BMW i8

Hibrid Plug-In 362CP Aut6

Motor / Transmisie

5.0

BMW i8 este un model atipic mărcii bavareze, fiind proiectat și construit de un departament separat de restul companiei. Pe modul 100% electric este un model cu tracțiune față, în timp ce toate celelalte situații îl găsesc în configurația cu tracțiune spate sau integrală, în funcție de nevoile de aderență.

Propulsorul cu ardere internă are trei cilindri de 1.5 litri, este turboalimentat, iar puterea maximă dezvoltată de el este ireală pentru un motor de acest tip: 231 CP. Motorul pe benzină este asistat de un motor electric de 131 CP.

Și nu e totul. Cele două motoare de mai sus sunt asistate de un al treilea motor electric, amplasat pe puntea spate, care are rol de generator (recuperează energie cinetică la frânare) și care livrează această energie înapoi la accelerarea puternică. Resursele unității cu ardere internă sunt distribuite roților spate prin intermediul transmisiei automate cu șase trepte, iar puntea față este angrenată de motorul electric din dotare (echipat cu propria sa transmisie automată cu două trepte), asigurând tracțiune integrală semipermanentă.

În comparație cu felul în care arată, cei 362 CP din dotare parcă nu țin piept exotismului, dar felul în care te simți când accelerează și livrarea rapidă a puterii compensează faptul că nu câștigi un concurs de laudat în cifre când o compari cu alte mașini exotice.

Altfel spus, BMW i8 accelerează mai bine decât te-ar lăsa cifrele să crezi. Reprizele sunt excelente chiar și pe modul confort, pe când modul sport îl transformă în rachetă. Trecând peste faptul că sunetul motorului este accentuat prin difuzoare (caz în care începe să semene cu un V8 la nivel acustic), unitatea se aude plăcut și din afară, și înăuntru.

Încă un aspect interesant la i8 este faptul că mașina nu îți dă senzația că o chinui atunci când rulezi cu viteze reduse, de oraș, cum este cazul unor modele sport care au un aspect la fel de exotic.

  • Sam93, marţi, 16.06.2015 12:48

    "În rândul coupe-urilor sportive exotice mai există destule modele care pot să accelereze mai puternic decât i8 până la sută, dar niciunul care să coste sub 150.000 de euro." Alooo ! Corvette!

  • Nelu.Pantofaru, marţi, 16.06.2015 13:05

    Sam Aloooo , sportive exotice, nu muscle car-uri.

  • Andy, marţi, 16.06.2015 13:19

    Nelu Aloooo, Corvette e supercar. Camaro e muscle carul Chevy. Si vezi ca si noul Ford GT si Honda/Acura NSX vor intra in categoria de supercar si s-ar putea sa coste mai putin de 150.000 de euro.

  • Adi, marţi, 16.06.2015 13:43

    Nu stiu de ce afirmati ca i8 e singurul hibrid sport din lume. Porsche 918 Spyder, Ferrari LaFerrari, McLaren P1, Porsche Panamera S E-Hybrid si Acura NSX sunt cateva exemple. Evident, tehnologiile difera, dar se incadreaza in aceeasi categorie.

  • Adi, marţi, 16.06.2015 13:51

    Exprimarea "portbagajul este virtual inexistent" ma face sa cred ca ati tradus textul din engleza folosind google translate. Exista un cuvant in romana care inlocuieste foarte bine termenul de "virtual" din acest context. Practic nici n-are rost sa vi-l mai spun.

  • Moldovean, marţi, 16.06.2015 14:06

    Toată lumea, alooooooo?!

  • dan_grc, marţi, 16.06.2015 14:29

    Bmw i8 nu are concurent direct, încă, este un model super sport care arată ca un supercar, iar la capitolul exotic este peste orice muscle car, în SUA cât de exotic este Corvette față de i8? Doar în Europa este o prezența mai deosebită, dar asta față de un 911 de exemplu. Un alt avantaj major al i8 ului este devalorizarea, sunt convins că se va deprecia mult mai greu decât un M6, ca să rămân tot la Bmw, deci cine are banii ăștia și răbdare sa aștepte 18 luni pt livrare...eu pun răbdarea:)

  • Cyrus, marţi, 16.06.2015 14:32

    Nelu, Corvette nu este muscle car

  • vianu, marţi, 16.06.2015 14:35

    140.000Eu? 2,1% ? mai ieftin cu 30.000Eu si imi iau un Volkswagen XL1si care consuma jumatate Alooo, BMW, se aude?

  • mowgli, marţi, 16.06.2015 14:46

    @vianu ciudat ca BMW I3 a luat premiul de World Green Car of the year, in fata lui XL1. Si mai ciudat, e ca nu am vazut niciun astfel de model pe strada, in schimb pe strada am un I3 si langa locul de munca 2 I8-uri. Cocalarii astia dom'le.... nu cunoaste ei adevarata valuare care este la VW.

  • Bogdan, marţi, 16.06.2015 14:48

    Unde au fost realizate pozele de la munte, in ce zona? Cea cu lacul?

  • vianu, marţi, 16.06.2015 14:48

    @mowgli...mesajul era pentru "prieteni" ;) stii cat de mult iubesc eu XL1? ehhh.....

  • Sher, marţi, 16.06.2015 15:14

    Nu poti sa dai 4,5 stele unei masini cu caroseria din fibra de carbon, tractiune integrala si echipata cu toate sistemele electronice de siguranta....

  • Sebastian, marţi, 16.06.2015 16:01

    @Bogdan Pozele de la munte au fost realizate pe Transbucegi. Inclusiv cea cu lacul.

  • Dan B., marţi, 16.06.2015 17:03

    @Andy, NSX va costa $300.000, iar nou GT se vehiculeaza ca va fi in jur de $400.000.

  • Dan B., marţi, 16.06.2015 17:05

    @dan_grc, perioada de asteptare a fost redusa la 6 luni.

  • zarnesteanu, marţi, 16.06.2015 17:16

    Intamplator am vazut si eu prima data pe strada un i8 duminica si ma intrebam oare pe cand un test pe Automarket.ro? :):):) Sa mai zica cineva ca nu exista telepatie! Masina arata absolut demential in persoana. Este fara indoiala unul din cele mai avantgardiste design-uri la ora actuala si nu stiu cu ce ar putea veni concurenta in viitorul apropiat pentru a o depasi. Este pur si simplu fascinanta. Am vazut-o si in poze si mi-a placut, dar realitatea bate filmul de-l snopeste. Wow, @mowgli, 2 i8 unul langa altul e intr-adevar de youtube :) Pe gusturile mele, BMW a evoluat enorm, mai ales dupa plecarea lui Chris Bangle, dar design-ul interior inca nu m-a castigat. La masina asta insa as trece cu vederea orice. Mercedes are deocamdata "doar" SLS e-cell cam pe zona asta si sunt curios cu ce or sa mai vina pe piata in anii urmatori. i8 are indiscutabil farmecul lui si atuurile tehnologice nereplicate inca de nimeni. Iar concurenta va avea o viata foarte grea. Un mare BRAVO !!!

  • ironR, marţi, 16.06.2015 17:55

    In aceasta masina cred ca de la Sinaia pana la intrarea pe transbucegi i-ati urat multa multa muuuulta sanatate Ancai Boagiu, lui Ovidiu Silaghi, Ioan Rus...

  • Sam93, marţi, 16.06.2015 17:59

    Nici nu stiti ce-i un muscle car si comentati. Ce legatura are Corvette cu termenul de muscle car? Niciuna! Corvette nu-i nici pe departe muscle car. A fost si este supercar. Si ce daca este populara in SUA Dane? Noi suntem in Romania nu? Ce treaba avem noi cu SUA. Si nici acolo nu-i chiar asa populara ca o vezi pe toate santurile, ca BMW-urile la noi. Corvette si supercarul clasei mijlocii, un supercar pe care chiar si-l permit oamenii. Si cu un pret de vreo 60k de dolari, care sigur nu se transforma in peste 150k de euro in Europa, este un masina exotica (in intreaga Europa cel putin) care ofera performante mai bune decat i8 la un pret mai mic. Si sa nu mai vorbim si de Jagur F-Type care il poti lua la un pret rezonabil si de asemenea ofera performante mai bune decat i8.

  • Vlad08, marţi, 16.06.2015 18:47

    Multi din cei care au comentat inca nu au inteles despre ce este vorba cu I8-ul. Hai sa o luam asa,BMW ar fi creat aceasta caroserie superba,ar fi indesat in ea motorul de pe M5,respectiv M6,ar fi scos in jur de 600 CP,ar fi pus niste cauciucuri mult mai late si scoteau timpi de 3 sec pana la 100km,daca s-ar fi pus problema de crearea unui supercar pentru copilasi. Nu, I8,spre deosebire de hibridele 918 Spyder,LaFerarri si P1,care au motoare termice imense, face o demonstartie de forta si ne arata cu un motor de 1,5 litri si 3 motoare electrice ca viitorul nu este atat de sumbru fara combustibilii clasici.Deci nu este o masina pe care sa o compari cu Corvette sau cu AMG-uri sau cine stie ce supercaruri ne mai plac noua,este o combinatie perfecta de tehnologie,design si inovatie care ne arata in ce directie merge lumea auto.Este acea masina care nu s-a construit pe principiile clasice,(vezi CFRP,lumini laser,aerodinamica activa etc).Mai pe scurt,BMW vrea sa demonstreze ca placerea de a conduce nu e conditionata de motoare puternice pe benzina cu multi cai si consum imens.

  • dan_grc, marţi, 16.06.2015 18:48

    @Sam Ma refeream la exotism, exclusivism, nu avem treaba cu SUA, cum nici i8-ul nu are treaba cu Romania, doar c-a fost testat si la noi, apoi nu are rost sa le compari la performante, nici la pret, un Corvette fabricat din aceleasi materiale nu va mai costa la fel, doar daca nu vor americanii sa piarda bani grei la fiecare exemplar vandut. Revin la devalorizare, peste 10 ani un i8 va costa mult mai mult decat un F-Type, Corvette, etc, daca mai pui la socoteala taxe, impozite, infinit mai mici pt ca este hibrid, i8 chiar reprezinta o buna afacere pt cei ce au de dat 140 000 pe o masina, asta e tot ce spuneam.

  • MARIUS, marţi, 16.06.2015 18:59

    37 DE KM...MAI BINE IMI CUMPAR TESLA , LA UN PRET MULT MAI BUN , AUTONOMIE INCOMPARABILA , SPATIU INTERIOR OK , SI ARATA SI EA CA O MASINA ADEVARATA , DE CE TOATE ELECTRICELE, HYBRIDELE TREBUIE SA ARATE TOATE CIUDAT ? VREM MASINI NU JUCARII FUTURISTE SI LA PRETURI URIASE

  • Nelu.Pantofaru, marţi, 16.06.2015 19:11

    Ok , greseala mea, Vette nu este muscle car, insa cam tot ce era de zis a spus Vlad08, in rest masina e superba.

  • Adrian, marţi, 16.06.2015 20:16

    Interesanta masina dar nu e de Romania. Ce sa faci cu ea pe aici in afara de poze ? Sosele ioc !

  • Sam93, marţi, 16.06.2015 21:30

    Pai mai Vladutz, ce naiba de ecologist mai e asta cand consuma extraurban un pic mai putin ca un Corvette cu motor de 6.2 litri. Ecologie pe hartie si de marketing, ca la toate hibridele, dar in viata reala, ciu ciu. Sa vedem intr-un mediu putin mai urban cum se descurca cand bateriile nu sunt incarcate. Si mai Danutz, tu zici acuma ca n-ai treaba cu SUA si in comentariu anterior ziceai " în SUA cât de exotic este Corvette față de i8?" Pai hotarestete odata. Si de ce materiale vorbesti Danutze? De rahaturile alea ecologice din i8? Ca noul Corvette are aproape tot interiorul acoperit in piele. As putea spune ca interiorul are o calitate similara, daca nu chiar mai buna in Corvette. Sau vorbim de materiale de constructie ca fibra de carbon? Iti zic eu un secret, fibra de carbon ii naspa pentru masini. Daca o busesti un pic, poti sa o arunci la gunoi, si in caz de impact este nesigura, lucru evidentiat de punctajul Euroncap slab al BMW i3. In schimb, un Corvette rezista 1000.000 de mile. Da, un i8 se va devaloriza mai greu, pentru ca nu-l cumpara nimeni, dar Corvette-ul si-l pot permite ca intretinere si oamenii care nu-s miliardari. Eu as prefera oricand o masina adevarata, in defavoarea unei roabe din asta electrice. Mai ales avand in vedere ce performante penibile are in curbe.

  • mowgli, marţi, 16.06.2015 22:42

    @Sam tu ai esti cu toate tiglele pe casa ? cum ma sa consume un i8 cat un Corvette ? In care univers paralel ? Auzi secret: "fibra de carbon e naspa pe masini" :)) bai al dracu, alt inginer ce incearca sa se afirme pe Automarket. Prietene, ai gresit publicatia, du-te la ceva congres mondial si fa-te auzit acolo, doar asa vei schimba industria auto, caci e clar ca toti sunt niste idioti. Inca una buna: Corvette masina exotica in Europa :)) Amice, daca tu nu vezi in Romania asa ceva, asta nu inseamna ca si restul Europei e pustie. E plin de ele !

  • Scorpionul_negru, marţi, 16.06.2015 22:59

    Interesanta masina dar nu e de Romania. O tara fara sosele bune nu permite folosirea corespunzatoare unei masini sport !

  • LauCalin, marţi, 16.06.2015 23:38

    Luna trecuta am vazut unul in Bucuresti. Desi mereu am declarat ca BMW nu face masini pe gustul meu, am scos telefonul, am facut cateva poze si totul dupa ce cateva secunde am avut respiratia taiata si nu imi venea sa cred ce vad. Pur si simplu masina asta te surprinde inclusiv prin existenta ei. Apropo, azi la un semafor aveam in dreapta o Tesla si in stanga un i3. No, viitorul vine repede, repede.

  • Ivanoff, miercuri, 17.06.2015 00:22

    Atat de ''exotic'' , mai ales daca ne gandim ce are ''dedesubt '' un intreg patent de la Toyota Motor Corporation. Deci chiar ''exotic'', sa nu mai zic ca la banii astia cumperi un Nissan GT-R NISMO , cu cel mai avansat launch control din lume , si care ii rupe fash-ul lui I8 cu o acceleratie de 2,4 sec . Pt cunoscatori : Cea mai rapida masina de pe Nurburgring. . Nu mai zic ca-ti mai raman si 50 mii $ pt ati achizitiona un model cu adevarat exotic si revolutionar pt Europa : Toyota Mirai > Pentru cunoscatori : Prima masina de serie din lume cu motor pe hidrogen .

  • dan_grc, miercuri, 17.06.2015 00:30

    Ok Sam, i8 nu este cumpărat de nimeni, de aia listele de așteptare se întind pe cel puțin 6 luni, și da, fibra de carbon e nașpa, tabla e mult mai high tech, ce să zic, dar ceva la subiect, legat de această mașină, poți să spui ceva concret, sau știi doar " de banii ăștia îmi cumpăr două Corvette "?

  • vianu, miercuri, 17.06.2015 09:26

    mi-ar place sa stiu profilul tipic al cumparatorului de Corvette vs. cumparator de i8: varsta, sex, educatie, nivelul veniturilor, asteptari in viata, etc. Asa, citind pe AM (cu toate ca nu e foarte sugestiv) ar fi o mare diferenta intre cel care prefera un i8 vs Corvette

  • Tony_LPP, miercuri, 17.06.2015 09:52

    Autonomie totala ( oferita ) este de 500 km, din care 35 km in mod electric, la un consum mediu de 2,5 l/100 km => un rezervor de vreo 12 litri ?! Mi se pare foarte putin! La fel de frapant era rezervorul de 70 l pus pe Porsche 918 Spyder. La un consum mediu de 3,3 l/100 km rezulta o autonomie de peste 2000 km :O Cui ii trebuie asa ceva? Si asta in conditiile in care de ceva vreme trendul este de reducere a greutatii masinii! Pana si Prius de acum 10 ani are autonomie mult mai mare(este adevarat, nu este la fel de sportiva)., dar nu inteleg de ce se chinuie astia de la BMW sa faca hibrid cand de fapt nu te poti bucura de partea electrica a lui, mai bine ii pui motor mai mare pe benzina/diesel si ii mai scazi si din greutate/pret ca renunti la partea electrica. Faza cu consumul de 2.5 e poveste cu Greuceanu, poate ne arata si cum l-au calculat. Iar rotile alea (sunt asa subtiri ca sa nu aiba frecare mare cu solul) de bicicleata nu cred ca sunt tocmai indicate la viteze mari, mai ales daca mai prinzi si asflat umed. Asadar, daca ar avea macar pe jumatate capabilitatile dinamice ale unui BMW de serie , dar nu le ale nici macar pe astea, si nici nu impresioneaza prin autonomie si motor electric.

  • dan_grc, miercuri, 17.06.2015 10:54

    Așa este, de fapt sunt tot mai multe cazuri de roți care cedează la viteze mari, la i8 mă refer. Va urma o mare rechemare, sau pe românește, recall.

  • ..., miercuri, 17.06.2015 11:01

    Tony taica, incearca si tu un Vmax pe autostrada cand afara ploua indiferent pe ce masina, daca nu ai pneuri de ploaie sigur dai cu oistea in gard. Un pneu mai ingust are avantajele lui nu doar dezavantaje, ia incearca tu sa mergi cu pneu foarte lat pe gheata. Nu cumva de la fizica invatam ca forta de apasare se distribuie pe suprafata? Daca forta ramane constanta si reduci suprafata, te las pe tine sa explici ce se intampla. Dupaia ne dai lectii de condus pe ploaie, acvaplanare poti sa faci si 100km/h, nu trebe musai sa fii pe autostrada.

  • Sam93, miercuri, 17.06.2015 11:02

    @Mowgli Pai cum? Nu au zis cei de la Automarket ca le-a consumat 7 la suta? Si Corvette in viata reala cam tot pe acolo consuma extraurban. Si nu am zis ca consuma identic. Am zis ca nu-i mare diferenta la consum, desi este o diferenta enorma in constructie si in artificiile tehnice complet inutile. @Dan Liste triste. Hai ma lasi! Niste liste pe care cativa oameni ajung. Si Ferrari au liste lungi de asteptate dar nu poti sa zici ca nu-s exclusiviste. Defapt, nu cred ca a vandut mai mult de cateva mii de unitati. Si da Corvette este atat exotic cat si exclusivist in Europa. Uitate la o tara imensa ca Germania, unde nu gasesti la vanzare mai mult de 200 de exemplare din noul C7.

  • ..., miercuri, 17.06.2015 11:09

    Sam93, si Dacia 1310 este o masina exotica in SUA pana la urma, nu?

  • LauCalin, miercuri, 17.06.2015 11:10

    @Ivanoff, masina asta a fost proiectata inainte ca BMW si Toyota sa faca schimb de tehnologii. Deci i8 a fost de la 0 conceput si proiectat de BMW. Si lasa asta cum ca de banii aia imi iau nu stiu ce. Mai bine iti iei o vila + un Logan sau Duster DCI si esti mai destept ca multi. Gandesti ca un om de rand. Si e de inteles pentru ca toti de aici nu putem decat sa visam la asa masini de genul asta.

  • vianu, miercuri, 17.06.2015 11:12

    vezi ca mandria aia de C7 se vinde cam de 10 ori mai putin (in sua) decat Mustang. Exotismul si exclusivismul il explici prin CEREREA extrem de mica din Europa. Deci lasa....

  • Nelu.Pantofaru, miercuri, 17.06.2015 12:42

    Degeaba te certi cu prostu', te bate cu perseverenta lui si te aduce la acelasi nivel, asa ca lasati-o balta cu Sam. Asa e Sam, corvette consuma 7, chiar 4-5 la suta daca mergi pe DN1 si nu o iei pe autostrada, corvette fuge de rupe, e mai ieftin si iti raman si bani de logan, asigurare si benzina. Asa e, listele de asteptare sunt de marketing. Defapt au facut liste de asteptare doar ca in cazul in care au si ei un client sa nu se simta ala prost ca e singurul care cumpara masina, da i8 e naspa e proasta, cum vreti voi.

  • mowgli, miercuri, 17.06.2015 12:51

    @Sam 7 litri consuma un Corvette pe ruta Bucuresti - Transbucegi, fara menajari, doar cand bicicleta mea o sa se transforme intr-un Decepticon si o sa joace in Transformers 7. Dragule, hai sa vedem cat de exclusivist este Corvette, da ? Luam mobile.de: Corvette C7 din 2014-prezent: 179 de bucati BMW M3 din 2014-prezent: 45 de bucati BMW M4 aceeasi perioada: 195 de bucati BMW M5 la fel: 53 de bucati BMW M6: 73 de bucati Maserati GranTurismo: 32 de bucati Lamborghini Gallardo: 11 bucati Lamborghini Aventador: 37 de bucati Audi R8: 202 bucati Alfa Romeo 8C: 5 bucati Mercedes Benz SLS: 22 de bucati Mercedes Benz CLS AMG: 57 de bucati Nissan GTR: 40 de bucati Ferrari toate modelele: 195 de bucati Acum Corvette toate generatiile: 973 de bucati !!! BMW-uri M3, toate generatiile: 836 de bucati M5-uri: 330 de bucati Lambo: 495 de bucati Maserati: 1410 bucati Lotus: 447 bucati Asa ca sorry buddy, nu prea vad exclusivism-ul asta de care vorbesti tu, in conditiile in care un M6 sau un AMG, sunt mai rare. Da, de acord, nu-i o Corolla, dar sa nu exageram totusi, ca nu vorbim de Ford GT aici sau de Saleen

  • anonim, miercuri, 17.06.2015 13:41

    Am vazut masina live in showroomul fabricii de la Munchen arata deosebit linii frumos desenate . Tot in cadrul acestui showroom care este urias pe mai multe nivele se faceau si drive test cu i3 . Am vrut si eu sa fac o tura cu I3 dar am renuntat din cauza numarului mare de doritori .

  • NeaNelu, miercuri, 17.06.2015 14:32

    In modul 100% electric are doar 37km autonomie??!!! Penibila treaba,bmw are super-tehnologie,ce sa mai.....

  • Rares, miercuri, 17.06.2015 17:59

    A stat saptamana aceasta in fata la Unicredit Leasing - pe strada Ceasornicului. Frumoasa masina in poza - in realitate nu am fost impresionat.

  • mowgli, miercuri, 17.06.2015 19:43

    Cica motorul acestei masini a luat 3 premii, printre care si Engine of the Year: http://www.ukipme.com/engineoftheyear/ Din pacate pentru Ivanoff, articolul nu este valabil si in limba rusa, da-i pe google invanoaffe: "BMW 1.5-litre three-cylinder electric-gasoline hybrid from the i8 has won three times overall. ❝This is a fitting victory for what is a remarkable powertrain. The i8 is a supercar of the future that’s available today. Progressive, emotive and environmentally responsible, here is a creation that proves the transport of tomorrow can be very, very exciting❞ - Dean Slavnich, co-chairman, International Engine of the Year Awards" Astia se pare ca n-au auzit ca e de fapt un motor Toyota si de fapt BMW sunt premiati degeaba, eu zic sa-i suni sa le spui ! Apropo, motorul de 3.0 bi-turbo de pe M3/M4 a luat si el un premiu... sigur, probabil ca l-au cumparat de la Hyundai si le-au furat meritul, ce sa si faci ? asa-s nemtii astia.

  • da, miercuri, 17.06.2015 22:47

    mai tanar, mai inalt si mai putin "celebru", mda

  • Remy, vineri, 19.06.2015 20:21

    http://www.mobile.de/ro/Automobil/Fisker-Karma-Ecosport-EVer/vhc:car,cnt:de,pgn:1,pgs:10,srt:price,sro:desc,mke:172/pg:vipcar/210623680.html. Iata ca sunt si optiuni la jumatate de pret(fata de I8), arata bine, consuma 2 , spatiu pt 4 nu pt 2, etc. Este adevarat ca nu au bugetul BMW pt promovare si nici imaginea de marca. Dar, sunt muuult mai rare decat BMW si in consecinta mai exotice.Drumuri bune! :)

  • @ivanoff, sâmbătă, 20.06.2015 00:39

    Mai bine taceai , de fiecare data te faci de cacao. Iar Mirai .. este mirobolanta , cine intreg si-ar lua o uratenie mai mare de masina ca Toyota Mirai. Eu sincer nu am vazut masina mai urata ca Mirai. Designerul de la Toyota oricum e un cartofar nu are nici o treaba cu asa ceva.

  • unckle, sâmbătă, 20.06.2015 22:48

    @Automarket - poate citim si noi comentariile si ii mai stergem un pic contul lui SAM83 ... este un pic penibil omu' si ideile lui despre cum el le stie si restul sunt ...