Suzuki S-Cross

1.6 DDIS 120CP 4x4 Man Elegance

Consum

5.0

Zona motoarelor diesel de 110-130 de cai putere în acest segment este una îndeajuns de ofertantă pentru oricine. De la dCi-ul de 1.5 litri şi 110 CP de pe Dacia Duster până la 2.0 CRDI-ul de pe Sportage, vorbim de maşini construite pentru toate buzunarele şi pentru toate gusturile în materie de calitate a materialelor sau dotări. 

Într-o astfel de mare de oferte, fiecare alege după propriile criterii. Iar dacă criteriul este consumul, Suzuki are în mare as în mânecă. Pentru că S-Cross în versiunea 1.6 DDIS cu tracţiune integrală AllGrip afişează un fantastic 4.6 litri/100 km (sau chiar 4.4 litri dacă vorbim de versiunea Elegance Top, care are Start-Stop), cifre pe care nu le egalează absolut nimeni în segment. Este avantajul cilindreei mici cuplate la o cutie special dezvoltată pentru un consum mic. Ca reper, de cealaltă parte a segmentului stă un Skoda Yeti care, deşi are doar 110 CP, este afectat de cei 2.0 litri ai motorului şi vine la raport cu un consum mediu de 6.1 litri/100 km. De fapt, sub 5.0 litri/100 km coboară doar noua generaţie Qashqai pe 1.6 dCi de 130 CP (4.9) şi Peugeot 4008, care reuşeşte tot 4.9 litri, dar costă inexplicabil de mult, cu 10.000 de euro peste modelul Suzuki.

În viaţa reală, într-un Bucureşti în care zăpada se pregătea să dispară de pe hartă, S-Cross a afişat între 6.3 şi 9.0, în funcţie de cât de mult am apăsat pedala de acceleraţie. 

  • mm, miercuri, 19.03.2014 21:33

    Voi chiar ati testat masina sau dezinformati? acea acceleratie este pt. modul auto, pe sport acceleratia este sub 10 s, sau cel putin asta sustine autoexpres. http://www.autoexpress.co.uk/nissan/qashqai/85253/nissan-qashqai-vs-rivals

  • mircea, miercuri, 19.03.2014 22:39

    @mm Nu, am găsit-o în pădure cu pozele lângă ea. În ceea ce privește problema ta, http://www.suzuki.ro/autoturisme/modele/noul-s-cross-diesel/noul-s-cross-1-6-ddis-elegance-allgrip/

  • LUCCI, miercuri, 19.03.2014 23:12

    Nota de la ,,Performante,, mi se pare cam subiectiva. Daca ,,mm,, are dreptate, chiar e tendentioasa. Performantele unui SUV compact nu stau numai in ,,cat prinde suta'' , corect?Conform punctajului, Duster e mai bun, nu, insa sigur aici e muuuult de discutat.uN 4.0-4.1 era mai corect. Si spun asta deoarece daca era Renault , lua 4.3!Pe verificatelea, in arhiva...

  • note, joi, 20.03.2014 09:37

    Am facut de curiozitate un calcul legat de media notelor (stelelor) acordate. Atat la S-Cross cat si la Duster. Aste deoarece initial m-a nedumerit nota finala mai mare a Duster-ului. Luate individual notele par echilibrate si facand media am constatat ca este corect calculata. Nu pot decat sa concluzionez ca, chiar daca per ansamblu un model poate parea inferior altuia mai sus clasat, pot fi anumite repere care ii sporesc nota finala. Asa ca ar fi mai bine sa nu ne orientam exclusiv dupa nota finala cand comparam unele modele ci sa analizam in detaliu, pentru ca unele aspecta pot avea importanta diferita in functie de preferintele fiecaruia.

  • mishazaitev, joi, 20.03.2014 11:39

    @Automarket Ca de obicei, atunci cand este vorba de modele 4x4, sunteti extrem de zgarciti in a da detalii despre modul efectiv in care functioneaza tractiunea integrala. Ca-s niste butoane in masina cu ajutorul carora se poate pot face anumite selectii, poate sa observe si un neavenit. Dar ce se intampla exact, in ce procente este repartizata tractiunea, intre punti intr-un mod selectat sau in altul,cum se efectueaza repartizarea resprectiva, daca tractiunea integrala este permanenta sau una dintre punti se cupleaza printr-o anumita manevra si in acest caz, care ar fi acea punte, toate aceste sunt detalii asupra carora niste specialisti ca voi ar trebui sa se informeze si sa ne informeze si pe noi.

  • mog, joi, 20.03.2014 19:01

    e un haldex mihaita, 100% fata in mod normal. nu stiu insa daca e al lor sau tot dezvoltat de Magna. cvt`ul vine si cu padele pe volan, cred ca standard.

  • Misha, vineri, 21.03.2014 11:05

    @Mog Multumesc,Un haldex cu diff. blocabil, ca la Pandai ... Interesant. E interesant de stiut daca e dezvoltat tot de Magna, avand in vedere ca, spre deosebire de vechiul model, din cate stiu, noul SX4 nu mai are un omolog in gradina Fiat (Sedici), Magna fiind un furnizor traditional al italienilor.

  • mog, vineri, 21.03.2014 12:46

    e facut tot de Magna sigur. apare in lista lor de clienti. bine, acolo apar cam toti marii producatori, mai putin Mitsu, Subaru, Rover...care le au pe ale lor in-house.

  • mog, vineri, 21.03.2014 12:49

    New ALLGRIP 4WD technology ALLGRIP is Suzuki’s new-generation 4WD created by evolving the company’s renowned 4WD technologies to provide driving enjoyment and peace of mind under diverse conditions while promoting economy and limiting the strain which 4WD cars place on the environment. The four-mode 4WD system in the new SX4 embodies ALLGRIP technology. Four-mode 4WD system The 4WD system has four driver-selectable modes – auto, sport, snow, and lock – to enable optimal control according to the road and driving conditions. The driver selects the modes using a simple push-and-turn dial on the centre console. • AUTO The AUTO mode prioritises fuel economy in typical driving conditions. The system uses 2WD by default. It switches to 4WD if it detects wheel spin. • SPORT The SPORT mode is ideal for twisty roads. The system makes maximum use of 4WD in response to accelerator inputs. At low- and mid-range engine speeds, the system alters the accelerator/torque characteristics to optimise engine response and cornering performance. • SNOW The SNOW mode is optimal for snowy, unpaved, and other slippery surfaces. The system uses 4WD by default. It optimises 4WD control in accordance with steering and accelerator inputs in order to enhance traction and stability on low-friction surfaces. • LOCK The LOCK mode is designed for extricating the car from snow, mud or sand. The system distributes high torque to the rear wheels continuously. The new SX4 is at the forefront of Suzuki’s development work. Offering motorists greater opportunities thanks to the four-mode 4WD system, the SX4 is the perfect family car, suited to daily use and weekends away. This new 4WD vehicle is set to be enjoyed by more people than ever before. Suzuki will continue to develop and offer new 4WD values, which is one of its core competencies, through ALLGRIP to meet changing demand addressing performance, safety and economy.

  • mog, vineri, 21.03.2014 12:54

    deci e posibil sa fie facut de ei. nu gasesc nimic relevant pe net. ce am gasit interesant si nu stiam, ca e construit in Ungaria.

  • alehandro69, duminică, 23.03.2014 18:10

    Acest model destul de reusit se adreseaza unei categorii mici de cumparatori,deoarece pretul la Duster e mult,mult prea redus,chiar in versiunea de top,Laureate,a acestuia ..aprox 17.100 euro..deci diferenta de pret,bate concurenta..

  • mishazaitev, luni, 24.03.2014 17:15

    @mog Multumesc pentru detalii ... Da, cu exceptia catorva modele (Jimny, Swift 4x4, Vitara) multe dintre modelele comercializate de Suzuki pe piata Europeana sunt fabricate in Ungaria (IDefunctul Ignis, Swift 4x2, Splash, SX4).

  • BBB, joi, 27.03.2014 12:26

    Ma amuza ca "Nu ne-a placut: Performanţe slabe pe şosea, Interior auster, Tehnologie mediocră" In timp ce comparatia principala o faceti cu Duster? In primul rand masina nu este destinata obtinerii de performante pe sosea, iar cea pe care o are este onorabila. Cu ce te ajuta ca ajungi la 100km/h in 10sec. si nu in 13sec.? In al doilea rand, daca interiorul acestei masini e auster, Dusterul pe care-l laudati atata cum e? Saracacios? Anost? Butucanos? Banal? Si in ultimul rand , la 5 stele NCAP, allgrip 4WD, ESP, discuri spate, samd voi numiti asta "tehnologie mediocra"?Doar pentru ca nu are bordul plin de bling-bling? jenant! As vrea sa stiu daca macar are de gand sa puna Renault pe Duster multe din tehnologiile pe care le are S-Cross. sau daca va avea vreodata 5 stele NCAP. Sau e alta gama de masini, nu?

  • SSS, duminică, 06.04.2014 09:33

    Alo, Automarket ! Aveti articole destul de bune si este pacat sa dezinformati. Iata cum arata un comparativ, http://www.autoexpress.co.uk/suzuki/sx4-s-cross/66609/suzuki-sx4-s-cross-vs-rivals vedeti partea de performante, unde se tine cont de reprize, vedeti si partea cu franarea care nu este de neglijat. Nici cei de la autobild nu prea sunt de acord cu concluzia voastra S-cross 3,9 duster 4,2. http://www.auto-bild.ro/teste/duelul-suv-urior-dacia-duster-vs-suzuki-sx4-s-cross-29088.html