Motor / Transmisie
Skoda Octavia III RS împarte motorizarea cu Volkswagen Golf VII GTI. Asta înseamnă că vorbim despre un motor 2.0 TSI de 220 CP şi 350 Nm, cel mai puternic din echiparea unei berline compacte de volum.
Dacă mutăm comparaţia în zona hot hatch-urilor tradiţionale, deci de cealaltă parte a personalităţii lui Octavia RS, situaţia e cumva inversă. Pentru că aici găsim maşini care merg de la 204 CP (Kia Pro_cee'd) până la 300 CP şi 380 Nm, cum este Golf R. Octavia RS este, deci, în funcţie de cum o priveşti, fie cea mai tare berlină de pe piaţă, fie un hot hatch cu caracteristici la limita inferioară a segmentului. Ceea ce face ca o comparaţie cu adversarii să fie foarte dificilă, indiferent de abordare.
Revenind la Octavia RS, indiferent dacă alegem transmisia DSG cu şase trepte sau manuala cu şase rapoarte, ultima prezentă pe exemplarului testat, puterea este transmisă punţii faţă printr-un diferenţial deschis, susţinut de sistemul electronic XDS+, care frânează roţile de la interiorul virajului pentru a înscrie maşina pe drum conform dorinţelor şoferului. Sistemul XDS+ încearcă să înlocuiască un diferenţial cu alunecare limitată, dar nu reuşeşte imitaţia perfectă în orice situaţie. Pentru un cunoscător al modelelor hot hatch nu e destul, dar pentru clientul de berlină compactă care vrea ceva mai sportiv este perfect.
Timoneria transmisiei cu şase trepte este precisă şi are o cursă scurtă. Etajarea transmisiei favorizează acceleraţiile în primele patru trepte, după care începe să se orienteze spre un consum redus la viteze superioare. Asta înseamnă că te poţi distra pe serpentine şi pe orice drum şerpuit când eşti singur şi drumul este liber, dar poţi şi să mergi la mare cu familia fără să stai cu motorul la o turaţie atmosferică doar fiindcă ai hot-hatch şi cutie cu rapoarte scurte.
Într-un fel, e o variantă mai practică, mai matură şi, în general, cu picioarele pe pământ a unui hot hatch tradiţional. Iar asta se întâmplă deoarece Octavia RS este o berlină cu motorul preluat de la un model din acea nişă.
Ce nu este deloc tradiţional la acest model şi nu ne place prea tare este sunetul artificial al motorului implementat în difuzoarele maşinii, lucru care ne-a făcut să-i reducem punctajul. Cu toate că sistemul poate fi amuţit rapid la trecerea pe modul Eco, acest sistem încearcă să păcălească şoferul cu privire la prezenţa unei evacuări sport, cu toate că motorul este silenţios în funcţionare. Parcă prea silenţios pentru o maşină sport. După cum vă explicam mai sus, totul ţine de latura practică. La o călătorie mai lungă sau la mersul încet prin oraş al navetei zilnice, o să te saturi de o evacuare sport convenţională şi s-ar putea să vrei să fie linişte în maşină. Atunci treci pe modul "Eco" şi ai rezolvat problema.
imi place octavia rs, dar parca generatia anterioara, mai ales la vremea ei, era mai ok decat asta, cel putin la aspect. ce nu-mi place, in primul rand, e faptul ca PRIZELE DE AER DE SUB DLR, PE LANGA FAPTUL CA-S FALSE, ARATA AIUREA. PARCA E UN CARTON CU NISTE STRIURI :-((( NU PUTEAU SA-L FACA SA PARA REAL, CHIAR DACA-I FALS? P.S. Problema se regaseste si la X5 cu packet M :-(