Motor / Transmisie
Iar o etichetă premium se aplică cel mai bine doar alături de un motor consacrat, fie el și împrumutat de la un părinte de volum, cum este Volkswagen. Q2 poate fi comandat și cu un motor pe benzină de numai un litru și 116 cai putere, însă noi ne-am gândit la pragmatismul românilor și am pus mâna pe dieselul entry-level de 116 cai putere.
Clasicul TDI cu patru cilindri și 1.6 litri, strecurat sub capota scurtă a noului Q2, se achită bine de îndatoriri. Asta doar dacă treci peste caracterul gutural pe care îl simți și în habitaclu. Sunetul dieselului devine intruziv, mai ales când sari de 2500 de rotații. Sfatul nostru este să uitați de astfel de mofturi de fată de pension și să căutați toate zonele de turații pentru a descoperi plaja de cuplu pe care mașina se simte cel mai bine. Adică zona aia în care găsiți cei 250 de Nm.
E adevărat că nu sunt pornirile animalice pe care Audi le ascunde într-un motor V6 sau V8. Pentru asta ar fi indicat să mai scoateți ceva bani din buzunar și să alegeți motorul de 190 de cai.
Dacă sunteți un client care caută o rulare cuminte, preponderent urbană, fără exagerări, unitatea 1.6 TDI este fix ce recomandă doctorul.
Agregatul de 116 cai putere este asistat de o transmisie manuală, cu șase rapoarte, etajată corect și calibrată pentru a primi precis fiecare treaptă pe care o selectezi. Cutia este o soluție potrivită și accesibilă pentru publicul din România, care oricum încă fuge de transmisii automate.
@ întrebare Da, se dau pupici (4,4) fiindcă e marca cu patru găuri în față și alte patru în spate. Mai găsești undeva așa ceva ?