Suzuki S-Cross

1.6 120CP 4x4 Man Special Edition
4.1
de Dragoș Băltățeanu, Foto: Ciprian Mihai, luni, 7 aprilie

Încrucişare

Suzuki este o marcă discretă. Nu face foarte mult tam-tam, dar este o prezenţă serioasă pe piaţa românească de ceva vreme. Are o reprezentare oficială şi un număr de clienţi fideli care caută fiabilitatea maşinilor japoneze. Suzuki Swift a fost un hit al mărcii atât versiunea de generaţie anterioară, cât şi cel nou. Iar modelul SX4 a fost şi este o alternativă interesantă la SUV-urile de oraş. Aflat acum la a doua generaţie, SUV-ul Suzuki iese în evidenţă în primul rând printr-un nou nume, S-Cross, deşi poartă şi particula SX4 pe hayon. Pentru a-l deosebi de vechea generaţie, vom numi acest model Suzuki S-Cross, aşa cum îl denumeşte şi importatorul, de altfel.

Ceva mai mare în dimensiuni ca generaţia anterioară, S-Cross a păstrat forma de automobil compact cu hayon, dar cu abilităţi de crossover, oferind sistem de tracţiune integrală şi o gardă la sol decentă. Mircea a testat deja versiunea cu motor diesel a noului S-Cross, iar mie îmi revine sarcina de a vă spune ce impresie mi-a făcut S-Cross-ul cu motorizare pe benzină de 1.6 litri şi 120 cai putere.

  • gogu, luni, 07.04.2014 16:45

    am trait ca s-o aud si pe asta: Dacia Duster e cel mai rapid model din segment

  • mircea1380, luni, 07.04.2014 16:58

    @Automarket: scuze ca va zic, dar nu cred ca va e prea clar ce ati testat - la caracteristici spuneti ca are tractiune fata, iar in titlu nu vad pe nicaieri particula "4x4/4WD/AllGrip" cu referire la modelul testat desi aceasta e versiunea 4x4. Iar in ceea ce priveste afirmatia "... S-Cross a păstrat forma de automobil compact cu hayon, dar cu abilităţi de crossover, oferind sistem de tracţiune integrală şi o gardă la sol ceva mai mare.", putina documentare nu strica - modelul SX4 al carui succesor se presupune ca este (desi nu au mai nimic in comun) are garda la sol de 175mm pentru versiunile 2WD si 190mm pentru cele 4WD, pe cand S-Cross-ul nici macar la 170mm nu ajunge.

  • dragos.baltateanu, luni, 07.04.2014 17:14

    @mircea1380: am corectat erorile, multumim pentru sesizare.

  • SSS, luni, 07.04.2014 20:31

    Foarte interesant, modelul de S-cross cu motor diesel, mai potent si cu performante mai bune primeste punctaj 3,9 iar cel cu benzina este 4,1. Nu mai inteleg, or fi autori diferiti, dar criteriile ar trebui sa fie cam la fel.

  • Rene, marţi, 08.04.2014 12:16

    La Capitolul performanţe afirmaţi următoarele: Pentru a accelera de la 0 la 100 km/oră, S-Cross are nevoie de fix 11 secunde. Iar viteza maximă pe care poate să o atingă este de 180 km/oră. Cele mai rapide modele din acest segment sunt Dacia Duster 1.2 TCe şi Skoda Yeti 1.4 TSI, ambele având motoare turbo şi câţiva cai putere în plus. Comparaţia cu Duster şi Yeti nu e corectă, pentru că ambele sunt modele 2WD. Dacă tot comparăm 4wd... atunci să aducem în discuţie 1.8 TSI, Yeti, pe care-l conduc, iar cifrele spulberă acest Suzuki: 160cp, 8,4 secunde acceleraţia până la 100km/h, şi 250Nm de la 1500 rpm.

  • LUCCI, marţi, 08.04.2014 23:06

    Multumim pt.neafisarea celor doua comentarii de ieri.Corectilor, doare presupunerea mea de ieri pe care ati transformat-o in certitudine, prin acest delete? Macar nu mai faceti aceste teste cuaceleasi modele si punctaje atat de diferite difeite, ca sa nu se prinda lumea repede....

  • marian, marţi, 08.04.2014 23:49

    @rene - si cat dadusi pe Yeti ala de spulbera el tot ve intalneste in cale?

  • Rene, miercuri, 09.04.2014 09:31

    @ Marian - Maşină cumpărată acum 2 ani, nivel de echipare Ambition cu ceva opţionale de aproximativ 900 de euro. Preţul total de achiziţie, după negocieri, 21 400 euro.