Motor / Transmisie
BMW ne-a pregătit o configurație cât se poate de clasică. Un diesel de 2.0 litri și o cutie manuală. Doar tracțiunea integrală xDrive pare să se infiltreze nefiresc pe un brand care a intrat în istorie alături de propulsia spate.
Sub capotă a mormăit gutural dieselul de 2.0 litri și 150 de cai putere. E un agregat cu patru cilindri care a făcut o carieră impresionantă în gama BMW. E ușor zgomotos după 2500 de rotații și nu a scăpat de vibrații. Ele se transmit până și în levierul schimbătorului atunci când aștepți la semafor, ceea ce ar putea părea ușor deranjant. Vibrații există și la repornirea sistemului start-stop.
Lasând la o parte această ușoară lipsă de rafinament, o să trec la resursele pe care le oferă motorul de 2.0 litri. Având în vedere că vorbim despre numai 150 de cai putere și o mașină care cântărește 1.5 tone, nu vă așteptați la explozia pe care BMW o promite de obicei. Avem un sistem 4x4 care face din Seria 1 o compactă cu greutate.
Cu toate acestea, nu e cazul să vă faceți probleme. Chiar dacă nu există explozia specifică, mașina se simte bine. Pedala de accelerație răspunde prompt și resursele sunt suficiente pentru a face o depășire în siguranță sau pentru mici excese. Ajută mult în acest sens cuplul motor de 320 de Nm, resimțit încă de la 1500 de rotații. Mulțumită lui, Seria 1 rămâne o mașină vioaie și plăcută la condus.
Depinde însă și de modul de rulare pe care îl alegeți. E cât se poate de clar că în EcoPro te simți ca într-o compactă cu 100 de cai. Modul Sport îți oferă cel mai bun răspuns al accelerației și parcă ai vrea să rulezi numai așa. Păcat că la fiecare repornire mașina uită în ce mod ai condus ultima dată și pornești mereu în Confort.
O parte din caracterul dinamic vine și din folosirea cutiei manuale cu șase rapoarte, un detaliu pe care îl găsești rar pe un BMW de ultimă generație. Treptele sunt etajate bine, timoneria este scurtă, dar resimți o ușoară rezistență la introducerea în viteză, tipică transmisiilor manuale BMW. Toate aceste trăsături, care te pun ușor la muncă, îți gâdilă orgoliul masculin. Și e plăcut.
incredibil de scump....daca ai ajuns sa dai pe un 118d 44k euro inseamna ca ai mai multi bani decat creier