Motor / Transmisie
Odată cu platforma nouă, Fabia a primit şi motoare noi, toate respectând norma Euro 6. În cadrul testului internaţional, noi am ales o versiune 1.0 MPI de 75 CP, a doua motorizare din gamă după unitatea de 65 CP. Propulsorul are trei cilindri în linie, 999 centimetri cubi şi este aspirat normal. Unitatea livrează puterea maximă la 6.200 rpm şi asigură un cuplu maxim de 95 Nm la 3.000 rpm. În standard este oferită cu o transmisie manuală, care prezintă o timonerie precisă şi o etajare favorabilă mediului urban.
Cât timp eşti conştient de nivelul de putere de sub capotă şi nu te aştepţi ca Fabia 1.0 MPI să fie vreo rachetă pe şosea, modelul oferă un comportament mai mult decât mulţumitor pentru o subcompactă de 75 CP. Sigur, dacă vrei depăşiri în forţă, va trebui să te împrieteneşti cu schimbătorul de viteze şi să calculezi bine manevrele înainte să le efectuezi, deoarece Fabia de 75 CP îţi lasă impresia că este fără suflare după 110-120 km/h. Nu-i de mirare că acest lucru se întâmplă, din moment ce vitezei de 120 km/h îi corespunde o turaţie de 4.000 rpm în treapta a cincea.
Revenind cu picioarele pe Pământ, Fabia este o maşină care-şi va petrece majoritatea timpului în mediul urban, unde nu are motiv să depăşească 60 km/h (şi nici voie, din punct de vedere legal), iar puţinele ieşiri din mediul urban pe care le-ar putea întreprinde şoferul se pot derula fără probleme cât timp acesta îşi reglează aşteptările dinamice la nivelul de putere asigurat de motor.
În ceea ce priveşte felul în care este percepută motorizarea, unitatea este silenţioasă până la 3.500-4.000 rpm, după care începe să se facă auzită la bord. Sistemul Start-Stop acţionează într-un mod rafinat, oprirea motorului fiind aproape imperceptibilă, pe când pornirea, deşi rapidă, poate fi resimţită de cei cu simţurile mai ascuţite.
În ciuda comportamentului potrivit pentru nivelul de putere dezvoltat, Fabia 1.0 MPI are o motorizare de 75 CP, iar aceasta îi afectează punctajul total în raport cu ceea ce mai există în segment.
Unde este infuzia de nou???!!!!!!??? Si de unde vin cele 5 stele la siguranta in conditiile in care generatia trecuta avea 4, iar acest model nu a fost testat? (la Mondeo ati dat 4,5...) Nu spun ca masina e rea, ba chiar cred ca va fi corecta din punct de vedere al raportilui costuri-calitate, dar punctajul e cam mare la unele categorii. Macar cel general este sub 4.