Motor / Transmisie

5.0

Audi nu este tocmai un brand renumit pentru modelele sale ultra-sportive. Nu este asociat cu timpi record pe Nurburgring, cum sunt rivalii săi germani, dar asta nu înseamnă că, de-a lungul anilor, n-a făcut loc unor adevărate bijuterii în garaj. Una dintre ele este chiar motorul V8, care animă RS6 Avant.

Acesta, deși Audi poate nu recunoaște asta în mod oficial, este, de fapt, un propulsor dezvoltat de Porsche, dar împrumutat și brandurilor de sub umbrela VAG. El poate fi regăsit și pe modele Bentley, de exemplu, dar și în grădina Audi, cu diverse niveluri de putere.

În acest caz, vorbim de o putere maximă de 600 CP și un cuplu de 800 Nm. Totul se naște din cei 4.000 de cmc ai celor 8 cilindri, ajutați de două turbine montate între bancuri.

Toată această herghelie se duce apoi către cele patru roți ale mașinii prin intermediul unei cutii de viteze automată cu 8 rapoarte, de la ZF. Nu lipsește nici sistemul de tracțiune integrală quattro, de tip Crown Gear. Practic, acesta poate trimite până la 50% din putere pe puntea față și până la 85% din putere pe puntea spate.

Acolo, resursele sunt așteptate de un diferențial cu alunecare limitată, care are grijă de distribuirea forțelor pe fiecare roată. Pe deasupra, acum, RS6 este și ușor hibrid, folosind un starter/generator la 48V care degrevează motorul termic de anumite funcții auxiliare pentru a reduce consumul de combustibil și, mai important, emisiile.

Iar totul funcționează absolut impecabil. De la schimburile de treaptă care se fac aproape telepatic, la răspunsul impecabil în pedală, RS6 Avant e foarte sus pe lista celor mai bune modele termice făcute vreodată. Cel mai plăcut este sunetul, care te acompaniază pretutindeni.

Motoarele V8 de aceste dimensiuni vor deveni doar o amintire în viitor. De aceea, probabil, am făcut exces de zel în cele câteva zile cât am avut mașina la dispoziție și am terminat două rezervoare de combustibil, doar pentru a putea auzi acea simfonie cât mai des.

În modul RS, cu flapsurile din evacuare deschise, RS6 este un adevărat monstru, cu un sunet care dă dependență și transmite fiori pe șira spinării.

Sistemul quattro este și el impresionant, iar RS6 este primul Audi cu care am reușit să supravirez, după câteva eforturi ceva mai serioase. Per total, însă, puterea este pusă jos magistral.

  • DanG, vineri, 01.09.2023 10:41

    Masina asta este o bijuterie, dar nu inteleg cu poti da 160.000 Euro pe asa racheta si sa o iei cu vopseaua asta? Vad tot mai des gri-ul asta la VAG care arata ca un strat de grund, amorsa, ca si cum masina urmeaza sa fie vopsita.

  • Andrei, sâmbătă, 02.09.2023 21:47

    Ce spun TopGear: ''Handling not as engaging as some unless you’re driving like, well, an Audi driver. Rubbish seats''

  • Tata socru, joi, 14.09.2023 07:57

    Asa se explica traficul infernal din zona Garii: 600 de cai si 800 de newtoni stau in trafic ca sa o duca pe soacra la gara, dupa ce a mai dat o data cu aspiratorul.