Kia Optima

1.7 DSL Executive auto

Motor / Transmisie

3.5

Kia Optima. O vezi pe stradă şi nu înţelegi ce te-a lovit. Te urci la volanul ei şi începi să pricepi de ce se tem toţi constructorii de ameninţarea coreeană. Un sedan de segment mediu, aruncat în luptă cu un singur motor, diesel din fericire, gata să ofere totul pentru clientul dispus să iasă din rând.

Avem patru cilindri şi o capacitate de 1.7 litri, destul de mică în comparaţie cu ce vedem în segmentul mediu. O reţetă croită însă mai mult pentru eficienţă şi nu pentru performanţe, în deplină neconcordanţă cu designul exterior.

Cei 136 de cai putere sunt suficienţi pentru o familie cu nevoi normale, care nu pune mare preţ pe performanţe. Cuplul motor este şi el generos, cei 320 de Nm fiind suficienţi pentru impulsionarea ansamblului chiar şi în condiţii de solicitare serioasă. Din nefericire, el este livrat complet abia după 2000 de rotaţii, iar plaja de turaţii nu este una extrem de lungă, ceea ce crează unori senzaţia de sufocare către zona înaltă a turometrului, unde şi sunetul zgârie uşor timpanul.

Alături de motorul diesel, Kia a asociat o cutie automată cu şase rapoarte care schimbă liniar, dar are printre cele mai întârziate răspunsuri la retrogradare pe care le-am văzut în ultimii ani. Chiar şi atunci când folosiţi modul secvenţial.

  • bum, joi, 16.05.2013 10:48

    normal ca e greoaie cand are ditamai jantele de 18" ar merge unele pe 16" maxim 17" dar pe 17" mi se pare ca nu exista in oferta 16" sunt cele mai bune , cauciuc mai mult sa nu faca galci pana ...etc

  • Adm, joi, 16.05.2013 11:03

    O masina super interesanta. Asteptam si test cu i40. Varianta testata este cea de top, in consecinta pretul e cam mare pentru o Kia, fie ea si Optima. Ce nu spune autorul la pretul de achizitie, este ca o verisune mai jos (binenteles nu la fel de dotata, dar cu suficiente cat sa multumeasca) pretul este undeva 23-24.000. Daca mai adaugam si negocierea unui discount, ne apropiem lejer de pretul unei Octavia. Problema ei in Romania este ca e o masina destul de mare, masina la noi se foloseste destul de mult in oras, autostrada pentru care e facuta nu exista, are target de bussines dar imagine de buget. Mie imi place, pentru cei mai liberi in gandire e o masina de luat in calcul.

  • Andy, joi, 16.05.2013 11:30

    O masina foarte interesanta, din clasa medie. Pretul e foarte ok tinand cont ca e full si diesel. La alti producatori de volum gasesti compacte diesel si uneori nu chiar full la banii astia. E oarecum normal sa creasca preturile pentru ca in ultimii 10 ani au marit calitatea simtitor de la o generatie la alta. Sa nu uitam ca si alti producatori erau acum 30-40 de ani low cost si acum fac legea cu etalonul din clasa compacta. Stim cu totii la cine ma refer. Personal cred ca dpdv al designului si al motorizarii Malibu e o oferta mai buna (chiar daca nu are atatea dotari)

  • razvanis, joi, 16.05.2013 12:20

    La 31.000 Euro o bate passat-ul de o asculta cu urechea

  • Lache, joi, 16.05.2013 12:27

    @bum,stii de ce sunt rotile asa de grele? Pt.ca un moment de inertie mare asigura...... .Acum pricepi? Ajuta la micsorarea consumului. Ai rotit rotile la un Suzuki Kizashi? daca rotesti intr-o zi rotile la 4 Kizashi,o sa cazi in genunki din cauza oboselii.

  • Rares, joi, 16.05.2013 12:44

    Foarte interesant – mai ales ca am fost la Kia in ianuarie sau februarie la Baneasa sa o vad si sa cer pliante cu ea. Eu personal nu sunt de acord cu cei care au scris articolul din mai multe puncte de vedere. In acest moment detin un Mondeo 140 cp – tdci cutie manuala – titanium x si pot sa spun ca am fost mai impresionat de acest model mai ales ca are doar 1.7 centimetri si 137 cp si un cuplu aproximativ la fel ca al meu. Planul de revizii este excellent : 30.000 de km sau 2 ani – revizia costa 800 de lei. La Mondeo ma costa un ape an 800 de ron. Garantie 7 ani din bara in bara (mai putin geanuri, anvelope, stergatoare, becuri , consumabile ) garantia este transmisibila. Ce parere aveti de asta. Poate sa fie Opelul, Fordul, Mazda, Honda si VW cat vor ele de smechere si de dotate – nu au atata garantie. Va dati seama 7 – ani esti linistit (este mare lucru) Mie la Ford – de la motorina proasta am schimbat de 2 ori la turbina o supapa – pe garantie. Dar acum dupa 4 ani – nu mai am garantie si daca se strica – 500 de ron plateste baiatul. Ce ma impresionat pe mine la Kia – este butonul obtional de incalzire in volan (care costa ~70 de euro) – La Mondeo nu am si nici nu puteam sa adaug cand am luat masina. Per total – eu zic ca este super si stati sa vedeti si restul de oferte pe care le mai au cei de la Kia (asistenta rutiera este bestiala si pe 3 ani) Poate o sa spuneti de mine ca fac reclama – dupa cum scriu – dar nu este asa. Ma gandesc doar ca calitate prêt – este peste tot. Singurul lucru care este ciudat este acela ca pielea este artificiala (la mondeo este naturale) Cred ca au fost mai multe care m-au dat peste cap dar nu mai stiu sa le spun pe toate – oricum merita. Legat de consum nu cred ca voi conduceti normal – cred ca stilul editorilor de condus este mai agresiv si mai violent. La Mondeo am un consum in Bucuresti de 6.4 in aceasta perioada – la vara cu clima la maxim probabil 7-7.5.

  • ww, joi, 16.05.2013 13:00

    La noi, pentru cei de la tzara, Passatul a fost si va ramane etalonul maxim.

  • bibi, joi, 16.05.2013 15:33

    Inca o data coafati grupul VW sa iasa frumos. Optima ziceti ca are pret de baza 21.000, si pe urma veniti cu modelul testat la 31 de mii. Passat cu 2.0 diesel PLEACA DE LA 25 de mii, iar ala cu DSG e pe la 31 de mii inainte sa-i configurezi vreo optiune.

  • @Rares, joi, 16.05.2013 17:18

    Nu ne gandim ca faci reclama, ci mai degraba ca ai probleme mari la limba romana.

  • slVW_83, joi, 16.05.2013 17:34

    In aceasta clasa exista Passat, rareori Mondeo si Insignia! Mazda 6, Accord, i40 si mai nou Optima sunt masini exotice. Strada vorbeste!

  • @slv, joi, 16.05.2013 18:15

    Vorbesti de plaiurile mioritice, piata care oricum nu prea conteaza. Nimeni nu contesta vanzarile Passatului, dar pe pietele care conteaza lucrurile stau un pic altfel.

  • Cars, joi, 16.05.2013 20:26

    E ceea mai banala si urata masina din gama Kia,alaturi de Soul. Rio si Sportage sunt varful de design al marcii...dupa cum se vede.

  • Serd, vineri, 17.05.2013 13:25

    Sunt placut impresionat de logica compartimentului motor,se vede mana nemteasca,va fi o lupta stransa aici intre Optima-I40-Passat-Insignia. Ford si tandemul Peugeot-Citroen,Renault au pierdut contactul cu acestia demult!

  • cmg_george, vineri, 17.05.2013 17:54

    De ce nu ne spuneti nimic de sistemul de parcare automat? De scaunele fata ventilate si spate incalzite? Masina este foarte faina, se aseaza bine pe sosea, motorul este mai mult decat multumitor (nu facut sa faci raliu, dar trage f bine pentru cilindrea lui la un consum decent, apropo ISG(idleStartStop) este vro 250euro!). Cel mai fain este ca iti poti configura masina cu cutie manuala si foarte dotata (panorama, sistemul de parcare, scaune spate incalzite, fata ventilate, etc) sub 25.000euro. Pacat ca de politica Kia ca la noi nu au adus si 1.6GDi sa aibe un pret de plecare semnificativ sub 20.000euro. Apropo, la un moment dat era o oferta si cu tichetele remat si o reducere de la importator pleca de la 18.000euro!

  • cmg_george, vineri, 17.05.2013 17:58

    ISG 325 €euro scuze

  • LauCalin, duminică, 19.05.2013 14:28

    Daca tinem cont de cat costa, motorizare si dotari, plus fiabilitatea si calitatea in crestere a coreenilor din ultimii ani, este o masina interesanta. Nu am mers cu masina, am urcat o singura data ea. Nu mai stiu ce nivel de echipare era, insa cred ca era ceva asemanator cu ce a testat AM. Atunci, ca si acum, i-am vazut o singura slabiciune" daca se poate spunea asta, si anume ergonomia plansei de bord, mai ales a volanului care sunt incarcate cu destul de multe butoane. Imi aminteste de Insignia. Evident, pana la urma e o chestiune de acomodare. In rest mi s-au parut ok materialele din interior, pozitia la volan, imbinarile si spatiul interior mai ales pentru locurile din spate (mi s-a parut mai incapatoare ca Insignia su Peugeot 508 de exemplu).

  • kitsch, luni, 20.05.2013 07:09

    O porcarie de masina ! Coreenii n-au ce cauta in clasa medie.

  • sonata=esec, luni, 20.05.2013 20:41

    Asta-i facelift la Hyundai Sonata ??

  • Marius, marţi, 21.05.2013 09:45

    Design frumos - motor \ transmisie praf. Mai au de copiat cativa ani la partea de motorizare si gata iese masina perfecta.

  • suporter, vineri, 24.05.2013 10:38

    O masina pe care eu o vad foarte aspectuoasa (int si ext) insa legat de singura motorizare cam am indoieli. Probabil pot gasi potentiali clienti care nu pun pret prea mare pe motorizare.Puteau incerca macar o varianta GDI. Prin marea masa de "diselari" mai sunt si pasionati de benzina.2.0 gdi cu 274 cp nu ar fi rau...

  • Catalin, marţi, 28.05.2013 23:16

    fitze si bashini in cap !

  • mog, duminică, 09.06.2013 18:18

    apropo de motoare, ca tot zicea cineva mai sus, in state de ex, optima are 2 motoare adevarate, 2.0 t-gdi 274 cp si 2.4 gdi 200cp.. mai au si o versiune hibrida pe langa..

  • radu, sâmbătă, 21.01.2017 15:13

    sint ,de un an posesorul unei Kia Optima din 2012,panoramic roof,piele ABS ,ESP,HILL ASIST,START AND GO,SCAUNE INCALZITE ETC,E O MASINA GROZAVA ,PE AUTOSTRADA,PT ORAS NU E TOCMAI INDICATA MAI ALES DIN CAUZA GENTILOR DE 18,SIMTE TOATE LOMBELE,NU II SANT PE PLAC DAR IN REST UN SINGUR MINUS,SCAUNELE SINT INCALZITE DAR NU SI VENTILATE ,CUTIA MANUALA ,6 TREPTE SI NU STIU DE CE LA MODELUL TESTAT DE VOI SE OPRESTE LA 196KM,PT CA LA A MEA LA 140 DE MILE PE ORA ,MAI AVEAM PEDALA