Motor / Transmisie
Înainte de a păși în universul infinit al tehnologiei pregătite de Audi, haideți să ne raportăm și la detalii clasice, cum ar fi caii regăsiți sub capotă. Limuzina din Ingolstadt este disponibilă în acest moment alături de numai două motorizări, ambele V6, ambele de 3.0 litri. Cel pe benzină oferă 340 de cai putere, iar dieselul testat de mine garantează 286 de cai putere.
El vine la pachet și cu un cuplu motor de 600 Nm , disponibil incredibil de devreme, adică pe la 1250 de rotații. Asta înseamnă că o să fii lovit în molele capului de cuplul generos la fiecare accelerare.
Așa cum îi stă bine unui vârf de gamă, A8 dispune de o explozie frumoasă, care derulează rapid decorul în jurul tău. Resursele sunt suficiente pentru orice fel de pretenții. A8 nu va da semne de oboseală nici măcar la viteză mare.
Vor fi însă și accelerări mai lente atunci când sunteți în modul de rulare Comfort, iar transmisia se trezește mai greu. Altfel, cele opt trepte ale cutiei Tiptronic pot fi alternate sportiv dacă alegeți modul de rulare Dynamic sau trageți levierul transmisiei în dreptul indicativului S de la Sport. În această situație, cutia devine mult mai sensibilă la cererile pedalei de accelerație și schimbă rapid. Există și un set de padele în spatele volanului, capabile să comunice și ele foarte rapid intențiile.
Atunci când rulează normal, cutia Tiptronic alternează toate rapoartele pe nesimțite. Așa o să te trezești că rulezi în treapta a opta, la 130 de km/h, abia depășind 1500 de rotații. Fiind vorba de un vârf de gamă, Audi a antifonat foarte bine dieselul, așa că acesta nu transmite zgomote sau vibrații în interior.
Conștienți că limuzinele nu sunt printre cele mai eficiente mașini de pe piață și încă indeciși în lansarea unei versiuni hibride, cei de la Audi au găsit o soluție de compromis. Noul A8 vine cu un sistem micro hibrid, pe englezește mild-hybrid. Acesta beneficiază de un generator, de o baterie mai mare și de o funcționare ingenioasă. Energia înmagazinată îi permite mașinii să renunțe la motor pentru ceva mai mult timp. Deci, mai puțin carburant consumat pentru a încărca bateria. De altfel, bateria se poate încărca fie în mod clasic, cu recuperarea energiei la frânare, fie cu energia recuperată în timpul „coasting-ului”, adică fenomenul în care mașina rulează la vale, fără accelerație. În cazul lui A8, funcția de coasting este extinsă. Nu vorbim doar despre o decuplare a motorului de transmisie. Vorbim chiar de oprirea motorului pentru o perioadă care poate dura chiar și 40 de secunde. În tot acest timp, energia rezultată din mișcare ajunge în baterie.
Aici sunt MASURATORI facute de AUTO-BILD Germania, NU Cifrele oficiale. Nu trebuie sa cunosti germana ca sa vezi masuratorile pentru acceleratii, consum samd http://www.autobild.de/artikel/audi-a8-mercedes-s-klasse-test-13198999.html O zi buna!