
Motor / Transmisie
Ultimul reprezentant al triadei nipono-franceze, alcătuită în trecut şi din Peugeot 4007 şi Citroen C-Crosser, rămâne încă în vânzare pe piaţa din România, cu un singur motor însă. Un propulsor diesel de 2.2 litri, pe care publicul îl cunoaşte bine după o carieră încununată de succes.
Unitatea livrează 176 de cai putere la 3500 de rotaţii şi un cuplu motor generos, de 380 Nm la 2000 rpm. Momentul motor, deşi abundent şi resimţit devreme, îşi pierde din vigoare rapid, plaja de cuplu maxim fiind una destul de îngustă. Pentru a te menţine mereu în zona de cuplu ai nevoie de o exploatare frecventă a transmisiei cu cinci rapoarte, etajată bine, cu o cursă a schimbătorului precisă şi destul de scurtă.
Resursele pot fi transmise fie doar punţii faţă, situaţie în care Outlander se simte alert, fie ambelor axe, situaţie în care resursele sunt ceva mai bine exploatate.
Unitatea diesel este bine antifonată, zgomotul celor patru cilindri fiind perturbator abia atunci când acul turometrului sare de 3000 rpm.
Noua generatie arata ca un monovolum, specific pietei SUA! Prefer actualul model, insa cilindreea e cu 0,2 mai mare decat ar fi cazul! Motorul de 1.8 DiD ar fi fost mult mai potrivit.