Subaru XV

2.0 Diesel Turbo 147CP 4x4 Man6 Style

Tinuta de drum

4.5

Symmetrical All-Wheel Drive. Până şi numele sună bine. Chiar dacă trecem de artificiile de marketing, conceptul unui motor boxer cuplat unui sistem de tracţiune integrală de acest tip sună logic, indiferent de constructorul care îl oferă în gamă. De data aceasta, acel constructor este Subaru, iar ideea genială a unor japonezi îi face pe aceştia să aibă unul dintre cele mai inferesante sisteme de tracţiune integrală de pe piaţă.

Ce ne-a plăcut cel mai mult la XV a fost comportamentul său la abordarea virajelor. Să presupunem că te apropii cu viteză de un viraj de 90 de grade. Reduci viteza până la un nivel puţin peste ceea ce ai folosi în mod normal şi smuceşti volanul în direcţia virajului. Maşina te ascultă imediat, iar cauciucurile urlă în semn de protest. În timp ce virai, erai deja cu piciorul drept pe acceleraţie şi ultima apăsare insistentă (la timpul potrivit şi cu bracarea de rigoare a volanului) a îndreptat maşina. Totul cu senzaţii foarte plăcute atât pentru şofer, cât şi pentru pasagerii entuziaşti.

Având în vedere înălţimea redusă a lui XV şi centrul său redus de greutate, manevrele de acest gen sunt foarte distractive şi sunt însoţite de o cantitate infimă de ruliu al caroseriei. Dacă te încumeţi să intri pe un traseu de macadam, poţi avansa cu încredere, cât timp nu ai impresia că eşti într-un SUV mai înalt şi poţi trece peste obstacole în viteză sau cu atenţie redusă. Aici nu merge aşa. Cu Subaru XV, trebuie să fii atent pe teren accidentat.

Deşi nouă ne-a plăcut suspensia fermă a lui XV, aceasta s-ar putea să nu fie pe gustul tuturor familiştilor care caută un crossover "de tranziţie", menit să facă un pod între compacte şi SUV-uri mari, deoarece fermitatea sa ar putea să fie prea mult pentru copiii de la bord sau pentru jumătatea mai bună a familiei. În schimb, dacă aveţi viteza în sânge şi trăsătura s-a transmis şi la odrasle, totul o să fie sub control.

  • .marius., marţi, 19.06.2012 21:22

    Partea din spate putea fi mult mai bine desenata. Daca reusesti sa treci peste partea asta, pretul convinge destul de bine.

  • kim_vl, marţi, 19.06.2012 23:00

    1) Eu nu inteleg cum vine treaba asta cu vibratiile tocmai de la un motor (cu cilindrii orizontali opusi) care se lauda teoretic cu lipsa vibratiilor. 2) Ati uitat de Qashqai 1.6 dCi 130 CP/4000 rpm 320 Nm/1750 rpm (256 Nm/1500 rpm) 4x4 MT6: consum (teoretic, la fel ca la toate celelalte) 6.1% urban, 4.6 extraurban si 5.1 mixt. E adevarat, are sistem stop&start la fel ca si Mazda CX-5, in timp ce Subaru XV nu dispune de asa ceva.

  • constantin, marţi, 19.06.2012 23:18

    pareta din spate seamana cu noul ford focus in 4 usi ,sincer mi-as fi dorit aceasta masina,am vazuto la cativa proprietari in c-ta e super masina

  • Alex Radoi, miercuri, 20.06.2012 00:17

    Daca ar fi o masina "buna" (si fiind un Subaru foarte probabil chiar este), as putea sa ignor faptul ca e urata si sa o cumpar doar pentru ceea ce poate. ;)

  • Compass, miercuri, 20.06.2012 07:34

    Urata masina. Am vazut-o in realitate si arata ca naiba. Masina pare conceputa in anii '90.

  • so, miercuri, 20.06.2012 10:17

    stop&start = iti freci electromotorul, cunosc un prieten care are un sharan 2011 si s-a dus electromotoru, la reprezentanta stop&stat impreuna cu toata electronica de vina!!! nu mi-as cumpara o masina cu acest sistem niciodata!!!

  • danutz9393, miercuri, 20.06.2012 11:08

    Ideea cu stop&start nu este prea buna la motoare diesel, ele nu sunt concepute pentru a fi oprite si repornite la intervale scurte de timp.... e mai mult o chestie de marketing dar care face rau motorului (in special fiabilitatii pe termen lung) si economia de carburant nu este chiar impresionanta prin folosirea sistemului.

  • slv83, miercuri, 20.06.2012 13:27

    Mi-as lua masina asta din doua motive: - motorul boxer diesel potent - sistemul de tractiune integrala

  • ERATA, joi, 21.06.2012 09:52

    @Sebastian Toma "360 Nm, încă de la 1.600 rpm. Deşi nu-i campion la cai putere, are cel mai bun cuplu din segment la cea mai joasă turaţie, majoritatea rivalilor oferind fie o valoare mai mică, fie o valoare aproape la fel de bună.." Valoarea cuplului... Nu e niciun "aproape" la fel de buna, ci valoare identica cu Koleos 2.0dci 175 CP si anume 360 Nm

  • @Erata, sâmbătă, 25.01.2014 23:34

    Da, numai ca Subaru scoate din 2.0 147 de cai putere cuplul acela, pe cand Koleos abia din 174 cp. Pricepi ce inseamna tehnologia?

  • aurel, sâmbătă, 24.06.2017 02:29

    am subarul xv din 2012 si vreau sa spun ca nu la-si schimba pe nimic