Tinuta de drum
Mitsubishi Outlander încearcă să preia pedigree-ul 4x4 al fratelui mai mare, Pajero, şi să-l transmită unui public care preferă ieşirile uşoare în off-road. SUV-ul nu îşi propune să facă o carieră de necontestat printre şleauri, cărări de munte, pante abrupte şi vaduri pline cu apă. La nevoie însă, poate face faţă şi acestor provocări.
Garda la sol este decentă, însă unghiurile de atac şi de degajare nu favorizează Outlander într-un teren accidentat cu dificultate medie spre mare. Extensiile de plastic din zona inferioară a caroseriei pot cădea pradă uşor unui teren deloc prietenos. De apreciat tracţiunea integrală permanentă, care odată cuplată te poate scoate uşor dintr-un şleau plin cu noroi sau apă. Ca să nu mai vorbim de o pantă acoperită cu iarbă.
Pe drumuri forestiere, ca şi pe asfalt, Outlander se dovedeşte a fi o maşină confortabilă, ce absoarbe bine neregularităţile. Exact ce trebuie unei familii care ţine la confortul său.
Pe segmente de drum virajat însă, Outlander îşi arată slăbiciunile. În modul 4x2 stabilitatea pe viraje este îndoielnică, abia atunci când cuplaţi 4x4 lucrurile devenind ceva mai ţepene. În plus, ruliul caroseriei este destul de mare şi poate inspira o uşoară senzaţie de nesiguranţă.
Direcţia nu este nici ea printre cele mai precise şi în plus resimte cuplul generos transmis doar punţii faţă în modul 4x2, fenomen cunoscut de toţi sub denumirea englezească ”torque steer”.
Noua generatie arata ca un monovolum, specific pietei SUA! Prefer actualul model, insa cilindreea e cu 0,2 mai mare decat ar fi cazul! Motorul de 1.8 DiD ar fi fost mult mai potrivit.