Alfa Romeo Giulia QV -

2.9 Benzina Biturbo 510CP Aut8 QV
4.7
de Dragoș Băltățeanu, luni, 23 mai

Salvatore della patria

Au trecut mai bine de patru ani de când Alfa Romeo a vândut ultimul exemplar al modelului 159. De atunci, celebra marcă italiană a supraviețuit doar cu ajutorul modelelor MiTo și Giulietta. Anunțată drept o revoluție, berlina Giulia s-a lăsat așteptată atâta amar de vreme, pentru că, spun oficialii mărcii, nu s-a făcut nici un compromis în dezvoltarea acestui model. Am putut vedea noul model în premieră la Salonul Auto de la Frankfurt din toamna anului trecut, iar de atunci au mai trecut câteva luni bune până când am putut lua contact cu modelul ce va readuce marca Alfa Romeo în atenția tuturor.

Am călătorit în Italia, la centrul de testare de la Balocco, pentru un eveniment organizat de grupul FCA. Aici am putut conduce pentru prima dată două versiuni ale modelului Giulia: diesel 2.2 litri de 180 CP și puternicul 2.9 de 510 CP rezervat versiunii Quadrifoglio.

Vom lăsa varianta diesel deoparte, spunând doar că este mai mult decât promițătoare, urmând a reveni cu un test detaliat atunci când Giulia va veni în țara noastră, spre finalul verii. Vom povesti despre versiunea Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde - sau QV - un real concurent pentru BMW M3 sau C63 AMG. Am putut conduce noul model performant doar pe pista de la Balocco și doar în varianta cu cutie automată.

  • Moldovean, luni, 23.05.2016 13:14

    Uau. Îmi era teamă că Alfa va scoate un model care iar va sta în umbra triadei. Dar uau. Prima dată am citit pe Top Gear ce impresii plăcute le-a lăsat, dar nu am fost total convins. Dar văd că părerea începe să fie unanimă. Mă bucur sincer pentru Alfa, chiar dacă e scumpă.

  • q, luni, 23.05.2016 13:24

    din dieselul de 2,2L se putea scoate ceva mai mult...oricum e o evolutie de la 2,4 si tot 210cp...la...

  • mda, luni, 23.05.2016 13:35

    Se pare ca Alfa si-a mai revenit, dar cu o floare nu se face primavara.

  • CGI, luni, 23.05.2016 13:50

    Se pare ca o parte din poze au fost facute asta toamna...

  • ~, luni, 23.05.2016 14:06

    Ma bucur pentru Alfa. Era si timpul sa revina. De asemenea ma bucur ca pune o presiune foarte mare pe triada germana si poate cu ocazia asta se mai trezeste si BMW!

  • mircea, luni, 23.05.2016 14:10

    @CGI Sunt fotografiile on location făcute de fotografi profesioniști și puse la dispoziție de Alfa Romeo în cadrul evenimentului. Pentru fotografii realizate de noi la test, te invităm pe pagina de Facebook Automarket.

  • schumi, luni, 23.05.2016 14:14

    Urmeaza Stelvio. ;-)

  • S, luni, 23.05.2016 14:16

    Sper sa sufere de o depreciere cat mai mare, specific fiat, alfa romeo... ca sa o pot cumpara si eu pe la vreo 30.000 sh :))

  • Cyrus, luni, 23.05.2016 14:47

    Poate incercati sa adaugati si cateva secvente video in review-uri? Asa, ca ideie..

  • arhitect, luni, 23.05.2016 15:45

    excelent gasit titlul ! este bine ca mai apare un Alfa, Jaguar , Volvo la atata monotonie teutona...

  • Bogdan, luni, 23.05.2016 15:47

    Stiu de ce nu o cumpar. Nu am unde sa montez enormitatea de numar de inmatriculare pe bara fata. Arata superb iar specificatiile dau cel putin pe hartie foarte bine

  • albastru, luni, 23.05.2016 16:27

    Un Audi A6 Iinainte de facelift nereusit made in china,

  • Scorpionul.negru, luni, 23.05.2016 21:15

    Daca pastrau farurile de la 159 rotunde nu vreau sa stiu ce iesea...cred ca o bijuterie. Asa e o porcarie chinezeasca pe afara. Interiorul e chiar frumos nimic de zis. Alfe adevarate au fost 159, GT, Brera, Mito, Giulietta,8C Spider & Competitione si cateva clasice. In rest slabut....mai ales asta.

  • ztele, luni, 23.05.2016 23:00

    159, GT, Brera si MiTo nu sunt "adevarate" Alfa Romeo, din pacate :)

  • ztele, luni, 23.05.2016 23:50

    Giulia nu are CD Player, am senzatia ca e singura in oferta actuala. Ma insel?

  • Scorpionul.negru, marţi, 24.05.2016 00:09

    @ztele Pt mine sunt adevarate si nu are nimeni cum sa imi schimbe parerea. Pt. tine care sunt ?

  • ztele, marţi, 24.05.2016 00:19

    Nu sunt adevarate in sensul ca nu sunt pure. Pentru mine 75 e. Si Giulietta din anii '80, si 166, si Spyder.

  • alfonso, marţi, 24.05.2016 08:12

    In articol scrie ca greutatea e de 1.580 kg, iar in tabelul de la sfarsit e trecut 1650. Puteti sa va hotarati ? Sau prima e greutatea la gol (dry weight) ?

  • Liviu, marţi, 24.05.2016 08:49

    @ztele Alfa e o marca dinamica, iar 166 nu-i facea cinste deloc. 166 a fost un esec, atat in termeni de vanzari, fiabilitate, cat si dinamica. Alfa 159 macar a avut un cuvant de spus in fata seriei 3, pe cand 166 a fost un esec total in fata seriei 5.

  • r, marţi, 24.05.2016 09:07

    78000 euro pentru un supercar (3,9 s/100, 307 kmh ) este un preț foarte bun. Dar 510 CP pe puntea spate este 51% crimă cu premeditare. Ce faci dacă ești cu piciorul pe accelerație și mai și strănuți ?

  • XXL, marţi, 24.05.2016 10:21

    LOL 78 000 Euro pffff! Jesus ! La banii astia imi iau Mercedes CLA 45 AMG si imi mai si raman bani de o afacere una alta !! Scump !

  • ztele, marţi, 24.05.2016 10:40

    Liviu: 166 a fost probabil cea mai fiabila masina pe care am avut-o vreodata. Stiu ca suna cretinesc. Seria 5 nu ma interesaza catusi de putin, la fel cum nu m-a interesat vreodata cat de bine sau de rau se vand masinile care-mi plac mie.

  • MARIUS, marţi, 24.05.2016 10:58

    DE CAND FACE AUDI CELE MAI BUNE INTERIOARE ?

  • @MARIUS, marţi, 24.05.2016 11:25

    Incepand cu anii 2003-2005...

  • Beewhore, marţi, 24.05.2016 11:38

    BMWHO?

  • Scorpionul.negru, marţi, 24.05.2016 17:22

    @ztele Pareri si pareri. Veriosara tatalui meu a avut de noua un 75....o masina care nu mi-a placut niciodata. Din topor totul la ea....166 are botul ala de mistret iar nu l-as lua nici picat cu ceara. Pure ? Hm....mai pur ca un GT, 8C sau o Brera nu stiu ce ar putea fi de la Alfa...

  • Marius, miercuri, 25.05.2016 09:54

    Imi pare bine ca au revenit dar cum a zis si cineva mai sus este greu cu o floare nu se face primavara , in orice caz le doresc succes .

  • Kirotractor, luni, 30.05.2016 09:37

    Vector de imagine f. eficient pentru resuscitarea marcii italiene - fiindca le-a "iesit" o masina realmente dinamica, echilibrata si placuta la condus "tare". ...UNDE s-ar putea insa utiliza macar 70% din cei 510 CP?! - ma-ntreb eu. Ca romanul naiv, evident, fiindca circuite-s destule, desi nu la noi. Nu ma suspectati oricum de invidie vs. bogatani, ca peste 5 ani as putea sa-mi iau si io una SH la sfert de pret. Hmm, cred c-o s-o inmatriculez in Bulgaria totusi... plus c-ar trebui sa incep de pe-acu' sapaturile. Ca sa gasesc petrol, clar. :-)

  • edy, sâmbătă, 03.09.2016 15:36

    cand o aparea ca model de serie,pa-pa concurenta bmw,vw sau ce vreti voi.