Interior
Dincolo de portierele care beneficiază acum nu doar de soft-close, dar și de acces mai ușor, te lovește un adevărat val tehnologic. Audi a pregătit o înșiruire impresionantă de ecrane. Dacă nu te lași copleșit de asta, o să poți aprecia mai bine materialele de calitate pe care Audi le-a folosit în interior.
Sunt puține zone în care mai găsești plastic. Doar în partea inferioară a planșei de bord, la nivelul torpedoului. Dar și acolo el este moale și plăcut la atingere. În rest, descoperi foarte multe zone îmbrăcate în piele și cusute cu ață contrastantă, aluminiu mat, inserții cromate și plastic lucios. Consola centrală poate fi îmbrăcată în lemn sau aluminiu. Mânerele de deschidere ale portierelor sunt și ele din aluminiu și sporesc impresia de calitate.
Scaunele sunt foarte confortabile și pot fi îmbrăcate în piele fină Valrona. Dacă vă place ca ele să aibă o susținere laterală bună, atunci încercați să optați pentru un pachet S-line, care vă aduce scaune sport, praguri inscripționate și volan special.
Audi A6 stă binișor și la capitolul spații de depozitare. Avem loc suficient pentru sticle în buzunarele ușilor, spațiu de pahare pe consola centrală și o cotieră lată, dar nu foarte adâncă, echipată cu zonă de încărcare prin inducție pentru telefoanele mobile. Nu avem, din păcate, o zonă pentru păstrarea telefonului mobil pe planșa de bord.
Deși este o mașină care se adresează și familiștilor, Audi A6 nu se pricepe să transporte cinci pasageri. Patru vor călători regește, dar cinci ar putea avea probleme. Există spațiu uriaș la nivelul picioarelor, dar prezența unui tunel central foarte înalt încurcă socotelile celor care vor dori să transporte trei pasageri pe bancheta spate.
În portbagaj, Audi A6 păstrează în continuare o valoare de 530 de litri, similară celei disponibile pe vechiul A6. Trebuie să luăm însă în calcul că în portbagaj există acum o baterie litiu-ion pentru sistemul micro-hibrid. E important că nemții au reușit să păstreze capacitatea de 530 de litri în aceste condiții. În plus, gura de încărcare a devenit acum mai mare.
Din păcate portbagajul rămâne unul destul de adânc și s-ar putea să vă întindeți după obiecte ajunse în fundul său. Raportat la rivali, doar Mercedes Clasa E și Jaguar XF au ceva mai mult spațiu, însă numai cu 10 litri în plus.
Izolarea fonică este foarte bună, la viteze de peste 120 de km/h zgomotul de vânt fiind aproape complet estompat. Inginerii Audi au reușit să te separe complet de lumea din exterior. La fel de bine cum au făcut-o și cu A8.
Sincer, nu prea mai văd rostul lui A8 c-un A6 de aproape 5 m, plus practic aceeași echipare cu x ecrănoaie Virtual Cockpit, digi-comm, navi etc. Proporțiile caroseriei par ceva mai reușite vs. A8, dar tot e greu... spre imposibil să-l deosebești de A8 (ori în oglinzi/de la distanță și de A4 sau chiar A5/A7.) În rest, nimic de reproșat finisării / calității percepute, așa că BMW Seria 5 n-are mari șanse să se distanțeze-n statisticile vânzărilor, chiar de-o fi mai *pro-activ* la condus. Nici E-Klasse probabil, așa că status-qvo-ul rămîne cum am stabilit.:-) ...Clar că nu noi chibiții de pe AM, ci cum a stabilit (posibilul după mine) cartelului german al celor 3 atracții irezistibile pentru bănetul parveniților de pe toate meridianele.