Tinuta de drum
Symmetrical All-Wheel Drive. Până şi numele sună bine. Chiar dacă trecem de artificiile de marketing, conceptul unui motor boxer cuplat unui sistem de tracţiune integrală de acest tip sună logic, indiferent de constructorul care îl oferă în gamă. De data aceasta, acel constructor este Subaru, iar ideea genială a unor japonezi îi face pe aceştia să aibă unul dintre cele mai inferesante sisteme de tracţiune integrală de pe piaţă.
Ce ne-a plăcut cel mai mult la XV a fost comportamentul său la abordarea virajelor. Să presupunem că te apropii cu viteză de un viraj de 90 de grade. Reduci viteza până la un nivel puţin peste ceea ce ai folosi în mod normal şi smuceşti volanul în direcţia virajului. Maşina te ascultă imediat, iar cauciucurile urlă în semn de protest. În timp ce virai, erai deja cu piciorul drept pe acceleraţie şi ultima apăsare insistentă (la timpul potrivit şi cu bracarea de rigoare a volanului) a îndreptat maşina. Totul cu senzaţii foarte plăcute atât pentru şofer, cât şi pentru pasagerii entuziaşti.
Având în vedere înălţimea redusă a lui XV şi centrul său redus de greutate, manevrele de acest gen sunt foarte distractive şi sunt însoţite de o cantitate infimă de ruliu al caroseriei. Dacă te încumeţi să intri pe un traseu de macadam, poţi avansa cu încredere, cât timp nu ai impresia că eşti într-un SUV mai înalt şi poţi trece peste obstacole în viteză sau cu atenţie redusă. Aici nu merge aşa. Cu Subaru XV, trebuie să fii atent pe teren accidentat.
Deşi nouă ne-a plăcut suspensia fermă a lui XV, aceasta s-ar putea să nu fie pe gustul tuturor familiştilor care caută un crossover "de tranziţie", menit să facă un pod între compacte şi SUV-uri mari, deoarece fermitatea sa ar putea să fie prea mult pentru copiii de la bord sau pentru jumătatea mai bună a familiei. În schimb, dacă aveţi viteza în sânge şi trăsătura s-a transmis şi la odrasle, totul o să fie sub control.
Partea din spate putea fi mult mai bine desenata. Daca reusesti sa treci peste partea asta, pretul convinge destul de bine.