Motor / Transmisie
Dacă ți-ai dorit un Vitara pe benzină și ai testat versiunea de 1.6 litri și 120 de cai putere, ai preferat probabil dieselul datorită cuplului mai mare și faptului că te-au speriat turațiile ridicate de care aveai nevoie pentru ca mașina să dea semne de viață. Ca orice motor aspirat din această zonă de putere, cel de 1.6 litri e unul de turație și devine vizibil la nivel dinamic abia dacă cel de la volan trece de bariera psihologică pe care ți-o dă consumul mai ridicat venit odată cu mișcarea vânjoasă a acului turometrului.
Ei bine, noul 1.4 Boosterjet este un motor care acoperă toate lipsurile pe care le puteai prinde din mers pe versiunea pe benzină de 1.6 litri și 120 CP, care rămâne în continuare în ofertă alături de dieselul cu aceeași putere.
E foarte plăcut în exploatare, ești împins liniar în scaun încă de la 1700-1800 de ture atunci când apeși sănătos pedala în treptele 2, 3 și 4, iar cutia de viteze e una dintre cele mai plăcute surprize dintre cele pe care le-am observat la Suzuki în ultima vreme: exactă, fluidă și cu o timonerie care nu-ți ridică absolut nicio problemă. Treptele sunt etajate cam lung, dar vom avea explicația imediat, la capitolul consum.
Să ne înțelegem, însă: chiar dacă pentru Suzuki este o cutie nouă care aduce un suflu nou și dinamic în gamă, un 1.4 Turbo nu e vreo noutate absolută deschizătoare de drumuri în segmentele B-C. Mai ales că există concurenți cu 1.4 Turbo de 150 de cai putere, vezi cazul Skoda Yeti. Dar e de notat că marca japoneză îți face loc pe piața motoarelor turbo printr-o versiune care se ridică la nivelul concurenței și care îți oferă un răspuns dinamic foarte corect.
Motorul Suzuki este disponibil în versiuni 4x2 și 4x4, cu transmisie manuală sau automată clasică. Modelul testat de noi avea sistemul 4x4 AllGrip în dotare.
"Deficiențe la închiderea ușilor" de departe cea mai amuzanta neplacere gasita la teste :))