Interior
Modelul pe care l-am testat a venit în echiparea de top Style. În viziunea Seat, acest lucru se traduce prin tonuri deschise ale plasticelor și tapițeriei, dar majoritatea materialelor folosite sunt tari și destul de neplăcute la atingere. Nu trebuie să uităm că Toledo este practic aceiași mașină cu Skoda Rapid, un sedan în două volume și jumătate gândit pentru clienții cu un buget restrâns. Versiunea Seat este, totuşi, ceva mai stilată, iar spaniolii au reușit să facă din Toledo un automobil interesant, dar care nu își poate ascunde totuși originea. Plasticele de pe bord sunt tari, iar layout-ul este simplu, mai toate elementele de la interior fiind comune cu Skoda Rapid. Consola centrală, cel puțin, este identică. Un exemplu clar al direcţiei "economice" pe care au marşat inginerii Seat sunt geamurile electrice: Modelul nostru avea geamuri electrice și pentru portierele din spate, dar acestea pot fi acționate doar de pasagerii de pe banchetă, cel de la volan având comenzi doar pentru geamul său și pentru cel al pasagerului din dreapta faţă.
Marele atu al Seat-ului Toledo este însă spațiul și latura practică. Patru și chiar cinci pasageri pot călători fără probleme, mașina fiind extrem de încăpătoare. Portbagajul este de-a dreptul impresionant. Datorită deschiderii extrem de ample a hayon-ului poți încărca obiecte extrem de voluminoase fără nici o problemă. Volumul portbagajului este de 550 litri, un record în acest segment, întrecut doar de Skoda Octavia, un model la limita superioară a clasei sedan compact. Concurenții care se apropie de această cifră sunt Volkswagen Jetta cu 510 litri și Fiat Linea cu 500 litri. Restul sunt sub 500, Volvo S40 fiind lanterna roșie: doar 357 litri.
-
xxx, miercuri, 08.05.2013 12:54
Le propun celor de la VW sa-si faca o mare, mare fabrica unde sa asambleze aceleasi masini cu sigle diferite. @integru Cruze este o catastrofa pe drumurile noastre
-
integru, miercuri, 08.05.2013 13:04
@xxx Poate chiar te credeam daca nu ar fi avut un prieten apropiat un Cruze. Asa ca,mai taie din ele....
-
ar0gantul, miercuri, 08.05.2013 13:41
VAG reloaded
-
sandman, miercuri, 08.05.2013 13:43
f frumoasa masina. pretul cam piperat. in banii astia iti iei o octavia cu acelasi motor.
-
Gelu, miercuri, 08.05.2013 13:55
Probabil autotul articolului este nou in bransa. Daca se documenta cat de putin afla de concurenti precum Chevrolet Cruze sau Peugeot 301. Apropo Peugeot 301 despre care s-a scris costa 13.700 euro cu TVA, mult sub "oferta" 15.000 de la Linea. Puneti burta pe carte si nu dezinformati !
-
taz, miercuri, 08.05.2013 15:11
19 mii pt o uratenie, cat despre "Anumite materiale" ne luati de prosti? am fost la "salonul auto" si pot spune ca toate materialel sunt jenante ata pe Rapid cat si pe Toledo, basca si in Octavia am avut o senzatie de calitate scazuta. Ce sa mai zicem de gramada de new Ocatavia care fac dus-intors in service-uri, fiabilitate praf pt. acest nou model, o rusine fata de O2 facelift.
-
auto-x, miercuri, 08.05.2013 15:26
Care este diferenta intre 1.3 CDTI si 1.3 M-Jet? Din cate stiu este unul si acelasi motor. Teoretic ar trebui sa aiba acelasi consum daca echipeaza doua masini cu aceiasi greutate. Poate imi scapa mie ceva. Cat despre SEAT-ul din articol nu pot sa spun decat atat: STERS (nu exprima nimic, nu mai surprinde pe nimeni, o sigla lipita pe un model desenat de un copil sub 5 ani). Nu contest fiabilitatea motorului, finisajele, confortul. Dar sa faci acelasi si acelasi design exterior pentru toate modelele VAG, acelasi interior sobru (daca conduci singur cateva sute de km si sa nu functioneze nici sistemul audio, cred ca tragi pe dreapta si te spanzuri de o craca). Chiar asa putini oameni mai au simtul frumosului / pasiunii. dar asta e: gusturile nu se discuta
-
eu, miercuri, 08.05.2013 16:10
da, sigur „Seat”. tot, dar tot e vw-audi. RIP Seat. nu mai e auto emocion, e auto emo și atât
-
Razica, miercuri, 08.05.2013 16:37
"Un exemplu clar al direcţiei "economice" pe care au marşat inginerii Seat sunt geamurile electrice: Modelul nostru avea geamuri electrice și pentru portierele din spate, dar acestea pot fi acționate doar de pasagerii de pe banchetă, cel de la volan având comenzi doar pentru geamul său și pentru cel al pasagerului din dreapta faţă" daca unul din pasagerii din spate coboara si uita geamul deschis..eu trebuie sa trag pe dreapata ca sa inchid un amarat de geam? asta la o masina care costa aproximativ 20.000 de euro? pfffff..cumparati-o voi fratilor la banii astia.
-
@auto-x, miercuri, 08.05.2013 16:45
Referitor la diferentele de consum, ar trebui,intr-adevar sa fie similare, dar producatorii masinilor pe care le echipeaza sunt diferiti de aici si diferenta de consum. Din propria experienta marturisesc ca italienii declara consumuri o idee mai apropiate de realitate, de aici iesind si consumul mai mare pentru 1.3 M-jet.
-
@taz, miercuri, 08.05.2013 17:33
La ce salon auto ai fost amice? la tine in targ?
-
Bau-Bau, miercuri, 08.05.2013 17:46
"Cutia de viteze cu cinci trepte oferită pentru modelele diesel de cilindree mai mică a devenit deja un standard în industrie, constructorii considerând că a șasea treaptă nu este necesară." Asta este cea mai mare ineptie pe care am auzit-o ! Daca wv nu pune pe marcile low cost ale grupului (Seat si Skoda ) cutii la 1.6 TDI cu 6 trepte asta nu inseamna ca vorbim de referinta la producatorii auto ! Tot mai penibili in articole voi si cititi ce scrie-ti ? La Renault ,Citroen , Ford ,Hyundai si la mai toti producatorii au cutii cu 6 trepte la motoarele diesel de 1.6 . Si VW are 6 trepte la 1.6 TDI dar numai la Passat, Audi la second hand nu pun asa ceva !!!!
-
ScorpyonVAG, miercuri, 08.05.2013 19:22
Mi se pare doar mie sau modelul din 00 a fost cel mai reusit din gama Toledo ? Avea parte de 1.9TDI ARL de 150cp, 2.3 V5 170CP si multe alte motorizari interesante. Pe cand noul toledo si skoda rapid le gasesc total gresite pe piata. Nu sunt nici, nici. Ar fi mai eficiente daca ar avea un pret de achizitie de maxim 15.000. Nu 20.000.
-
MRC, miercuri, 08.05.2013 20:29
Strategia asta a VAG cam seamana cu ce faceau americanii in deceniul facut (si mai fac si acum dar la o scara mai mica pentru ca au mai inchis din fabricile auto si au renuntat si la cateva marci). Un model Ford era declinat in alte 3-4 variante, vandute sub alte marci (cu design schimbat, cu dotari mai mult sau mai putin diferite). Un Chevrolet putea fi gasit, si el, sub alte declinari. In final, oferta adevarata era mult mai restransa. Acelasi lucru se intampla si acum cu VW, Skoda si Seat. Doar ca la VW traditia impune niste lucruri, si anume un Golf in doua volume si jumatate ar fi o blasfemie, dar nu-i nimic, a fost invetat Jetta. Peugeot / Citroen face aceeasi greseala cu 301 / C-Elysee. Doua masini care difera doar prin anumite elemente de design nu vor atrage mai multi clienti. Cat despre testul de mai sus, masina arata un pic mai fresh decat o Skoda Octavia II. Interiorul mi se pare tern, lipsit de personalitate, mult prea ancorat in anii "90. Dar, asemenea unor rude pe care le am, sa nu le scoti din obisnuinta, sa nu le pui fata in fata cu designul contemporan sau cu tehnologia de ultima ora, ca nu mai stiu sa se descurce. Pretul mi se pare muuuult prea mare pentru o masina incapatoare dar.....banala. Exista alternative mai ieftine, sau din contra, mai aratoase pentru masina asta. Insa aceste alternative nu sunt pentru cei care traiesc in banalitate. Din pacate, eu cred ca cei care isi cumpara o astfel de masina nu au imaginatie si sunt influentati de efectul de turma: daca vecinul are, trebuie sa am si eu. P.S. Aceasta este o opinie personala si nu vreau sa fie tratata ca un atac la adresa fanilor Seat, Skoda sau VW.
-
MRC, miercuri, 08.05.2013 20:32
Erata: deceniul TRECUT
-
flavius, miercuri, 08.05.2013 20:33
Faceti alte comparatii la motoarele si caroseriile grupului VAG.De exemplu cuHonda, Ford,Renault,Hyundai, samd.Daca o tin pe trendul asta,adica scump si prost, nu ii vad bine
-
LUCCI, miercuri, 08.05.2013 21:08
A fost odata o masina extrem de interesanta (Toledo din 2000-2004) si una cu design imbecil(2005-2011) Dar macar erau originale!! Asta e ....daca statioineaza nici nu sti ca era pe strada!
-
joegiorgica, miercuri, 08.05.2013 21:51
asa e trendul acum ? numai 5 trepte la acest diesel sau asemanator cu el?..pana si lodgy are 6 trepte la motorul de 110 cp diesel!,,,MASINA,,,,,fara sa iasa in evidenta cu ceva,,,,in plus mai spune ca si e cam zgomotos motorul daca te dai la el,,,,,!nu sunt fan llodgy,,,,dar motorul la viteza ridicata nu se aude,,,,,,ci doar zgomote de rulaj si vant,,,,,,!,,,muy caro senor!!! cum spune spaniolul[scump]
-
., miercuri, 08.05.2013 22:12
Senzational. Mafiotu nu vorbeste numai de japoneze. Vorbeste acuma si despre koreene. Bate campii ! HI-FI, sa nu-mi zici ca are si conectare la wifi (wireless). Parca cine stie ce mare ,,jmecherie" cu doi de jm ii un casetofon cu un ecran mai mare, sa nu-mi zici ca este facut de HarmanKardon,Bosse,Bang&Offsen ? Alea costa de la 2000epuroi in sus, adica cat o mega limuzina din aia care iti place tie. Cica modelele de baza de la toyota nu dispun de sistem HI-FI, de parca la modelele de baza te astepti la navigon/tom tom, sau alte chestii scumpe. Si cum anume prelua mai bine suspensiile ? Eu cred ca tu ai mers cu un toledo care avea suspensii sport, sau ceva specimen care nu a intretinut niciodata masina, ca si eu am mers cu un golf 5 cu 90km/h si imi era frica sa merg mai tare, atata de stabila era. Si Hyundaiu ala pronunti de parca cine stie ce mega masina ii, CLEAN AIR BI-ZONE. WOW, are clima bizonica ? Si ce mare plus aducea Nubirei 2 un casetofon cu un ecran mai mare ? Ca bordul ala zici ca ii ca la Cielo de pe Astra F din 95.
-
Marian, miercuri, 08.05.2013 23:25
@Bau-Bau exact asta am vrut si eu sa zic. Cine a scris articolul a fost criogenat si crede ca suntem tot in anii 2000-2005? Au mai evoluat lucrurile nu inseamna ca daca VW nu pune atunci nici restul nu au.
-
taz, joi, 09.05.2013 00:16
@taz: cinez pe X: La ce salon auto ai fost amice? la tine in targ? raspuns pentru X: la acel pseudo salon din fata casei poporului
-
@., joi, 09.05.2013 14:00
Pentru necunoscatori sau pseudo-cunoscatori HI-FI = Hight Fidelity , acest sistem se foloseste in prezent mai mult pe masinile premium sau cele cu configuratie premium. La BMW un astfel de sistem se poate pune optional pe seria 1 si costa 730 Euro cu 7 difuzoare. Si vezi ca te faci de rusine, HI-FI nu are legatura cu '' casetofonul '' masinii si ca are ecran mai mare, ci boxele sunt cu HI-FI, asta ca sa intelegi.Iar la bordul de Nubira 2 nu as fi de parere ca este acelasi ca pe Cielo, cine spune asta nu stie nimic despre masini...........deci ii dau dreptate lui @mafia. De data asta macar nu a mai ridicat '' in slavi '' toyota cum o face de fiecare data.
-
alexx84, joi, 09.05.2013 16:12
Incredibil, au stricat`o si pe asta ! Ma refer la designul diferit, cu tenta sport, cu care ne`a obisnuit Seat in ultimii ani. Este exact ca Skoda Rapid, unde mai sunt diferentele intre marci, care e nivelul de segmentare, ce se asteapta de la aceasta masina, cui se adreseaza....? Eu cred ca nici cei de la VW nu mai stiu ce clase de masini produc si ce portofoliu detin. Pacat !
-
ar0gantul, joi, 09.05.2013 23:09
@ alexa84 ba stiu foarte bine ce produc si cui se adreseaza ei produc TDI-uri, restul nu mai conteaza
O masina care nu iese cu nimic in evidenta.19.835 euro e un pret mult prea mare pt ce ofera masina asta. Prefer oricand Chevrolet Cruze,arata mai bine exterior/interior decat ciorba asta reincalzita de la vag.