SEAT Toledo

Interior

3.5

Dacă sunteți obișnuiți cu materiale moi la interior, cu plastic de calitate și cu un nivel de confort care trece de media tuturor modelelor prezente pe piață de la segmentul compact în sus, veți privi interiorul lui Seat Toledo ca pe un spațiu care nu e făcut pentru voi. Pentru a elimina cât mai mult posibil din costuri, Grupul Volkswagen a dezvoltat o mașină care renunță la elemente inutile de confort, astfel că, la capitolul calitate percepută, Seat Toledo suferă așa cum o face și fratele Skoda Rapid. 

E adevărat, există și piele pe ici, pe colo, prin punctele esențiale. Adică pe volan, sau pe mânerul schimbătorului și al frânei de mână. Mai există o zonă moale pe zona profilată în portieră pe care șoferul sau pasagerul poate să-și sprijine mâna. Și atât. Restul habitaclului este simplu, enervant de simplu, iar principalul criteriu al celor care au creat această mașină pare să fi fost cel al durabilității. De la materialele de pe bord la cele din care sunt făcute scaunele.

Lucrurile se schimbă dacă ajungeți la Toledo de la Logan sau de la sedanurile de segment mic, cum sunt Symbol sau Aveo. Parcă pentru a sublinia caracterul subiectiv al reperelor pe care ni le luăm în viață, Toledo vi se părea un pas în față.

Există însă și un element pe care puține sedanuri compacte le oferă atât de generos: spațiul. Familia nu va avea probleme de niciun fel într-o mașină care are portbagajul mai mare decât cel al lui Logan (550 de litri) și care vine în zona posterioară cu o banchetă prietenoasă cu pasagerii, indiferent de înălțimea acestora.

  • Lucian, luni, 22.04.2013 10:38

    Imi place cum arata.

  • Timis, luni, 22.04.2013 11:01

    Mda, am condus-o si eu. Are probleme de antifonare. E galagioasa la drum intins. Parerea mea e ca nu-si face banii. E mult prea scumpa pentru cat de ieftina e la interior si la puteri ofera.

  • dan, luni, 22.04.2013 11:19

    Tapas se traduce la noi, intr-un fel, mizilic. Masina asta, sa inteleg, o considerati mizilic? Nu foarte magulitor.

  • prosteala pt romani, luni, 22.04.2013 11:21

    14.000 € pentru benzina 85 cp ; compacta cu tamburi pe spate & roti de 15"

  • horea1979, luni, 22.04.2013 11:33

    Sincer noul logan arata mult mai bine decat seatul asta , chiar ieri am stat pe langa un logan nou si arata neasteptat de bine, mai ales fata .

  • horea1979, luni, 22.04.2013 11:35

    acuma am mai vazut o boacana , cica skoda octavia si skoda rapid sunt in acelasi segment, trebuie sa rad :))

  • Vasilica, luni, 22.04.2013 11:56

    @horea1979 mai calca si iarba nu o mai fuma!!

  • mntsn, luni, 22.04.2013 12:34

    Stiu ca sub tabla e aceeasi tehnica, dar eu prefer Rapid in locul lui Toledo. In afara faptului ca designul Skodei imi place mai mult, in general, oricand Skoda in locul lui Seat. O marca de traditie, cu istorie si realizari, infiintata si pornita din putere creatoare, inventica si geniu ingineresc nu se va compara niciodata cu o afacere planificata in cincinale, programata intre stat si un oarecare constructor care se afla la un moment dat in cautarea unor noi piete. Fara sa vreau sa supar pe nimeni si avand in minte contributia Dacia la economia Romaniei, marci precum Seat, Dacia, Lada, Zastava si altele care or mai fi nu reprezinta nimic pe scara valorica a producatorilor auto, doar niste embleme fade care rezista doar prin prisma pretului. Nu am nimic cu masinile in sine, dar mi-ar placea sa nu mai fie comercializate sub marci derivate din neant, ci direct sub marcile principale: Skoda, Renault, Fiat, ca nu este nicio rusine sa ai in gama modele de la cele mai ieftine, la cele mai scumpe. Pana si Mercedes, la o adica, produce si A-Class si S-Class si Actros si Sprinter si Unimog si Citaro si toate poarta cu mandrie steaua pe bot.

  • ion, luni, 22.04.2013 12:53

    Din pacate , marca Seat nu mai este asa de atractiva cum fusese acum cativa ani , cand , desi facea ( si face ) parte din grupul VW , arata altfel , era diferita ... Acum arata la fel sau aproape la fel ca si Skoda , VW si Audi...Au schimbat sigla si un pic pe ici pe colo... In rest nimic nou...Sincer vorbind , daca as dispune de 16000 de euro , nu mi-as lua Seat.. M-as putea orienta clar spre noul Logan cu o alta motorizare , sa zicem diesel sau poate si benzina, si cu toate dotariile incluse , si tot ar fi mai ieftin chiar si decat versiunea de baza a acestui Seat.. Mi-ar ramane bani si de concediu si de cumparaturi...

  • razvanis, luni, 22.04.2013 12:58

    @redactia O mica greseala de tipar - rapid este un skoda rapid, poate toledo este o skoda rapid ... "VW Group: Exeo este un Audi A4 de generație veche recondiționat, Rapid este un Skoda Rapid în condițiile în care Skoda are (și) Octavia, în timp ce Leon pare stingher în planul al doilea al fotografiei de familie în care Golf, Audi A3 și Octavia zâmbesc larg."

  • d, luni, 22.04.2013 13:01

    pe cand un drive test si cu noul leon?

  • @ion, luni, 22.04.2013 13:01

    Logan- 3 stele la impact in 2012 cu multe lipsuri la siguranta Toledo - 5 stele la impacti in 2012 cu maximul posibil in standard Cu banii ramasi poti sa iti iei un loc de veci frumos, la umbra, pentru ca in Logan esti victima sigura.

  • @silviu, luni, 22.04.2013 13:19

    asta-i Geta, cea mai insipida masina de pe sosea, acum sub o noua emblema...

  • alinmarina, luni, 22.04.2013 14:09

    Articol interesant, cu doua mici exceptii... In primul rand, la descrierea generala, ati gresit cu ideea ca cele doua berline gemene nu ar imprumuta solutia de la Octavia... Solutia constructiva este tot cu HAYON!!! Iar in al doilea rand, la partea de confort, nici Toledo si nici Rapid, NU AU CLIMATIZARE PE DOUA ZONE!

  • horea1979, luni, 22.04.2013 14:27

    Pntru cei care mi-au dat multe minusuri deoarece am spus ca loganul nou arata mai bine. -eu am discutat strict de design -nu am discutat de siguranta -nu am discutat de motorizari -nu am discutat de interior. cine mi-a dat minusuri doresc sa motiveze , sa vorbim cu argumente , despre vasilica sa fii sanatos , nu am ce sa-ti raspund ...

  • gogu, luni, 22.04.2013 14:40

    @ @ion in afara de faptul ca noul logan nu a fost testat EuroNCAP si cu siguranta nu a fost testat in 2012, ai perfecta dreptate in tot ce ai spus si carcotasii ar mai putea spune ca isi iau masina sa circule cu ea, nu s-o ciocneasca. dar eu nu sunt carcotas asa ca n-o sa spun asta :D

  • taz, luni, 22.04.2013 14:46

    pret prea mare si nu mai laudati acel motor de 1.2 L (parca faceti reclama), e un motor de care se vaita toti posesorii daca ar fi sa optez pt. un look atat se simplu atat la interior cat si la exterior mai bine aleg o corola, cel putin e de cateva ori mai fiabila... P.S.: VAG a inceput sa fie necontrolat de nesimtit pe criza asta, preturi mari si fiabilitate scazuta in comparatie cu ce faceau acum 10 ani

  • gelu, luni, 22.04.2013 15:10

    interesant...daca vreau vopsea alba trebuie sa decartez 160Eu. Hmm.....altfel trebuie sa ma multumesc cu rosu. Probabil ca vor sa mai salveze ceva din "emotion-ul" de altadata ca in rest nu vad absolut nici un motiv sa nu ma uit in curtea cehilor si sa configurez o Skoda Rapid; mai ieftina cu aproximativ 1000eu dar la care ai mai multe posibilitati de configurare, Practic ajungi la acelasi pret, singura motivatie pentru a achiziona un Seat sau Skoda tinand doar de "nationalismul" fiecaruia. Asa cum mai ziceam...pacat de SEAT; s-a ales praful de marca asta. Dar am o intrebare catre @AM...un test cu Peugeot 301, pe cand? Cu Rapid ati facut iar cu ciorba asta reincalzita denumita Toledo m-am lamurit. Dar parca merita atentie si concurenta. Joaca asta prelungita in sectorul VAG devine plictisitoare.

  • DST, luni, 22.04.2013 15:10

    @mntsn Comparatia e stupida si denota ca nu intelegi lumea auto. Bineinteles, sunt unii care compara Logan cu Toledo, dar doar prin prisma faptului ca Dacia e atat de populara in Romania si pentru ca-i o masina de familie cum este si Seat-ul acesta. Dar comparatiile se opresc aici. Logan e un sedan sub-compact, iar Toledo un sedan compact. Deasemenea discutam de o alta segmentare: Low-cost si Volum. DACIA e una dintre putinele marci si in acelasi timp liderul segmentului sau. Deci e ceva ce societatea avea neaparata nevoie. Pe cand Seat e o marca inutila printre alte zeci de marci de volum. Seat are nevoie de mai multa atentie din partea VAG pt a deveni o marca respectata in Europa. Respectul se vede si in cota de piata intre marcile de volum. Ori Seat nu e deloc o marca rexspectata. Sigur, vor agata la inceput ceva clienti cu noul Toledo, dar in final tot un alt esec comercial Seat se va numi.

  • Vasilica, luni, 22.04.2013 15:25

    Cat de trepanat sa fi si sa vorbesti de fiabilitate cand acest model ca si Rapid abia a iesit. Cred ca trebuie sa fi si extrem de bolnav mintal.

  • BaditzaEx, luni, 22.04.2013 15:55

    ai banii ( 40k- in sus ), iti iei premium ( Audi, Bmw, Lexus, Jaguar... ); nu prea ai ( maxim 20k si asta fara N credite si N sacrificii ca rromanul care-si da toti bani pe masina si dupa aceea bea apa plata de la robinet si mananca salam victoria cu bomboane agricole ) iti iei o masina japoneza ( printre cele mai corecte masini la ce-ti ofera ), vezi Honda Civic, nu aceste VAGonete cu preturi nesimtite; nu ai mai deloc bani, dar ai nevoie !!!, iti iei frate Dacia ( este excelenta la ce ofera ) dar acum cat de trepanat si dus cu capul, sa fi ...doar din dorinta puerila de a parea , mai ( rafinat ) sa dai 16-17k pe acest sedan f aratos in aceste imagini PHOTOSHOPATE ( caci cei de la AM sunt mari fani VAG ) ?!

  • Calingura, luni, 22.04.2013 16:04

    Care ar fi legatura cu tapasurile?

  • LUCCI, luni, 22.04.2013 16:14

    Daca ar fi sa aleg intre Toledo din 2002 si acesta, nici nu m-as gandi o secunda macar, doar pt. designul splendid al vechiului model!

  • mntsn, luni, 22.04.2013 16:33

    @DST Care comparatie este stupida? Am comparat eu undeva Toledo cu Logan? Am totusi impresia ca nu mie trebuia sa-mi raspunzi. In rest, sunt de acord cu tine si am spus-o si eu de n ori ca Seat este o marca inutila si artificiala, fara imagine, fara traditie, fara realizari, fara viitor. Masinile sunt foarte ok, doar ca marca nu este buna.

  • mircea, luni, 22.04.2013 16:49

    @alinmarina Corect. S-a rezolvat problema, mulțumesc pentru sesizare.

  • Andy, luni, 22.04.2013 17:38

    anosta...mai plictisitoare decat un renault fluebce...ce diferenta este intre toledo-ul de acum si cel de acum 10 ani, care avea o personalitate aparte, ca sa nu mai spun de motoare si caracterul sportiv. La momentul ala Seat era singura marca din grup la care gaseai motorul de 1.9TDI in varianta de 150 cp (daca nu cumva era disponibil doar pe toledo, nu mai stiu sigur).

  • che guevara, luni, 22.04.2013 18:14

    @mntsn Da, ai bagat in aceeasi oala Dacia cu Seat. Aici e greseala ta. Cele doua marci reprezinta concepte diferite. Probabil ai fost influentat de testul Automarket si alti useri ce fac referiri repetate la Logan, dar cu alt scop- cum s-a spus mai sus- popularitate, familiala spatioasa etc. Nu trebuie insa confundate cele 2 concepte / segmente. Dacia e un concept de succes, iar Seat e un esec lamentabil ce se chinuie la limita supravietuirii.

  • ion, luni, 22.04.2013 18:26

    @ @ ion "Logan- 3 stele la impact in 2012 cu multe lipsuri la siguranta Toledo - 5 stele la impacti in 2012 cu maximul posibil in standard Cu banii ramasi poti sa iti iei un loc de veci frumos, la umbra, pentru ca in Logan esti victima sigura." Raspunzand celor afirmate mai sus... Testele la impact NU vand masini .. In plus ca sunt facute in conditii standard ..Poti sa ai cate stele vrei la teste , daca intri sau intra un tir in tine , tot aia e.. Exista zicala " sa conduci preventiv " , dar oare cati o si aplica practic in trafic ?...Dar , deh , pe principiul " am 10 airbag-uri si 10 stele la impact " , pot sa apas pedala pana la fund, ce mai conteaza ceilalti participanti la trafic..De ce sa vad dincolo de masina din fata si sa anticipez o greseala?!...Mai bine apas pedala, ca doar " pe hartie " am " n" stele la impact.... Pe o piata a masinilor noi care scade continuu , pretul chiar face diferenta... Iar cine dispune de bani , nu cred ca este interesat de Seat ( in general ) ... Din pacate la Seat a disparut acel " auto emocion "... " Mintile sunt ca niste parasute , functioneaza doar cand sunt deschise"

  • NewsFlash!, luni, 22.04.2013 18:46

    Logan 2 NU A FOST testat Euroncap. "Este" varza unii !

  • lord, luni, 22.04.2013 22:53

    cand Seat era "auto emocion" toata lumea stramba din nas ca e prea sportiva, prea urata la interior, prea, prea , prea ......ce sa mai, fratele mai sarac al lui VW. Acum, ca s-a schimbat strategia vad aceleasi chestii. Pana la urma e o chestiune de gusturi si de bani binenteles. Oricum nu sunt de acord ca SEAT este o marca inutila!!!

  • LauCalin, luni, 22.04.2013 23:22

    Puteti sa dati cu parul, insa la banii astia prefer oricand un Peugeot 301 HDI. Poate ca nu e la fel de "sportiva" precum acest Seat, insa este mai ieftin si nu cred ca este inferior. Am condus un 301 cu acest motor si sincer de mult timp nu m-am mai simtit atat de bine intr-un Peugeot care sa coste sub 15000 de euro. Automarket, ati fost cam optimisti cand ati ridicat in slavi acest motor, la care VW a facut recall-uri masive. Acest motor convinge in mare masura prin orice, mai putin prin fiabilitate. In rest... o masina careia eu nu ii vad rostul. Motiv concret pentru existenta ei nu prea exista. Nu inteleg de ce VW continua sa greasca cu Seat. Potential ar fi, cu design sportiv, incitant, a la Alfa Romeo, nu asociere cu Skoda. Pentru ca Skoda este asociata cu VW... pentru multi e derutant. Iar comparatia cu Loganul nu isi are rostul. este ca si cum ai compara Passat cu Mercedes Clasa C.

  • Mafia, luni, 22.04.2013 23:32

    Mda, 1.2 TSI 105 cp ...... Probabil le-a fost frica ca se ' fac de rusine '' daca testau versiunea cu motor de Logan , cea de 85 cp :)). Dar probabil '' mamaie si cu tataie'' o vor cumpara. Da, @LauCalin, e '' belea '' 301. Are niste motorizari de baza de '' ma da pe spate '', 72 cp in versiunea de start :)) . Cat despre recall-urile la VW nu am auzit si nu s-a publicat nimic??? La Toyota au fost publicate inca un Recall, ce prevede motorizarile 1.6 si 1.8 Avensis benzina, pentru a ii shimba '' motorul electric de asistenta a directiei '' , lucru care a intrat in atentia celor de la Toyota ca din cauza duritatii insuficiente a axului intermediar care face legatura intre coloana de volan si caseta de directie, exista posibilitatea ca in timp asamblarea canelata a axului cu caseta de directie sa se deformeze.......Asta e tot ce stiu. De VW, posibil sa fie, daca chiar este, Bravo lor.

  • Mafia, luni, 22.04.2013 23:40

    Ehhh......inca cv Da batrana Corolla sedan care este etalonul clasei cum de nu apare in lista de modele concurente ??? Sau Mazda3 care iarasi este etalon, sau Impreza sedan? Lancer sedan ?

  • @LauCalin, luni, 22.04.2013 23:51

    Citeste diferite test drive-uri la Peugeot 301 si vei vedea ca la viteza de peste 60 km/h in afara localitatii se aude un suierat de vant foarte deranjant in habitaclu.La fel,aproape aceeasi situatie la Citroen C-Elysee.Si crede-ma, sunt un simpatizant al marcilor franceze.

  • LauCalin, marţi, 23.04.2013 00:20

    Ti-am mai spus de ce. Iar faptul ca te-ai legat din nou de performantele lui 1.2 85CP care sunt mai bune fata de cele ale 1.3 si 99 CP de la Toyota... ma fac ca nu am vazut ca ai scris asta. :)) Si oricum apar in comparativele din America, din Canada, India, China etc. In Europa in general si in Romania in special... nici o sansa.

  • Mafia, marţi, 23.04.2013 00:49

    @LauCalin, Eu m-am adresat mai mult motorizarii de baza Psa ( 301 şi C-Elysse ), care au nişte " performanţe" uimitoare:))....ştiu. Adică puteri asemanatoare cu un Logan de 75 cp, dar Loganul este " lux " ,fiind dat faptul ca este mai puternic cu 3 cp pt o subcompacta.Dar ...offf, ma întreb ce vor face săracii pensionari când " bolizii" de " zeci " de căi putere nu vor mai putea penetra " peretele" de zăpadă adus adus accidental de " lamă " in spatele tău.....of....of.of...Fei 72 de armăsari vor trebui rebiciuiti:))

  • seb@, vineri, 28.06.2013 22:54

    Daca desfaceti emblema de Seat, dedesubt probabil va fi cea de VW . Exact cum este cea de Renault sub cea de Dacia. Sau cum era cea de Citroen sub cea de Oltcit . Romanii, nu sunt asa pretentiosi cand dau bani multi, pe masini care ofera mult mai putin decat trebuie ...

  • nic, duminică, 30.06.2013 14:12

    daca nu va place acest seat ,inseamna ca nu va place nici vw ,are aceeasi linie de design ca si vw.Oricum arata mai bine decit passatul asta nou oricum

  • Smakter, miercuri, 15.11.2023 10:08

    Vin cu un Seat Toledo din 2001,va rasketez la viteza și confort cu toate Daciile voastre,oricând și oriunde!!!