Motor / Transmisie
Gama Citigo are la dispoziţie o singură motorizare, de 999 cmc, care are trei cilindri în linie şi dezvoltă 60 sau 75 CP. Noi am testat versiunea mai puternică, care oferă 95 NM, cu 3 în plus faţă de rivalii 107-C1-Aygo. Propulsorul este potrivit din toate punctele de vedere pentru o citadină, fiind silenţios la ralanti şi suficient în materie de putere şi reprize. Pentru oraş, nici că ai nevoie de mai mult.
În compania transmisiei manuale cu cinci trepte, Citigo se descurcă de minune atunci când ambreiajul este controlat de un om, aşa că am pornit la drum cu speranţa că unitatea robotizată va fi cât se poate de inteligentă şi rapidă. Ştiam din start că nu o să fie vreun DSG mai ieftin, fiind vorba de o tehnologie mult mai puţin sofisticată.
Ei bine, transmisia ASG chiar nu este o versiune mai ieftină a DSG-ului, ci este o soluţie ieftină şi atât. Chiar dacă nu-i prima transmisie pilotată pe care o întâlnim, ne-am străduit să înţelegem cum ar trebui să dozăm acceleraţia astfel încât treptele să nu fie schimbate haotic. Nu de puţine ori ne-am trezit că transmisia este nehotărâtă în privinţa alegerii treptei de viteză potrivite, aceasta alegând o treaptă superioară pe la jumătatea unui deal sau preferând să patineze ambreiajul şi să cupleze treapta 1 sau 2 la 6.000 rpm când noi încercam să accelerăm treptat în treapta superioară.
Încă de la primul demaraj, am observat că transmisia ASG este configurată pentru un economie de carburant, astfel că treptele sunt schimbate la turaţii mai joase, în speranţa că Skoda Citigo va obţine un consum cât mai bun. Transmisia ASG este foarte apropiată de ceea ce oferă francezii în oferta proprie în materie de performanţe dinamice percepute. Astfel, această variantă de transmisie le este recomandată doar celor care nu înţeleg de nicio culoare transmisia manuală şi preferă să se lase pe mâna tehnologiei. Orice ar spune apărătorii transmisiilor robotizate, unitatea ASG nu-i mai rapidă decât un om, nu-i mai confortabilă, nu-i mai ieftină şi nici mai eficientă.
Un fel de Lastun ...mai modern (si aproape la fel de urat). Cam asta a "realizat" Skoda cu aceasta jucarie.