Cu un pas în viitor
Îți treci în calendar că urmează să pleci la o lansare BMW peste două luni și, evident, îți rămâne în cap doar un singur detaliu... M340i. Se apropie evenimentul, primești programul și ai impresia că ești la facultate în anul ăla greu când ai cursuri și seminarii de la 8 până la 6 seara. Aloooo!!! Ce s-a întâmplat cu visul meu umed cu M340i, ce caut eu la atelier de sustenabilitate?
Ei bine, se pare că pentru a ajunge la motoare mari (vă promit că vine curând și testul cu BMW Seria 3 facelift) trebuie să te purifici puțin cu un model electric. Și tocmai de aceea ne-am adunat aici: pentru a povesti despre BMW iX1 xDrive30, ceva care în program era trecut ca ”prototype drive BMW iX1 xDrive30”.
Am fost încântat de idea de a rula cu un model aflat încă în faza de dezvoltare. Dar la fața locului am găsit mai mult un produs final, decât un ”prototype”. Am găsit și multă ”secretomanie”, pentru că întreg evenimentul a avut drept bază fabrica BMW din Regensburg, acolo unde este produs X1, alături de Seria 1 și Seria 2.
De altfel, a fost pentru prima dată în istoria BMW când un astfel de eveniment dedicat presei a fost găzduit de o unitate de producție. Am lăsat secretomania la Munchen, iar aici, la noi acasă, m-am pus pe descusut noul iX1.
Citeste si
-
4.3/5Cupra Leon a primit un facelift menit să diferențieze și mai bine brandurile Seat și Cupra, care acum ceva timp, formau o singură marcă. Cu Leon, spaniolii au vrut să ne arate că sufletul arzător iberic există, chiar și în această versiune cu doar 150 de cai putere. Citeste tot
-
4.6/5Am testat noul BMW Seria 5 Touring pe un traseu care a însumat 1.500 de kilometri, între România și Grecia. În acest articol îți spunem de ce break-ul german este una dintre cele mai bune mașini pentru drumuri lungi. Ți-am pregătit și un video. Citeste tot
-
4.5/5Am testat noul Cupra Terramar, inclusiv pe circuitul legendar al cărui nume îl poartă. Noi am avut la dispoziție cea mai puternică versiune, cu 272 CP. Mai jos îți spunem cum se conduce geamănul iberic și mai arțăgos al lui Volkswagen Tiguan. Ți-am pregătit și un video. Citeste tot
-
4.3/5Am testat noul Renault Captur facelift, pe drumurile patriei. Am avut la dispoziție noul nivel de echipare Esprit Alpine, iar motorizarea a fost cea mild-hybrid cu 160 de cai putere. Afli din rândurile următoare cum se simte de la volan și, ca de obicei, ți-am pregătit și un video. Citeste tot
-
4.5/5Ford Capri a renăscut sub forma unui SUV electric. Noi am testat versiunea cu tracțiune integrală și 340 CP, iar mai jos îți spunem cum se simte de la volan. Am pregătit și un video. Citeste tot
-
ds, joi, 06.10.2022 11:25
Interesantă la 54.800. Peste, deja nu mai este la fel de atractivă, mai ales pe la 70.000. Nu înțeleg pentru ce au ajuns cu dimensiunile aproape de un X3, bine ăla e deja altă mâncare de pește, dar, totuși... Poate viitorul iX3 va ajunge la mărimea unui X5. :)) A, să nu uit, modificați și voi tabelul de final, cel cu date tehnice. La număr de motoare, treceți două, pentru că atâtea sunt.
-
tehnicoceanu, joi, 06.10.2022 11:39
convingator nu doar frumos scris test, sigur nu-mi mai iau Spring. nu-i bai ca in 20 de ani strang malaiu, ma intreb doar daca atunci o mai fi limita de 255 kilovati pe luna sau curent pur si simplu
-
ACE - Craiova, joi, 06.10.2022 14:54
Arata excelent - are tot ce-i trebuie, dpdv tehnic si al spatiului locuibil, portbagaj - din belsug. Daca ar fi sa-i gasim cautam cu lupa si puncte mai putin pozitive - practic este un BMW ,,baby iX" cu: - un pret ceva mai accesibil (diferenta medie de cca. 25-30.000 Euro); - o autonomie mai mica cu cca. 25-30% fata de acesta. MULT SUCCES BMW!!!
-
BMW, joi, 06.10.2022 15:24
Multumesc ACE-Craiova, ce m-as face fara tine, apropo ti-ai luat electrica?
-
GT, vineri, 07.10.2022 18:02
Nu inteleg de ce se face comparatia doar cu modelele cu motoare cu combustie interna. Varianta PHEV (xDrive30e) e la fel de performanta ca si iX1, dar costa cu aprox. 10k euro mai putin. Ai autonomie in regim pur electric de peste 80km dar si un rezervor de 47 l.
-
Y, luni, 10.10.2022 13:08
Varianta CX-60 PHEV are un consum de energie electrica, in modul pur electric, de cca. 25-27 kW/100 km (deci cu aproximativ 30-40% mai mare decat in cazul unui SUV pur electric de marime similara). Asta datorita greutatii suplimentare a variantei ce include atat motorul termic cat si cel termic precum si bateria de acumulatoare ce asigura o autonomie de 89 km WLTP.
-
Y, luni, 10.10.2022 13:09
Scuze: Varianta X1xDrive (PHEV)are un consum de energie electrica, in modul pur electric, de cca. 25-27 kW/100 km (deci cu aproximativ 30-40% mai mare decat in cazul unui SUV pur electric de marime similara). Asta datorita greutatii suplimentare a variantei ce include atat motorul termic cat si cel termic precum si bateria de acumulatoare ce asigura o autonomie de 89 km WLTP.
-
GT, miercuri, 12.10.2022 20:01
@Y: Nu stiu de unde ai scos valorile alea pentru consumul variantei PHEV. In realitate, in mediu urban consumul nu trece de 15 - 16 kWh / 100km in timp ce pe autostrada, chiar si la viteza mare nu ar trebui sa consume peste 21 - 22 kWh / 100km. Tine cont ca varianta PHEV e cu >150kg mai usoara decat varianta full electrica iX1 (se poate verifica usor pe site-ul oficial BMW). Iar pretul pentru xDrive 25e PHEV e chiar putin mai mic decat cel pentru xDrive 23d (diesel) sau xDrive 23i (benzina), in conditiile in care ofera mai multa putere si performante mai bune.
-
Nelu.Pantofaru, joi, 13.10.2022 11:39
@GT iti dau exemplu de masina folosita de mine, 330e din 2021 in Bucuresti consuma cam 23-25kwh/100km (daca punem media anuala). Vara cu trafic mai lejer si cu AC pornit in oras putea sa consume si 17-18 kwh/100km dar exista si reversul medaliei, iarna lua aproape 30kwh/100km. In medie te bazai macar pe 40km cu un plin de baterie facut. Asadar, cu bateriile marite la PHEV, nu m-ar mira sa faca in realitate vreo 60-70 km in Bucuresti, ceea ce e nemaipomenit daca stai la casa sau ai unde sa o incarci la birou.
-
GT, vineri, 14.10.2022 17:33
@Nelu.Pantofaru: E foarte corect ce spui, insa te referi la BMW eDrive de generatia 4 (asa cum este acel 330e). Aici vorbim de BMW eDrive de generatia 5, care ofera atat baterie de capacitate mai mare (16,2 kWh in cazul lui X1 PHEV) dar si eficienta sporita. Autonomia reala in mod full electric e undeva intre 80-90km, iar lucrul asta a fost confirmat in viata reala din testele cu noua Seria 2 Active Tourer care foloseste exact aceeasi platforma tehnica si a fost lansata in urma cu cateva luni . O autonomie de 80km (poate chiar spre 100km in conditii ideale in mediu urban) e fantastica chiar si daca nu ai priza acasa. Macar o data pe saptamana tot vei ajunge intr-un supermarket sau mall. Sigur, ar fi perfect sa o poti incarca fie la birou, fie acasa, dar nu vad niciun motiv pentru care cineva si-ar mai lua o motorizare clasica, fie ea si MHEV, daca isi permite sa ajunga in zona respectica de pret (adica 23d/23i fata de 25e). Mult mai ieftin este modelul 18i insa acolo renunti complet la orice fel de pretentie de condus dinamic.
-
Andrei, duminică, 16.10.2022 20:40
Nu e un BMW adevarat, cum nu sunt nici Serie 1 si 2. I3s consuma 16kw/h in oras, pe temperatura si conditii ideale.
-
Andrei, duminică, 16.10.2022 20:42
PS 4.4 puncte, sa nu fie 4.3 sau 4.5. Voi nu realizati ca sistemul vostru de notare este eronat, daca aveti mereu aceleasi valori, sau voi nu stiti sa le testati?
-
nsrei, joi, 27.10.2022 16:03
Voi realizati ca nici 5% din populatia romaniei nu are bani sa dea pe masina asta care costa aproape cat un apartament ? Sau poate s au inmultit bogatii si am ramas eu singurul cititor sarac de pe Automarket. In acest caz nu stiu ce sa zic, eu am ramas cu plafonul maxim alocat achizitionarii unei masini tot pe la vreo 12000 de euro. N as sti cum sa cumpar o masina sa zicem dublu la pret de 24000 de euro , darmite una de 50k.
Platforma comuna cu versiunile ICE, fara frunk si arhitectura la 400V. "Cu un pas în viitor"? Mai degraba "Blocat in trecut".