Motor / Transmisie
Boxer Diesel. Alăturarea celor doi termeni ar fi stârnit multe sprâncene ridicate în rândul cunoscătorilor în urmă cu ceva vreme. De ce? Pentru că nu existau asemenea motoare. Subaru, un constructor dedicat motoarelor boxer alimentate cu benzină, a construit în final, mânat de nevoile anilor 2000, şi un boxer care arde motorină. Construcţia s-a făcut de la zero, lucru avantajos din mai multe puncte de vedere. În cazul de faţă, rezultatul are 1.998 centimetri cubi, oferă 147 CP la 3.600 rpm şi atinge cuplul maxim, de 360 Nm, încă de la 1.600 rpm. Deşi nu-i campion la cai putere, are cel mai bun cuplu din segment la cea mai joasă turaţie, majoritatea rivalilor oferind fie o valoare mai mică, fie o valoare aproape la fel de bună, atinsă la o turaţie mai ridicată.
Împreună cu transmisia manuală cu şase trepte, motorul Boxer Diesel al lui Subaru XV oferă un comportament impresionant, acesta având o urcare rapidă în ture după ce trece de turaţia la care îşi atinge cuplul maxim. Practic, pe lângă nivelul de decibeli dezvoltat în unele momente, singurul reproş adus motorului este comportamentul la turaţii joase, acesta având tendinţa de a vibra când rulaţi la ralanti în primele două trepte. În afară de acest detaliu, care va fi deranjant în primă fază, XV vă va răsplăti cu reprize bune şi cu un comportament dinamic pe şosea, în ciuda faptului că are mai puţin de 150 CP.
Partea din spate putea fi mult mai bine desenata. Daca reusesti sa treci peste partea asta, pretul convinge destul de bine.