Tehnologie
Cu un Audi A8 spectaculos deja în gamă, este evident că și A6 se bucură de vârful tehnologiilor constructorului din Ingolstadt. Interiorul este o adevărată capodoperă tehnologică, un magnet pentru cei care iubesc ecranele generoase, rapide și cu o grafică excepțională. De aici și lecția de informatică intensivă pe care o servește oricui se urcă la volan.
O să încep cu cel pe care îl cunoașteți deja și care a devenit un fel de uniformă în gama Audi. Este vorba despre ecranul de 12.3 inch al sistemului Virtual Cockpit, creat pentru a înlocui instrumentele de bord clasice. Are o grafică excelentă, poate afișa doar navigația, vine cu o mulțime de configurații și are un meniu intuitiv, ce poate fi acționat cu ajutorul butoanelor de pe volan.
Partea centrală a bordului se înrudește perfect din punct de vedere tehnologic cu ceea ce vedem pe A8. Avem și aici două ecrane tactile uriașe. Primul, cel de pe planșa de bord, are o dimensiune de 10.1 inch și servește sistemului multimedia Audi MMI. Are o grafică de secol 21, meniul poate fi configurat asemeni aplicațiilor de pe un telefon mobil inteligent, iar capacitatea de procesare este extrem de rapidă.
Vine cu o navigație deșteaptă, care citește suprafața de rulare, știe când traficul devine imposibil și chiar comunică cu alte mașini. Audi oferă o tehnologie care culege date din trafic și apoi o transferă în cloud pentru a permite accesul mai multor vehicule la informații despre un anumit sector de drum.
Sub ecranul de 10 inch mai avem unul de 8 inch, care servește comenzilor de climatizare. Spre deosebire de cel de pe Velar, acesta oferă simboluri mari, generoase, ușor de nimerit chiar și în timpul mersului. E drept că aș fi preferat parcă o poziționare ceva mai înaltă. Tot de aici poate fi comandată încălzirea sau ventilarea scaunelor. Scaune care beneficiază și de masaj.
Un aspect foarte important pentru ambele ecrane: funcția tactilă vine cu un răspuns haptic. Adică de fiecare dată când vei apăsa o funcție vei primi o scurtă vibrație care confirmă înregistrarea comenzii tale. E ca acel buton central al telefoanelor iPhone 7 și 8.
Pe lista de opționale, clienții pot bifa și prezența unui sistem de climatizare pe patru zone. Acesta le permite și pasagerilor de pe locurile din spate să ajusteze intensitatea ventilației și temperatura pe care și-o doresc.
Melomanii au la dispoziție un sistem Bowers&Wilkins, cu 19 difuzoare și o capacitate de 1820 watt. Acesta dispune și de o funcție 3D care distribuie uniform sunetul în habitaclu cu o serie de boxe mici, integrate în stâlpii frontali.
Noul Audi A6 va putea fi controlat și de la distanță, prin intermediul unei aplicații de mobil. Aceasta va permite și accesul fără cheie, doar cu ajutorul mobilului, precum și cinci configurări diferite. De parcă și-ar dori cineva să-și împrumute A6-le.
Sincer, nu prea mai văd rostul lui A8 c-un A6 de aproape 5 m, plus practic aceeași echipare cu x ecrănoaie Virtual Cockpit, digi-comm, navi etc. Proporțiile caroseriei par ceva mai reușite vs. A8, dar tot e greu... spre imposibil să-l deosebești de A8 (ori în oglinzi/de la distanță și de A4 sau chiar A5/A7.) În rest, nimic de reproșat finisării / calității percepute, așa că BMW Seria 5 n-are mari șanse să se distanțeze-n statisticile vânzărilor, chiar de-o fi mai *pro-activ* la condus. Nici E-Klasse probabil, așa că status-qvo-ul rămîne cum am stabilit.:-) ...Clar că nu noi chibiții de pe AM, ci cum a stabilit (posibilul după mine) cartelului german al celor 3 atracții irezistibile pentru bănetul parveniților de pe toate meridianele.