4.4
de Gabriel Nica, Foto: Ciprian Mihai, vineri, 7 ianuarie

Echilibru

Unele modele nu mai au nevoie de nicio prezentare. BMW Seria 3 este, cu siguranță, unul dintre ele. Motivele din spatele popularității sale sunt multiple, dar, probabil, cel mai evident are de-a face cu un echilibru pe care mașina aceasta l-a oferit clienților de-a lungul timpului. Iar acest echilibru este de mai multe feluri.

Pe de o parte este vorba de echilibrul oferit de șasiul mașinii. De-a lungul anilor, Seria 3 s-a dovedit un atlet de înaltă performanță, mai ales în versiune M. Pe de altă parte, e vorba de un echilibru de cost, Seria 3 fiind considerat de mulți clienți drept o mașină practică, ce poate fi condusă sportiv, dar care oferă și destulă practicalitate pentru o familie.

Însă, mai este valabil acest echilibru în ziua de azi? Mai este Seria 3 calul de muncă veritabil al bavarezilor? Asta am încercat să aflăm pe parcursul unei săptămâni petrecute alături de un BMW 330i xDrive.

PREZENTAREA VIDEO A MAȘINII TESTATE

  • dan_grc, vineri, 07.01.2022 13:48

    Perfectă motorizarea ca putere, nu are sunetul unui șase cilindri, dar nu e nevoie de mai mult, cât despre preț, se putea și mai rău :).

  • Sf Ion, vineri, 07.01.2022 13:54

    Model Audi A4 45 TFSI Quattro BMW 330i xDrive Mercedes C 300 4Matic Propulsie Tip motor/nr. cilindri L/4 L/4 L/4 Antrenare vilbrochen/supraalim. Lanț/Turbo Lanț/Turbo Lanț/Turbo Cilindree cm3 1984 1998 1999 Putere maximă kW (CP)/rpm 195 (265!!!)/5250 190 (258)/5000 190 (258)/5800 Cuplu maxim Nm/rpm 370/1600 400/1550 400/2000 Transmisie Tracțiune integrală Tracțiune integrală Tracțiune integrală Cutie DSG 7 trepte Cutie aut. 8 trepte Cutie aut. 9 trepte Pneuri în test față 245/40 R 18 Y 225/40 R 19 Y 225/45 R 18 Y spate 245/40 R 18 Y 255/35 R 19 Y 245/40 R 18 Y Michelin Michelin Pirelli Pilot Sport 4 Pilot Sport 4S P Zero Mase și dimensiuni Masă proprie/sarcină utilă/nr. locuri kg 1627/508/5 1680/475/5 1779/556/5 Masă remorcabilă/cu frânare kg 750/1700 750/1800 750/1800 Lungime × lățime 4762 × 1847 4709 × 1827 4751 × 1820 (cu oglinzi) × înălțime mm (2022) × 1428 (2068) × 1435 (2020) × 1437 Ampatament mm 2820 2851 2865 Diametru de bracaj st./dr. m 11,6/11,8 11,4/11,4 10,9/10,9 Volum portbagaj l/VDA 460 480 455 Înălțime margine de încărcare mm 650 660 680 Lățime interioară față/spate mm 1485/1440 1470/1470 1480/1480 Înălțime interioară față/spate mm 1040/950 1030/935 1030/930 Spațiu de ședere standard mm 730 730 740 Înălțime poziție de condus mm 460 450 480 Consum/autonomie/ CO2 Consum în test l/100 km 8,2 8,4 8,6 ams – eco 5,9 6,0 6,2 ams – cotidian 8,3 8,4 8,6 ams – sportiv 9,8 10,7 11,2 Emisii CO2 în test g/km 191 195 200 Consum declarat l/100 km Super Super Super Urban/Extraurban/ Mediu 9,1/5,9/7,1 7,2/5,1/5,9 10,0/5,3/7,0 Consum mediu WLTP l/100 km 7,6 6,7 7,1 Normă poluare Euro 6d Euro 6d Euro 6d Emisii CO2 WLTP g/km 161/172 135/154 161/160 Rezervor l 58 59 50 Autonomie km 707 702 581 Accelerații/viteză maximă Accelerații s 0 – 80 km/h 4,0 4,0 4,4 0 – 100 km/h 5,6(!!!) 5,8 6,3 0 – 120 km/h 7,7 7,9 8,6 0 – 130 km/h 8,9 9,3 9,9 0 – 140 km/h 10,3 10,8 11,6 0 – 200 km/h 22,8 24,5 27,1 0 – 400 m 13,9 14,0 14,4 Reprize s 2,9/3,7 3,2/3,9 3,4/4,2 60 – 100/80 – 120 km/h Viteză maximă km/h 250 250 250 Distanțe de frânare de la 100 km/h rece m 34,5 34,1 34,4 de la 130 km/h rece/cald 58,7/58,0 57,4/57,5 57,5/57,6 Zgomot interior la 80 km/h ultima treaptă 67 66 65 la 100 km/h dB(A) 68 68 68 la 130 km/h 69 71 70 la 160 km/h 74 74 74 la 180 km/h 76 76 76 Teste dinamice Slalom 18 m TC/ESP on/off 64,1/64,2 66,6/66,6 64,4/64,7 Dublă schimbare de bandă km/h 130,3/130,7 132,0/136,1 132,0/133,8 (amunds-25.10.2021)

  • ds, vineri, 07.01.2022 13:55

    @AM ..."dar care oferă și destulă practicalitate pentru o familie." Practicalitate, de unde scoateți, fraților, cuvântul ăsta pe care, nici măcar, DEX-ul nu-l traduce. Dau o bere celui ce vine cu o explicație pentru anomalia asta.

  • Edikkk, vineri, 07.01.2022 14:23

    Ai zis cilindri, deja ştim - uzată moral Maşina din tehnologia secolului trecut

  • dan_grc, vineri, 07.01.2022 14:33

    Pentru tine Edikk, asta este o mașină din deceniul viitor .

  • Kap, vineri, 07.01.2022 15:07

    DS, și mie mi-a sărit în ochi tot invenția acelui termen. De vină e romgleza tot mai întâlnită, explicabilă la dl. Nica poate prin perioada petrecută peste ocean. Și chiar dacă ne-a etalat tuturor afecțiunea dânsului față de modelele bavarezilor, ar fi putut să ne spună ce combustibil folosește mașina asta incomodă pentru familii. Eu nu am găsit nici o referire în tot articolul, nu m-am uitat nici la filmuleț și nici nu-mi doresc să deprind codificările lor.

  • Kirotractor, vineri, 07.01.2022 15:20

    @dan_grc: Ba, din păcate mai rău nu se poate ca scor -- ok, cu 26K € opțiuni, dar Edi-k-k poate deja să-ți spună țanțoș că un electric i4 M50 Auto 4WD de 544 CP e mai ieftin cu 6.000 € ca 3-ul testat aici. ...Cu dublul puterii, fie ea scoasă din niște râșnițe mai măricele. :-) Nu pricep deci politica bavarezilor, să scoată electrocaznică M la preț de 3.0 M340i xDrive de 374 CP, deși poate fi intenționat punitivă pentru ”dinozauriene”. În rest, testu-mi pare bine scris de G. Nica, dincolo de barbarismele non-DEX-ate -- să nu uitâm că nici măcar ultra-tocitul ”premium” nu apare prin vreun dicționar.

  • Kirotractor, vineri, 07.01.2022 15:28

    (nelogat, da-s tot eu) -- Uitasem să zic de alt capitol la care NU se putea mai rău :: pozele (unele dintre ele cel puțin.)

  • Gabriel.Nica, vineri, 07.01.2022 17:12

    Dragii mei, Limba română, la fel ca orice altă limbă ce este încă în folosință, este vie și se adaptează la lumea în care trăim. Tocmai ce a fost publicat DOOM3 (nu jocul) și avem vreo 3,500 de cuvinte noi pe acolo. Da, adaptate la realitatea contemporană și multe dintre ele din engleză. Ar fi bine să vă adaptați și voi. Nu de alta, dar nici cei care critică pe aici cuvinte precum „practicalitate” nu vorbesc tocmai limba dacă originală. Oricum, sunt surprins că știe cineva de unde vin eu și pe unde mi-am petrecut timpul. Mă înclin!

  • Sf Ion, vineri, 07.01.2022 18:38

    @Gabriel.Nica Nu a fost intentia mea sa va necajesc nicimacar pentru 5 secunde alaturate altor 600 de miimi de secunda, ci doar sa evidentiez leala desfatare dinamica aflata in posesia unuia dintre rivalii modelului 330ixdrive(G20). Am dorit sa aduc la cunostinta adevaratii parametri ai A4 B9 45 TFSI Quattro(MY2021- 265 CP). Tocmai de aceea, valoarea acceleratiei 0-100 km/h oferita de performerul din Ingolstadt nu este doar semnificativ diferita de informatia prezentata in cadrul articolului, ci constituie, fara doar si poate, tocmai reperul clasei medii de lux -intre adversarii enumerati de domnia ta- la categoria propulsoarelor 2.0L. Cu deosebita consideratie.

  • Gabriel.Nica, vineri, 07.01.2022 18:44

    @Sf. Ion, corect. Nu intelegeam ce inseamna toate datele scrise acolo initial. La momentul scrierii, datele disponibile pentru modelul aflat in acel moment la vanzare erau 245 CP. Acum apare, corect, pe site-ul Audi, versiunea noua, cu 265 CP. De aici si diferenta.

  • ds, vineri, 07.01.2022 18:47

    Hai că m-ați făcut praf, domnu' Nica! Și? Cum ziceați? Limba dacă originală? Pfff... am impresia că dacă tăceați ramaneati filozof. Așa, ați dat cu palma... și au sărit stropi.

  • Kap, vineri, 07.01.2022 18:56

    Adaptarea la prezent nu cred că e echivalentă cu maltratarea limbii române curente din necunoaștere sau prețiozitate (după caz). Mai ales când există corespondențe simplu de găsit ca: utilitate sau caracter practic, și nici nu e vorba de vreo inovație de dată relativ recentă (ca turbo lag). Aș putea să fac și eu o glumă extremă și să-ntreb dacă mai ”face sens” o limbă proprie dacă fiecare trântește cuvinte străine după cum îi vine la gură? Și eu sunt surprins de diferența dintre atitudinea pe care am observat-o urmărind discuția interesantă cu un comic mare (la propriu) și disprețul superior afișat aici în fața unor critici mici dar întemeiate (inclusiv omiterea tipului de combustibil din partea scrisă).

  • ss, vineri, 07.01.2022 19:22

    Ma intereseaza si pe mine daca masina asta e buna sau nu. Pt probleme de limba, vorbim cu Academia Romana. Am inteles, e uzata pt ca are motor si scaune din piele, dar daca trecem peste aceste mari "defecte", merita? Chiar daca am prefera scaune din plastic reciclat si pedale de bicicleta in loc de motor.

  • Gabriel.Nica, vineri, 07.01.2022 21:26

    @Kap Nu stiu unde ați văzut dispreț superior. Dar așa se întâmplă când citim comentarii pe internet cu orice fel de intonație ne imaginăm noi. Are și viul grai avantajele lui. Spuneam doar că unora vă place să despicați firul în patru când anumite lucruri sunt dureros de evidente. De parcă nu se știe ce tip de motor are un BMW al cărui nume se termină cu litera „i”, mai ales pe un site precum acesta. Iar despre adaptarea la prezent, și preferința mea de a folosi un cuvânt sau altul, iarăși consider că sunt doar răutăți pornite probabil dorința de a arăta pe internet cine suntem și ce știm noi. Dacă aș fi folosit un neologism imposibil de înțeles poate că ați fi avut o scuză dar așa... Și apoi vă întrebați de ce nu vă răspund redactorii la comentarii. Păi fix de asta, pentru că în loc să vorbim de lucruri concrete, ne certăm pe sensul cuvintelor, cât de des se introduc neologisme în Dex sau ce fel de combustibil bagi într-un 330i....

  • ss, vineri, 07.01.2022 22:17

    Domnule Nica, se spune ca cei care pot, fac, cei care nu pot, critica. Astfel, pt ca nu puteti face masini, dvs le criticati pe cele primite pt review, iar noi, pt ca nu suntem in stare sa scriem un articol, va criticam pe dvs., pentru orice scapare. Este adevarat, unii din noi au impresia ca ar fi in stare sa scrie, dar de cele mai multe ori se supraestimeaza.

  • inexorabil, sâmbătă, 08.01.2022 16:04

    Dacă tot marşăm pe off-topic: cert este că nu digeraţi critica, domnilor de la AM! Chiar şi celei întemeiate i-aţi găsit cusur: chipurile, “hate speech”. Întotdeauna însă expresiile şi chestiunile incomode vor fi asociate cu faimosul “off topic”. Deşi nici această justificare nu stă în picioare…Iată ce text mi-a fost şters recent: ** Domnule Safta, iertaţi-mă că “îndrăznesc” să vă întreb, dar prin ce minune (inaccesibilă prostimii) aţi ajuns dvs. jurnalist? Se pare că pretenţioasa doamnă limba română vă creează dificultăţi…De pildă, este adevărat că “a dezvolta” este un verb tranzitiv şi că are şi sens de “a produce”, mai exact de a “provoca”, dar, de regulă, un risc nu poate fi…produs. Riscul ori există, ori nu! Aşadar, adecvat ar fi să vă exprimaţi aşa: “există riscul de a dezvolta incendiu”, aşa cum am văzut că, totuşi, aţi prestat o dată! Sau să presupunem că aţi preluat expresia din Bild în mod brut. Aţi “lipit-o” pe loc în articolul de faţă, fără nicio circumspecţie? Ce ironie: mie, dacă m-aş duce să mă cer angajat la vreo publicaţie, sigur mi s-ar trânti în nas orice uşă, pe motiv că n-am studii de specialitate şi/sau experienţă în domeniu. Dar de! mulţi preferă să se poticnească de ansamblul uzanţe-aparenţe; niciodată n-ar intui/cerceta/verifica “dincolo de” ele…**. Sesizează careva vreo ipotetică intenţie a mea de a leza demnitatea persoanei vizate? Mi-amintesc că i-aţi facut o figură asemănătoare şi lui @mip. Am evitat s-o spun demult, dar samavolnicia nu lipseşte din “arsenalul” redacţiei. Viaţa aceasta nu se rezumă doar la ceea ce ne convine/place. Dacă eşti o persoană publică (precum dl. Safta), atunci trebuie să-ţi asumi acest statut, cu tot ce vine “la pachet”. Nu să te pretinzi infailibil. Nu să-ţi creezi o imagine supradimensionată, desprinsă de realitate…Din păcate, aceasta constituie o “pandemie” a vremurilor noastre, indiferent că se manifestă în viaţa concretă sau pe “reţelele de socializare” (mai ales!). Şi încă un aspect se cere precizat: invariabil, cenzura este arma celor slabi de caracter…Oricât de “imperioasă” li s-ar părea lor şi, chipurile, de exersat în spiritul “armoniei sociale” (adică, în limbaj popular, “a vârî gunoiul sub preş”).

  • Andrei, duminică, 09.01.2022 16:40

    Serie 3 e masina perfecta, cu cateva amendamente: 3 litri benzina, Touring si fara xDrive. Nu are nimeni nevoie de ceva mai rapid si mai mare. Oricata supravirare ai forta cu xDrive, mai ai parte si de subvirare si greutate suplimentara pe care o duci cam degeaba, cu exceptia cazului in care ai zapada pe drum, vreo 3 zile pe an.

  • Calingura, duminică, 09.01.2022 17:48

    La subiect, nu am mai nimic de spus. Seria 3 este arhi-cunoscuta si ravnita. Dar am niste latraturi in afara subiectului: 1. De bine, de rau, apreciez cand redactorii coboara printre muritori si fac dialog. Sau macar cand corecteaza mici erori semnalate. E un semn de respect pentru meseria lor si pentru noi. 2. Eu am o vorba de care nu ma pot dezvata: daca limba e vie, chiar trebuie sa o violam? Sa ii rupem toate sfincterele cum vrem noi? Mai ales cand o folosim ca jurnalisti si formatori de opinie? 3. Dau bani, efectiv bani, va las si numarul de telefon si adresa, daca imi spuneti de ce nu vreti sa aduceti omul inapoi la articol daca se logheaza abia dupa ce a citit o stire si e gata sa comenteze? Nu intelegeti conceptul? Nu mai aveti 10 euro sa ii dati celui de la administrare? 4. Dreptul la intimitate cand spui tampenii ar trebui eliminat. Sa se coroboreze IPurile si sa vedem toate numele sub care se mascheaza utilizatorii :) 5. Utilizare fonica medie? Comparativ cu ce? Mai ales ca aveti in comentarii si niste cifre. Nu sunt mare fan BMW dar va spun eu ca un seria 3 e mai izolat decat 90% din masinile din parcul auto national.

  • Calingura, duminică, 09.01.2022 18:06

    Izolare fonica, scuze. Ceea ce ma duce la 6: lasati-ne sa corectam mesajele! Asa e cand nu taxam producatorii de continut. De ce sa faca ei schimbari daca noi intram oricum pe site si mai participam activ.

  • PMC, luni, 10.01.2022 10:41

    Cu intarziere, dar musai sa-mi zic si eu parerea :) Masina asta e pur si simplu frumoasa. Performantele, pe masura pentru pedigreeul cu care ne-a obisnuit BMW cand vine vorba de seria 3. In rest, apreciez sincer ca ziaristii isi iau timpul sa vorbeasca cu noi, si apreciez inca si mai mult ca dati liber la opinii aici pe pagina. Ma mir in continuare ca mai exista rubrica. :)

  • pipo, luni, 10.01.2022 16:59

    Eu am crezut ca "i"-ul vine de la "ilectric" d-le Nica si am fost extrem de dezamagit apoi citind despre "neste cilindrii supraalimentati". Mai in gluma mai in serios @Gabriel, trebuia o vorba aruncata acolo scurt, macar in caseta tehnica , ca nu trebuie plecat de la premiza ca toti cei care intra pe acest site sunt experti sau cunoscatori ca si Co...pardon..Sf.Ion de mai sus, poa' sa fie si ceva noi pasionati auto pt. care multitudinea de i-uri recent aparute in portofoliul bavarezilor sa reprezinte un motiv real de confuzie , mai stii !! Fa-ti treaba in continuare, ca o faci bine si nu mai pune asa la inima orice critica de pe aici ,ca nu o sa ai niciodata de castigat , de asta trebuie sa fii constient ,atata timp cat vorbim de critici d-astea minore , ca nu a dat nimeni "cu paru". Ontopic ,masina asta este un vis frumos pt. multi, si arata poate mai bine ca niciodata , dar...nu in pozele voastre !! Nu stiu cum naiba ati reusit ca arata rau tare ! O fi lumina in combinatie cu acea culoare sau pachetul ala M pe care personal nu-l inghit si nu-i inteleg rostul aici !! P.S. : daca un 330i ajunge 70k , un B3 Alpina cat draci sa mai fie ?Stie cineva ?

  • PMC, marţi, 11.01.2022 11:46

    Imi cer scuze de la retinele pe care le-am zgariat cu "ziaristii isi iau timpul". E o mostra de romgleza vomitiva, mi-am dat seama apoi, dar va rog sa ma credeti ca am o scuza, "din cauza la locu' de munca". Imi fac veacul in engleza si e f usor sa fac asemenea "transpuneri" in limba mea... (incerc sa) Promit ca n-o sa se mai intample...