat singurul mat pe care il poate da este grupului PSA.

  • EDY, joi, 16.02.2012 00:07
    C5

    asa cum un coleg zice mai sus, tin sa repet, cui face C5 sah mat? Si la aproape 40 mii de euro poti sa gasesti multe alte alternatine. C5 iti ei doar daca esti fan inrait Citroen sau nu ai mai vazut alta masina.

  • AndreiRN, joi, 16.02.2012 00:36
    Citroen

    Daca continua asa or sa ia calea falimentului ca si Saab. Sunt curios cati or sa dea banii.

  • Luc, joi, 16.02.2012 01:21
    C5-C6

    Cine a mers cu suspensia pneumatica nu-si mai doreste altceva

  • Explicatie, joi, 16.02.2012 01:38

    Prin SAH MAT intelegem ca acest model este peste tot ce inseamna concurenta, concurenta fiind Insignia, Accord, 508, Passat, Mondeo etc. De ce da SAH MAT acest model intregii clase? Este foarte simplu daca gandesti cat de putin. Nici un alt model din clasa sa nu ofera o astfel de configuratie orientata spre confort, cu iz de premium + motorizare 3.0 V6 Diesel. Daca vreau o masina de genul acesta nu am alternative la Passat/Insignia/Accord/508/Mondeo pentru ca acolo cele mai puternice motorizari diesel sunt de 170-200 CP si alea 4 in linie, plus ca putine modele mai au aerul premium si elegant al lui C5. Totusi imi ramane clasa premium, dar si acolo preturile pentru un 3.0 D V6 sunt mult mai mari decat pretul acestui Citroen, asa pana la urma c5-ul fiind in clasa cu modelele enumerate mai sus ce se intampla? SAH MAT.

  • zack, joi, 16.02.2012 02:47
    .

    Mai bine iei un s60/s80. Amandoua sunt peste cele enumerate de voi. ps: d5-ul are 215 cp, 2.4 cmc

  • cosmin, joi, 16.02.2012 08:05
    C5

    in primul rand sunt deacord cu @Explicatie:ai fff mare dreptate:SAH MAT!dc?pt ca citroen are pe langa motorul de exceptie de 3l un consum destul de redus suspensii fff bune si o aspiratie premuim fata de celelalte modele care sunt mai putin premium dekt acest c5 fabulos.oricum cred k este cea mai buna masina din cls ei cu acest motor + ca insignia de 2l diesel cu tractiune 4x4 ajunge la peste 40mii euro dak este sa o dtam cu tot ce are acest c5.in concluzie sunt de acord cu cei de la redactie si da kiar asa:SAH MAT!bv citroen!!!

  • Lex, joi, 16.02.2012 09:12
    superb

    am avut ocazia sa conduc un C5 cu suspensie pneumatica iar concluzia e una singura: parca plutesti. nu se simte absolut nimic in masina. recomand macar sa faceti un test drive cu un C5 cu aceasta suspensie si garantez ca o sa fiti uluiti

  • Crystyann, joi, 16.02.2012 09:13
    Sah mat

    te face sah mat si la buzunar ......sah mat si la revanzare cand , dupa 2-3 ani, o vinzi cu 15.000 EURO maxim....sah mat la taxe si impozite..sah mat la servisare . Intr-adevar, o masina de SAH-MAT!

  • echo007, joi, 16.02.2012 10:05
    e o masina frumoasa

    ..daca ai peste 40 de ani..probabil ca si asta e target-ul alorra de la Citroen

  • Sah mat?, joi, 16.02.2012 11:00

    Revin. Nu inteleg cui se adreseaza masina asta, in conditiile in care Citroen este o marca de volum care nu ar trebui sa aiba aspiratii premium. Pretul masinii o apropie periculos de zona tripletei germane: Audi, BMW si Mercedes unde totusi cerintele si oferta este alta. Daca tot vroiau sa ofere motorul aceste pe un Citroen de ce nu il pun pe DS 5 si terminau povestea?

  • je, joi, 16.02.2012 11:29

    aseara avea nota 4,6 azidimineata era 4,5 acum e 4,4 pana diseara ajunge la 4? ontopic:masina e superba,de la comfort,motorizare,look,totul e superb

  • Ax, joi, 16.02.2012 11:39
    C5

    Se adreseaza celor maturi, celor care nu viseaza masini germane, celor care au puterea sa inteleaga ca exista si altfel de suspensii pe masini, celor care doresc multa putere (acest 3.0hdi de fata). Se mai adreseaza celor care pun accent pe confort. Oricum mi-a placut mult din articol, ma ales: -"Gata să îţi gâdile simţurile şi să îţi mângâie ego-ul" -"Citroen C5 este o maşină pentru romantici. Nu veţi vedea foarte multe pe stradă pentru că nu toţi se lasă impresionaţi de spiritu boem. Pragmatismul german învinge de multe ori". -"C5 este ca o lampă fermecată" Si mai ales: -"Citroen C5 este special. A fost şi este rebelul segmentului, un spirit nonconformist, cu un design aparte, menit să atragă doar publicul cu o anumită cultură" Nota 10, ati surprins si ati inteles de fapt ce inseamna C5-ul. Multumesc!

  • Citroen, joi, 16.02.2012 12:07
    Superba masina

    Din pacate aceasta masina nu se bucura de succesul urmarit de cei de la PSA ,in tara noastra ,deoarece majoritatea soferilor inca au ramas la gandul ca doar BMW , MERCEDES si AUDI stiu sa faca masini. Va spun sincer ca nu este asa si s-ar putea sa fiti surprinsi de fiabilitatea acestei masini ,de confortul pe care il ofera si chiar de performantele ei . Cineva mai sus , afirma ca masina este pentru persoanele peste 40 ani ,lucru ce mi se pare mai mult decat tampit ,fiindca are un look sportiv . Ce putem spune despre Mondeo sau Passat la capitolul look ? Mie sincer mi se par mult mai banale si mai putin sportive si poate ca alea sunt intr-adevar masini pentru cei de 40 ani . Un alt comentariu zice ca este pretul mare ,si ca in 2-3 ani o dai cu 15.000 .Pai hai sa zicem ca dai 40.000 pe masina si in 2 ani o vinzi cu 15.000 ,e o suma mare pierduta , dar un BMW 330 nou ,ca sa pui dotarile de pe C5 trebuie sa duci suma la peste 60.000 lejer ,si in 2-3 ani il dai cu 20.000. Care ti se pare mai convenabil ?? Am facut asemanarea cu 330 deoarece noul C5 iti ofera acelasi "lux" al interiorului ,aceleasi dotari si aproximativ aceleasi performante . Mi-ar fi placut foarte mult ca aceasta masina sa dispuna de tractiune integrala ,fiindca performantele ar fi fost mult mai bune ,in rest este perfecta .

  • @Ax, joi, 16.02.2012 12:13

    Asa e, Citroen face masini pentru boemi, romantici, pentru cei ce mai cred in lampi fermecate si Alladin. Pentru cei ce cred in dinamica, calitate, durabilitate, fiabilitate exista masinile germane.

  • t, joi, 16.02.2012 12:13
    sustin ce spune je

    ieri, la prima aparitie a articolului (cel putin cand am intrat eu nu era nici un comentariu scris) nota era 4.6. ce se intampla? se depreciaza nota odata cu aparitia unor oponenti inversunati la comentarii? @Crystyann tati, vezi ca la masinile de lux preturile scad dramatic. uite-te la deprecierea unor nemtoaice care se vand acum cu 10-15k euro si cand costau de noi doar in cativa ani

  • Vasilica, joi, 16.02.2012 13:06

    Tare..Tare sa compari mere cu pere.De unde comparatia cu BMW,AUDI si MERCEDES nu stiu poate doar la pret ca la segmantul din care face parte nu prea. Referitor la masina daca tot este asa de sofisticata ii trebuia un 4x4 oricat de slab ar fi fost ca experienta nu prea au.

  • t, joi, 16.02.2012 13:40

    comparativul se desfasoara pe teritoriul romaniei cu produse disponibile a fi achizionate de la dealeri de aici preturi de baza la modelele premium cu motor 3l diesel bmw 330d 46k euro + tva mercedes c 300cdi 50k euro + tva audi A4 3.0 tdi 40k euro + tva bati campii baiete. un model premium cu dotarile oferite de c5 la 40k euro (cu tot cu tva) e undeva la 55-60k euro PLUS tva. cofigureaza si verifica de asemenea puterea celor 3 e MAI MICA decat 240cp de la citroen in versiunile 2x4 citroen are in echiparea aceasta pret de 30 euro + tva, si mai adaugi doar pielea si lucruri finute ca sa fie dotat maxim in timp ce la premium ai ac manual si dotari medii la acel pret. concurenti C5 opel insignia - are abia 2l diesel deci nu are ce cauta in discutie ford mondeo - abia 2.2l diesel - out of here vw passat - 2l tdi - nope pug 508 - 2.2 hdi - tot prea jos hyundai i40?! - 1.7l lancia nu are alfa romeo nu are renault latitude - stiu ca avea si 3l dci dar nu gasesc in oferta curenta. cine cauta o masina rafinata cu un aer premium si comportament SUPER comfortabil si e destul de pragmatic sa nu plateasca aproape dublu pt sigla de lux, sigur in c5 3.0 exclusive va gasi solutia optima. numai suspensia aia face diferenta de la cer la pamant (de fapt si de drept)

  • 3.0d, joi, 16.02.2012 13:56
    @ t

    Renault Latitude exista in oferta cu motor 3.0 diesel 240 CP si costa 35.000 euro TVA inclus! Are piele, clima cu 3 zone, navigatie, sistem audio bose, scaun cu masaj si reglare pe 8 directii, insertii din lemn, ionizator/difuzor parfum, jante 18" etc.

  • @3.0d, joi, 16.02.2012 15:06

    Cu tot respectul, noi aici vorbim de masini. Nu stiu daca observi dar nici autorul articolului, nici o multime de oameni care au comentat inaintea ta nu au luat in calcul un Renault la pretul acesta, ceea ce ma duce la gandul ca ori esti subiectiv ori esti cel mai .... din curtea scolii. Cand a aparut acest articol si m-am uitat la pozele c5-ului, am dat apoi in dreapta la Latitude si am avut impresia ca ma uit de la un Renault la o Dacie Logan.

  • @t, joi, 16.02.2012 15:26

    Stii de ce concurentii nu au motoare atat de puternice? PENTRU CA NU SE CERE ASA CEVA IN CLASA ASTA! Bingo! Citroen C5 ar trebui sa se adreseze familistului ce are nevoie de siguranta pentru copii, confort si mai putin performante dinamice. Cand toti producatorii de volum merg pe downsizing pentru reducerea taxelor, poluarii etc. si implicit a pretului care este un criteriu deloc de neglijat in clasa asta vine Citroen si reinventeaza roata. Cum ar fi sa vezi un Passat cu motorul de Veyron- ai cumpara asa ceva?

  • Crystyann, joi, 16.02.2012 15:43
    3.0

    Nu avem strazi de 3.0 . Un motor de 2.0 D si 140-180CP este arhisuficient pentru cele 2-3 petice de autostrazi si restul de drumuri nationale ce parca trec non-stop prin satulete si orasele. @t - la depreciere nu discutam de Audi / Mercedes / BMW care sosesc la noi in tara dupa 3 ani si 300.000 Km si care se vand in targ cu 15.000 - 20.000 EURO . Discutam despre o nemtoaica ( nu sunt fanul lor, nu ma intelege gresit ) cumparata din Romanica la 40.000 EURO si un Citroen cumparat de nou la 40.000 EURO, cu aceiasi km la bord.... Clar Citroenul va fi mai jos cu cel putin 5.000 EURO la vanzare

  • john, joi, 16.02.2012 16:01
    @ @3.0d

    Cu tot respectul, pune mana condu vreo cateva sute de masini, fa cateva sute de mii de km, deschide o capota si umbla la motor, capata ceva cultura auto si pe urma mai vorbim... toate sunt masini: au sasiu, caroserie, motor,4 roti... sa te exprimi altfel, nu inseamna decat ca esti un spargator de seminte de la coltul blocului... si nu impresionezi pe nimeni cu cultura auto facuta pe maidan.

  • @Crystyann, joi, 16.02.2012 16:07

    de aia e plina Romania de Ferrari-uri, Lamborghini-uri si S-uri cu motoare de 3-4-5 litri? Ca nu avem strazi de motoare mari? lasa aburelile... asta nu-i scuza... problema e sigla de pe capota si infumurarrea romanilor

  • @john, joi, 16.02.2012 16:13

    tu ai condus cateva sute de masini? de fapt, sti cum arata o masina? nu ma refer la renaultul tau ca nu e masina, ci la masinile adevarate.... mare ti-e gradina Dumnezeule...

  • Mihai, joi, 16.02.2012 16:49
    Latitude e interesant

    Poate ca Renault Latitude n-are atat caracter ca C5, insa e masina buna si o alternativa excelenta pentru ca care vor multe dotari de confort la un pret mai mult decat rezonabil. Eu pana acum n-am gasit masina care sa bata Latitude la raport pret / dotari.

  • @@Crystyann, joi, 16.02.2012 16:51
    Ferrari etc

    Da, ai dreptate, abia se vad cativa amarati cu Dacii, Skode si Forduri in marea de bolizi de 500 CP . :)))) . Oricum , prea mare motorul pentru noi - dar, exact cum ziceai , romanul nu se simte bine daca nu se lauda cu masina lui V6!

  • antonny, joi, 16.02.2012 17:02
    *****

    ALO !!!!!!!! automarket suntem in 2012 si avem dreptul la libera exprimare ,......nu va convine lasati-va de meserie nu steregeti comentarile ...... ieri masina avea 4.6 acum 4.4 .....de ce ?// dati o explicatie .....

  • Dony, joi, 16.02.2012 20:23
    C5

    Pentru cine doreste o masina cu un aspect aparte in clasa ei si un confort ridicat, mi se pare o alegere buna.

  • unckle, vineri, 17.02.2012 11:18

    probabil nu mai are 4.6 pentru ca asa trebuie ... @nenea ala care zice de puterea motoareleor de 3l de pe Audi, BMW si MB : mai cauta.. cine stie ce gasesti ... poate gasesti ca toti aia au peste 240cp (in configuratiile cele mai slabe ale motoarelor de 3 litri) si cuplu mult mai bun (asa cum noteaza si autorii textului). - BMW (530d , pentur ca motorul de 3l nu apare inca pe seria 3) are 258cp si 560Nm ... hașdeiu' tau este mai performant ... mda.. - Audi are un 3.0 de 245cp si 500Nm intre 1400 si 3250rpm (!) - Mercedes are un 3.0 de 265cp 620Nm care este si "lider" de putere in aceasta zona. Consumurile sunt, pentru oras: Citroen - 10.2 Bmw (530d) - 6.6 Audi - 7.2 Mercedes - 7.2 ... mda... hai sa nu mai laudam motorul HDI in aceiasi fraza in care pomenim si celelalte 3 nume. Poti sa-l lauzi daca vorbesti de motorul de 3l de la Renault ... dar in comparatie cu cele trei motoare nemtesti acest V6 HDI este cel putin cu doua generatii in urma, tehnologic vorbind. Am fost mereu impotriva masinilor "aproape premium" si raman consecvent :). Mi se pare cam mare nota pentru motor-transmisie, si asta avand in vedere ca masina se vinde ca "alternativa la cei trei nemti" ... nu spune asta marketingul Citroen, ci "clientii" care nu au bani de un audi/bmw/mb ... fraza care sta pe buzele tuturor este "ce frate, ca si asta-i buna, ia uite, pielicica, suspensie pneuomatrica, motor belea cu impozit mai mare decat alocam anual pentru mancare, cutie automata .. ce mai, mai bun ca amaratii aia de fraieri din germania". Mi se pare exagerat motorul pe o astfel de masina ... asta-i alta poveste. Daca printre concurentii directi nu are nimeni un 3.0 V6 (in afara de noul samsung) poate te gandesti ca este o miscare buna - atragi clientii oferind ceva in plus ... dar vii cu un motor care are performantele unui motor bmw din 2004 ..tine la unii ... nu tine la altii..

  • Calingura, vineri, 17.02.2012 11:53

    Ar fi interesant daca am afla cam ce reduceri ofera Citroen pentru ca ar putea schimba mult discutia. De exemplu Insignia Sport 180 cai, scaune climatizate, flex ride, etc cotata la 32.000 au lasat-o la 26.000 si ceva. Honda nu mi-a lasat un leu de ex. unckle evident ca C5 cu piele si pretentii este pentru cine nu isi permite seria 5 (pentru ca seria 3 are dimensiunu interioare de c4 nu de c5 sa fim seriosi). La fel si seria 5 este masina saracului care nu isi permite seria 6 sau stiu eu ce Bentley. Intelegi ideea. Nu cred ca are rost sa mergem in aceasta directie. De altfel nici comparatia de consum nu isi are matematic rostul. Cati km pe ani sa alerge un client incat sa merite diferenta de 10.000? Peste 80k lejer. Cine merge atat? E suspec intradevar ca nota tot scade. Eu am remarcat altceva in timp: foarte multe modele au peste nota 4,5 si au mii de stele la toate capitolele. Ce nota mai dai unui 911? Ce nota mai dai unui seria 5? Atat de mica e diferenta intre modele de masa (toyote, honde, vw, etc) si modele premium sau super speciale? Nu critic dar intalnesc problema in mai toate siturile si revistele: nu se acorda ponderi criteriilor. Intr-o anume revista compara golf, astra, focus si seria 1. Si desi seria 1 este cu 25% (douazeci si cinci fratilor) mai scumpa tot ajunge pe locul 1. Nu mai zic ca se plangeau de spatiu. Cum in mintea unui om normal poate exista dilema: golf sau seria 1 la un nivel similar de dotari?

  • unckle, vineri, 17.02.2012 12:58

    C5 este "intre" seria 3 si seria 5 (si echivalentul audi / mb) dar nu asta era ideea .. comparam consumul dat de producator pe ciclul de teestare standardizat de UE si vroiam sa scot in evidenta ca, desi cere 40k pe masina si o prezinta ca pe o "minune tehnologica", au un motor care are performante depasite de vremuri. Aceste cifre de consum, cu 50% mai mari decat la nemti, impreuna cu cuplul (cu 10-30% mai mic) spun ca motorul are o tehnologie depasita de vremuri pentru segmentul "premium" spre care aspira. Nu-i acelasi lucru sa vrei seria 6 si sa nu iti permiti decat seria 5 cu a vrea un 5ar si a cumpara un citroen ;) ... si aici o sa ma crucifice "fanii" PSA :) ... pentru ca un seria 5 costa intre 40k si 140k, un seria 6 intre 50k si 150k ... iar citroenul asta cu toate cele pe el costa max 45k

  • @Calingura, vineri, 17.02.2012 13:08

    In revistele de profil relevante din afara Bmw seria 1 nu castiga aproape niciodata comparativele cu golf, astra sau focus. Singurele exceptii sunt cele pentru motoarele foarte puternice

  • adi, vineri, 17.02.2012 13:35

    Demult timp am zis ca C5 este un model de referinta in clasa sa si cam bate la fundulet concurenta asa mult venerata! si uite dovada,daca vrei o masina cu rafinament francez stie ce sa aleaga. oricum la noi cultura auto e tanara si de multi inteleasa gresit pt ca au fost injectati cu cazane din 90..

  • @ Io, vineri, 17.02.2012 14:09

    Nu sunt deloc de acord cu ceea ce spui Unkle ,referitor la faptul ca cine nu are de BMW isi ia C5 . Sa fim seriosi .. un 5'ar 2008/9 cu putini km la bord il iei lejer pe 20k euro . Eu zic ca totul tine de gustul omului ,de ce ii place si ce isi doreste pentru el .Tatal meu a detinut de-alungul anilor cateva modele de Citroen ,in acest moment avand un C5 , iar eu am ajuns sa indragesc aceasta marca datorita fiabilitatii ,a suspensiei foarte buna si confortabila,a interiorului confortabil si spatios si chiar si a motorului fiindca nu m-a lasat niciodata la greu intr-o depasire :) Dar asta nu inseamna ca nu mi-as cumpara o alta marca de masina . Ma deranjeaza totusi oamenii care atunci cand vad un Citroen incep cu faze de genu " Ce ba astea ie masini ?? BMW-urile Mercedesurile si Audi sunt frate masini" .

  • Calingura, vineri, 17.02.2012 15:04

    @Calingura: nu prea am acces la reviste de afara si am fost profund dezamagit de acel rezultat. Banuies ca presa de la noi sufera atat de prostie cat mai ales de preacurvire. Este mai rentabil sa scrii ce place majoritatii decat sa fii la bisturiu si sa pui pe fiecare exact unde ii e locul. unckle: mi-a scapat nuanta. Intradevar nu poti sa prezinti ca minune un motor depasit de competitori mai scumpi. - cat despre distanta intre 5 si 6 zic si eu ca tine: evident ca ai dreptate dar era vorba de concept. Orice masina ai avea exista alta la care aspiri.

  • @unckle, vineri, 17.02.2012 17:24

    unckle, te rog citeste al 3-lea comentariu al lui "Info" si reconsidera aia cu e cu 2 clase sub cele nemtesti...3.0HDI in versiunea de top are 275 CP si 650 NM, si e pus pe Jaguar-Range Rover. Gasesti informatiile astea pe net. Prin asta nu zic ca e mai bun decat 3.0 de la bmw de exemplu dar nici cu 2 clase sub alea nemtesti nu poti sa spui ca este...

  • BBR91, vineri, 17.02.2012 18:19

    Vedeti cat trafic va face un review interesant la o masina interesanta? :) Anyway, Citroen sunt asi in design si de cand colaboreaza cu Ford, scot niste motoare diesel de invidiat. Desi fara indoiala o masina excelenta, pretul ma dezamageste. Peugeot 508 mi se pare o alternativa interesanta, si dispune de aceleasi motorizari, dar personal prefer Mondeo din acest segment. Nici nu vreau sa aud de Passat, dezamagire totala.

  • dd, vineri, 17.02.2012 19:30
    citro-en

    intra-devar f.buna masina,dar oricit ar fi de frumoase si dotate masinile din clasa lui c5 la noi la romani cind apari s-au te-ai dat jos dintr-un passat esti cineva si eesti vazut cu alti ochi,asa-i

  • @BBR61, sâmbătă, 18.02.2012 00:06
    nu nu, invers

    Nu Citroen colaboreaza cu Ford, ci Ford cu Citroen-Peugeot. Francezii aveau 2.0 HDI + common rail + filtru de partiule chiar si la sfarsitul anilor 90, pe vremea aia Ford facea motorizarile alea diesel "celebre" cu injectoare Delphi... deci mai lasati-o pe aia cu "aa avand in vedere ca Peugeot e Peugeot, e clar ca ei au colaborat cu Ford, nu Ford cu Peugeot, deci cat noroc au si astia cu Fordul ca altfel..." - nu e invers de fapt... PSA este al 2-lea producator european dupa VAG si are cele mai vandute motorizari diesel in Europa (puse pe mai multe marci) dupa cele de la ISUZU (camioane, cateva aruncate pe la opeluri mai vechi, autocare etc.) Ford a cumparat licenta si au adus nou in familia psa motorizarea 2.7D care a fost modificat cu tehnologia High Pressure Injection (HDI). ATAT. Ei nici acum nu stiu sa faca pe cont propiu motorizarea aia 1.8 TDCI, pana si la masinile SH sunt mai ieftine ca un 1.6 tdci chiar daca sunt mai puternice.

  • @BBR91, sâmbătă, 18.02.2012 09:42

    Eu nu vreau sa aud de Mondeo. Dezamagire totala.

  • @Calingura, sâmbătă, 18.02.2012 09:44

    Si ce iti spune tie faptul ca Opel face reduceri atat de mari? Cumva lipsa de calitate? Este exact atitudinea tiganilor din piata care iti ofera kg de mere cu 3 lei si negociezi pana la 1,5.

  • unckle, sâmbătă, 18.02.2012 16:29

    @ "@ Io" -- personal nu am nimic cu Citroen - am ceva cu masinile "aproape premium". In general prefer lucrurile in alb si negru ... nu o nuanta spoita de gri care sa dea bine la public. @ .. altu fara nume - daca tu crezi ca numarul de cai si cuplu spun 100% despre un motor inseamna ca mai ai de invatat intr-ale automobilelor. Vorbeam de faptul ca motoarele similare de la nemti consuma 35% mai putin ... diferenta asta este cel putin "enorma" si deriva din tehnologia diferita din motoare. Poti sa scoti 800cp dintr-un 2.4 aspirat .. dar o sa manance 80% - vezi F1 ;) ... sau 275cp si sa papa 20% pe RR ... dar cand o sa ai 313 si o sa stai sub 10% la o masina de 2 tone .. se schimba povestea.

  • sandman, duminică, 19.02.2012 11:50
    citroen

    neinteresanta masina. motor mult prea mare pt Romania, taxe mult prea mari. nu o sa se vanda aici

  • radu, duminică, 19.02.2012 16:02

    arata bine dar la banii astia prefer o mazda mps sau un insignia opc chiar daca sunt pe benzina dar au cilindree mai mica deci taxe mai mici .daca tot vrei ceva sportiv.

  • suporter, duminică, 19.02.2012 22:36
    C5..

    este o masina interesanta care puncteaza prin suspensie, rafinament,interior.Pe ansamblu arata bine si mi-as dori oricand o asemenea masina insa intotdeauna exista un DAR. Motorizarea este slaba si pretul mult prea mare.Sunt in acest segment cateva modele care la motoare de pana la 2500 cc ofera performante mai bune sau asemanatoare si foarte important la bani mult mai putini (pana in 30 mii euro).

  • MSt, luni, 20.02.2012 09:19
    C5

    Masina e chiar interesanta, motorul din cifre arata chiar bine.Insa nu ma impac cu doua chestii: pretul si consumul!Ok, este motor de 3 litri, are o putere mare, dar...10.2 dati de producator pentru oras e cam mult. Unckle amintea de BMW, Audi sau Mercedes si de motoarele lor si are dreptate. Unde il contrazic insa este la pret. Singura nesansa a lui C5 in aceasta varianta de motorizare este ca forteaza piata premium.Si cam atat.Suspensia pneumatica face toti banii. Dar...ramane intrebarea: Merita 38500 euro un Citroen in conditiile acestea? Este interesanta, dotata nu mai spun, insa pretul e intr-o liga in care Citroen nu prea joaca. Aici e dilema. In general, la asemenea preturi, oamenii cauta automobile premium, de la cei 3 nemti mentionati si de altii, asa incat e greu de spus daca C5 va reusi sa se impuna. Atuuri eu spun ca are. Si, sa fim seriosi, cine da atatia bani pe o masina nu se gandeste nici la consum, nici la taxe. Asta e parerea mea, nu aruncati cu rosii. ;))

  • t, luni, 20.02.2012 11:39

    romanii se pricep la toate. din vorbele altora reusesc sa stoarca orice informatie pretioasa si sa descopere natura universului. 1. consumurile declarate sunt in conditii de teste, cat mai bune, neuniformizate. de aici diferentele intre ce zic si ce fac e mare. mai ales cand ai de-a face cu urbele romanesti, cu semafoare nesincronizate, cu carute pe drumuri europene si jeepuri care merg pe 2 benzi in loc de drumul lor. cine a mers cu motor de 3l diesel sa ridice mana si sa declare ce si cum. cine a mers cu mai multe motoare de 3l diesel sa ridice a doua mana si sa spuna cinstit. eu am mers si stiu. si confirm ca pe SUV de 2 tone am scos si 5.x% in oras. consum mediu. cum? pilot setat pe 50kmh, croaziera, miezul noptii. plimbarica. sau am scos si 15% cu acelasi motor tot in oras, dar conditiile de zi. asa ca va rog, nu comentati daca nu stiti. citroen c5 este in clasa cu bmw seria 3, dar NU se compara direct. e ca si cum ai compara un kia cu un citroen

  • @ Io, luni, 20.02.2012 14:26

    @unkle -Am inteles foarte bine comentariile tale si nu am spus ca ai ceva personal cu Citroen .Ai dreptate la faza cu masinile ''aprope premium'' .Daca tot au tintit asa sus , ar fi trebuit sa puna si ei un 4x4 si un plus de Nm si atunci ar fi fost un competitor serios pentru nemti .

  • crick, joi, 08.03.2012 16:21
    Frumoasa

    Frumoasa masina, maricel motorul, dar depinde ce asteptari ai de la o masina. Pentru cei carora le place competitia merge, insa pentru cei care vor un citroen, confortul este suficient si alaturi de un modest 1.6 hdi. In viata nu le putem avea prea des pe toate asa ca unele compromisuri sunt necesare. La aceasta masina, frumuseatea exteriorului si cea a interiorului ii vor aduce clientii dar si suspensia reglabila care este foarte practica pentru tara noastra. Poate dupa 40 de ani ma voi gandi la ea cu seriozitate desi nici acum nu imi este indiferenta.

  • Unu, miercuri, 11.04.2012 18:48

    Citesc si observ ca este plin de comenturi care mai de care mai ciudate. In primul rand masina este superba. Vorbim de o marca prezidentiala cu vechime in lumea auto. Cand citren invetase suspensia pneumatica prezenta in anii 60 la noi inca se mergea cu caruta. Ca sa nu precizez de designul masinilor din orice deceniu mult peste ceea ce oferea concurenta europeana si nu numai. In momentul de fata Citroen a devenit un fashion brand prin modelele DS. Daca va uitati la un DS5 aveti dureri de cap. Nu arata nici bmw-ul si nici mertanul si nici trabantu lu tactu care te-a nascut asa. Comenturile sunt postate de toti frustratii posesori de masini SH din talcioc si luate la pret de 10000-12000 euro cu kilometrajul aranjat la 80.000-90.000 km. Dati un search pe autovit si vedeti cati km au masinile germane. Parca spui ca toate sunt luate la aceasi km si toti ai mers aceasi km. Aranjate din cap pana in picioare de samsari. Acesti frustrati ar fi bine inainte de toate sa-si permita sa faca plinul la masina si apoi sa posteze comment-uri de preturile la C5 comparativ cu BMW-urile lor ori Mertzurile. LEgat de concurenta am avut un Passat model 2008. Cred ca este cea mai proasta masina ever. Nici macar nu se poate discuta de o asociere cu marca VW. Passat-ul a devenit in ziua de azi masina martanului cu chiosc la coltul blocului. Masina a tot prezenta pe drumurile noastre dar si pe platformele ce se indreapta spre service ca le-a picat injectoarele/caseta directie/ etc etc etc. Acest c5 da clasa de fiabilitate oricarei masini nemtesti. Dotarile, designul este imcomparabil ca pret cu orice alta marca. In acest articol se pomeneste de modelul de 3.0 litri diesel. Dar la fel de bine se poate preciza si de 2.0 diesel si 163 cp. Are performante superioare passat-ului 2,0 TDI si 140 cp. Si sa nu uitam...passat-ul are 1500kg si C5 are 1800 kg.

  • fry, sâmbătă, 02.02.2013 18:15

    i-mi plac masinile nemtesti (per total bune),dar fratilor pe siteul top gear oricum ti-ai configura masina(daca vrei comoditate de la masina ,daca vrei consum redus,daca vrei portbagaj mare,daca vrei......etc) frantuzeasca,citroen c5 tourer- nr1, ma gandesc ca cei de la top gear se pricep putin,la masini (nu asa de bine ca noi astia din fata blocului). oare cand ne vom spala de mitul IN LUME CELE MAI BUNE MASINI SUNT : ALEA MAH NEMTESTILE,

  • Ovidiu, duminică, 29.12.2013 17:58

    @unu Daca vroiai un Passat veritabil trebuia sa ti-l cumperi din 2009. Dar tu ti-ai cumparat tractoras (fabricat pana in 2008) si e firesc sa spui ca este "cea mai proasta ever". Noul TDI al VW pe toate masinile Passat, Golf, Jetta, Tiguan etc este net superior multor motoare. Daca va luati SH nu le luati gata smecherite, ca smecheri sunt destui, ci luati-le de la proprietari, cu carte service.

  • Tudor, marţi, 11.03.2014 02:42

    Sunt si versiuni de 2 si 1.6 diesel, de ce ati ramas blocati pe 3? E o masina extraordinara, foarte confortabila. Interiorul imi place mult, poate sunt prea multe butoane pe butucul volanului, dar in bord sunt ok. Nu-mi place tendinta actuala de a scoate toate butoanele si a baga toate functiile pe acel display. Daca se defecteaza pierzi toate functiile? Mai este si problema butucului fix, care nu e pe placul tuturor, dar mie imi place.

  • C5, duminică, 25.10.2015 12:08

    Cati din cei care ati comentat marca Citroen ati condus un C5 cu suspensie hidractiv 3 sau hidractiv 3+ indiferent de motorizare ? greutatea la C5 variaza in funtie de motorizare si dotari sau accesorii cum vreti sa le ziceti incepand de la 1620 pana la 1800 kg. Personal am facut drive test cu 3 motorizari 1.6, 2.0 si 3 si nu am putut sa le gasesc nici un defect atat cat ma pricep io decat diferenta de putere 1.6 prea mic dar isi face treaba cu succes odata lansat 2 litri este ideal pt C5 3 litri este super . Referitor la confort toate sunt la fel cu o clasa peste masinile din segmentul ei. Nu ma credeti conduceti si voi macar 100 km si apoi vb despre confortul la C5. Una este sa conduci 800 km si sa te dai jos de ;la volan odihnit ca si cum ai fi condus 30 km, Nu am reusit sa conduc nici o masina 800 de km fara sa cobor sa ma dezmortesc sau sa ma odihnesc , ei bine cu C5 suspensie hidractiv 3+ am condus 840 km fara sa cobor din masina decat sa fac nevoile si sa imi iau cate o cafea (2). In urma acestei experiente am decis sa achizitionez un C5 cei drept nu modelul dupa 2008 dar am achizitionat modelul 2004- 2008 cu hidractiv 3 cu motorizare de 1.6 Hdi 109 Cp confortul si sguranta unei masini fac toti banii pt mine .