
Revoluția electrică
M-am tot gândit cum să încep acest articol și cum aș putea descrie cel mai bine importanța pe care noua eră Neue Klasse o are pentru BMW. Aș putea să o asemăn cu Capela Sixtină, care este capodopera lui Michelangelo, sau cu cea de-a doua Revoluție Industrială care a permis dezvoltarea unor ramuri industriale precum industria electrotehnică, chimică și a automobilelor.
Fărâmițat de consecințele celui de-al Doilea Război Mondial, BMW a fost nevoit să se reinventeze la începutul anilor '60. Atunci a lansat pentru prima oară Neue Klasse, o familie de modele care a ajutat compania din Munchen să depășească o criză economică gravă.
După ani și ani, uite că Neue Klasse revine în lumina reflectoarelor, iar primul model din noua eră este nimeni altul decât iX3. Este, dacă vrei, cel mai important model BMW din ultimii 20 de ani, unul care a creat multe așteptări.
Cel mai important este că noul iX3 nu numai că se ridică la nivelul așteptărilor, dar le și întrece.
Asta este concluzia la care am ajuns după ce am condus noul BMW iX3 Neue Klasse în cadrul testelor internaționale din Spania. Înainte să treci mai departe, te invit să urmărești un video cuprinzător cu exemplarul pe care l-am condus.
PREZENTAREA VIDEO A NOULUI BMW iX3 NEUE KLASSE
Citeste si
-
4.3/5După ce am făcut cunoștință cu Nissan Qashqai facelift în 2024, pe străzile din Portugalia, acum a venit momentul să vedem cum face față modelul nipon la drumurile din țara noastră. Totodată, v-am pregătit și o prezentare video cu noul Nissan Qashqai facelift. Citeste tot -
4.3/5Francezii de la Peugeot ne-au invitat în Portugalia, acolo unde am avut întâlnire cu noul 308 facelift. Noi am condus varianta 308 SW Plug-in Hybrid, iar mai departe îți spunem ce s-a schimbat, dar și cum se conduce modelul francez. Avem pentru tine și un video. Citeste tot -
4.7/5Porsche 911 Carrera 4 GTS Tribute to Transfăgărășan nu este o simplă ediție limitată la 10 exemplare. Este o declarație de dragoste, din partea constructorului german, pentru România și, în special, pentru "cel mai frumos drum montan din lume,". Noi am condus unul dintre cele 10 exemplare și ți-am pregătit și un video. Citeste tot -
4.4/5BYD Atto 2 a primit o versiune Plug-in Hybrid, echipată cu sistemul inovator al mărcii chinezești. Vorbim despre unul dintre cele mai accesibile SUV-uri Plug-in Hybrid din Europa, dar nu doar acest aspect îl face irezistibil. Noi l-am condus pe drumurile din Spania, iar în acest articol îți spunem cum se simte de la volan. Citeste tot -
4.3/5Volkswagen T-Roc a primit o nouă generație, astfel că acum este mult mai apropiat de frații săi Tiguan și Tayron. Noi am condus noul T-Roc în cadrul testelor internaționale de la Lisabona, iar mai jos îți spunem totul despre SUV-ul german. Avem pentru tine și un video. Citeste tot
-
@parere, marţi, 16.12.2025 09:28
Este o parere dupa ce ai condus-o, sau doar iti dai cu presupusul?
-
MarS, marţi, 16.12.2025 09:57
Surprinzator de laudat si preaslavita in reviews Sa vedem daca si livreaza la vanzari Asa la prima vedere pare ieftina dar probabil va costa ceva daca vrei piele artificiala in loc de mesh pe bord de ex Dar 800km e fantastic!
-
DanG, marţi, 16.12.2025 11:00
Tot revin la comparatia cu Mercedes CLA electric, modelul vazut de mine in toamna si expus intr-un parc era 60.000 Euro. Pentru suma asta BMW iti ofera un produs net superior, cu un design iesit din comun si cu cateva inovatii interesante. Si ai si prestigiul marcii, cum mentionau unii. Eu cred ca se va vinde foarte bine Neue Klasse, si ma bucur, mai ales ca si in Romania se lucreaza la partea de soft pentru acest model.
-
alex_cu_a_mic, marţi, 16.12.2025 11:23
Pretul de lista de 65k inseamna defapt 50k fara TVA si ceva taxe. Fara transport, dealer si amortizari de dezvoltare, iese o masina cu un cost de producteie de 40k euro (speculez). Stie cineva vreo cinezeasca premium similara sub 40k euro in China? Aceleasi dotari, aceiasi baterie, aceiasi putere. Sau poate cu specificatii mai bune. Aa si fara subventii directe si mai ales indirecte (speculez 5-10k euro per masina). Oricum, cea mai mare subventie in China e ca nu au o Ursula care sa-i avertizeze ca otelul trebuie sa fie verde cules doar de albine din floare de paducel.
-
DAN, marţi, 16.12.2025 11:42
Intr-adevar e o masina deosebita. Puternica, economica, agila si confortabila in acelasi timp, iar de tehnologie... nu mai e nimic de spus, ca aici si-au dat pe deplin dovada competentei si inovatiei. Singurele minusuri pe care le vad sunt o exagerare cu tehnologia si acolo unde n-ar trebui, respectiv in comenzile uzuale inglobate in display si foarte important, controlul electronic al deschiderii portierelor, inclusiv manerele retractile, lucru efectiv periculos in caz de accident si nefunctionare a lor. In rest, nimic de comentat. Masina e o capodopera inginereasca. Am auzit ca deja sunt comenzi mai multe decat se preconizau. E un inceput bun.
-
@alex cu creier mic, marţi, 16.12.2025 11:47
Bravo, tati! 100 de ruble pe pârț cu Ursula.
-
Hipoacuzicu', marţi, 16.12.2025 12:03
Hai sa nu ne mai ascundem dupa denumiri emancipate, doar pentru a capta ceva atentie.... Neue Klasse nu-i nicio revolutie, nu reprezinta nici macar o minimă foială din perspectiva locomotiei autentice, ci rămâne un produs cantonat în aceeaşi disoluție a autorităţii pe patru roţi cu care se confrunta orice BEV. Nu-s un individ care sa prioriteze in vreun fel excesele, dar n-am cum sa nu iau in calcul ca la pret similar, cca 70k €, sunt multe oferte extrem de agreabile oferite de "elice": M3 Competition cu rodajul deja efectuat (MY 2023 / 2024).
-
Matei_cel_nou, marţi, 16.12.2025 12:44
Fără doar și poate un model extrem de important care ridică ștacheta performantei. Dacă de obicei producătorii traditionali erau cu cel puțin o generație în urma Tesla dar ofereau interioare și ergonomie mai bună, acum cred ca BMW are întâietate pe partea tehnică. BMW a mers pe ideea de a oferi maximul de tehnologie. Pentru a se încadra într-o zonă de preț a făcut rabat la calitatea interiorului și a omis unele facilități obișnuite în clasa asta: suspensie activă, pneumatică, roți spate viratoare. Pe astea le găsim la noul GLC care însă e sensibil în spatele lui iX3 la autonomie. Rămâne de văzut care strategie are mai multe succes. Personal prefer iX3 mai ales că arată mai bine, după părerea mea. Sunt foarte încrezător în viitorul serie 3, care ar trebui să aibă autonomie și mai mare. Mi-ar fi plăcut ca "rinichii" să fie ceva mai luați, să nu dea impresia de castor.
-
alex_cu_a_mic, marţi, 16.12.2025 13:00
@11:47 Daca eu is platit in ruble tu esti platit in .. ursuli .. sau ursule ca nu stiu care-i pluralul. Cred ca-i inutil sa-ti spun ca nu ma intereseaza persoana in sine ci politica pe care o impune, foarte daunatoare tarilor europene si cetatenilor lor. Vin semnale din toate partile, si din interior si din exterior ca politica pe care o impune, duce toata UE in prapastie. Ea tot insista ca UE sa salveze planeta de una singura.
-
deputy, marţi, 16.12.2025 13:20
"Sistemul de regenerare este și eficient. La finalul testului nostru, calculatorul de bord îmi arăta că a retrimis în baterie 43 kWh" 43kWh???? come on!!! inca una tare: "În total am acoperit 243 de kilometri cu o viteză medie de 51.3 km/h și un consum mediu de 22.1 kWh/100 de km. La final, cu bateria la 46% mai puteam acoperi 382 de kilometri." no way -- matematica nu va ajuta si nici realitatea no offence!
-
Matei_cel_nou, marţi, 16.12.2025 13:39
Și nu ai vreun site cu tematică politică pe care să-ți expui părerile suverano-cucu? E musai să te deșerți împrăștiat aici? Sau e ordin pe unitate să spurcați tot online-ul? Ca să îți și răspund la subiect, nu că ai merita un răspuns: sunt multe probleme în UE dar alternativa propusă de voi e infinit mai rea. Ce faceți voi se numește dihotomie falsă. Nu că ai știi tu ce e aia dar mai citesc și alții.
-
Bălăceanca, marţi, 16.12.2025 14:03
Marțea și vinerea avem dezbateri pro și contra Ursulei, pe terasă, aripa Activistul Pasionat. Discuțiile sunt aprinse dar constructive. Colegul Inexo Hipocausticu de la Calafat are mereu propuneri noi și năstrușnice. Vă așteptăm cu drag.
-
Mone, marţi, 16.12.2025 14:27
@deputy. No offence, dar o poză te-ar convinge? No way să crezi că am scos niște cifre din burtă, doar să scriu ceva.
-
alex_cu_a_mic, marţi, 16.12.2025 15:04
@13:39 Ca sa-ti raspund mai la subiect, vezi ce consecinte au avut acum mai putin de 100 de ani o criza economica devastatoare si umilirea unei natiuni. Politicile de mediu absurde (nu numai in auto) si consecintele lor au potentialul sa ridice partide cu adevarat extremiste precum acum 100 de ani. Mie mi-e tare frica de asta. Nu mai continui ca am zis tot ce era de zis restul se intelege de orice intelect peste medie.
-
nsrei, marţi, 16.12.2025 15:04
revolutia electrica - partea 2 Ford anunță o gaură de 19,5 miliarde de dolari din cauza investițiilor în mașini electrice
-
Matei_cel_nou, marţi, 16.12.2025 15:34
Trompețică, tu scrii sulfuroase gen TikTok și te aștepți să te iau în serios? Ce să zic, așteaptă că nu stai în ploaie.
-
@nsrei, marţi, 16.12.2025 15:51
am vazut ce te pricepi, mai bine te-ai abtine ca te faci de cacao si mai rau. gagauta, gaura aia pe care o vezi la ford "din cauza investitiilor in masini electrice" este deja prinsa in calcule si se va recupera prin amortizare, ca de aia se numesc investitii. pierderile care insa nu se vor mai recupera niciodata si cele care de fapt au potentialul de a ingropa definitiv fordul sunt datorate bataii de joc pe care au practicat-o sistematic in ultimii 15-20 ani, cu masinile lor termice: gherle de motoare si transmisii, asa cum ai si tu pe cotetul tau si care au umplut service-urile, calitate proasta a materialelor, a fabricatiei, parte electrica si software mizerabile, pur si simplu sunt niste gunoaie pe patru roti. singura sansa ca ford sa mai existe in viitor este sa se concentreze pe electrice. acum au o ocazie de neratat de a sterge totul cu buretele si de a o lua de la capat. mie si pe gratis daca imi da cineva astazi un ford termic, nou sau sh nu conteaza, eu il dau imediat la astia care umbla prin cartier dupa fiare vechi. in schimb, un ford puma electric ar avea sanse sa ajunga pe lista scurta din care voi alege viitoarea masina.
-
ironR, marţi, 16.12.2025 15:57
alo, redactia, s-a anulat restrictia pt fabricare doar auto electrice dupa 2035! Deci puteti reveni la teste normale, nu din cele cu mers pe autostrada in spatele tirului pt poza aia cu autonomie mare, la "doar" 65k euro! De banii astia imi iau casa in Malta! Si nu am nevoie de masina ca e insula mica, sac!
-
@alex cu creier mic, marţi, 16.12.2025 16:03
Ai și tu dreptate, nu aruncă rușii 100 de ruble pe tine. Și pe vremea KGB idioții utili (expresie inventată de ei) lucrau din convingere. Așa e și acum.
-
@mone, marţi, 16.12.2025 17:12
da ar fi indicat sa puneți poze care sa confirme ceea ce scrieți. sincer nu cred ca in condiții reale de autostrada masina asta, chiar si cu o mega baterie de peste 100kW are o autonomie de peste 800km atata timp cat consumul este peste 20kwh/100km! toate bune!
-
Hipoacuzicu', marţi, 16.12.2025 17:22
@Automarket Chiar nu-l puteți ține în frâu pe acel limbric de la ora 14:03 ? Am rugamintea sa igienizați neintarziat rubrica de comentarii, deci sa recurgeti si la extincție daca-i nevoie pentru acela care nu-i doar deplin off topic, ci traieste cu impresia ca poate capta atentia celorlati prin insulte si calomnii la adresa mea.
-
Bălăceanca, marţi, 16.12.2025 17:35
Pârâcioasă mică! Nebunule, nu contează sub ce pseudonim te ascunzi, te recunoaștem după schizofrenie. Asta nu ai cum s-o ascunzi. Dacă vei salubritate du-te și tratează-te în altă parte. Și ia și activiștii lu' Căcălin Legionarescu cu tine, să vezi ce curat și civilizat devine site-ul ăsta.
-
@alex_cu_a_mic, marţi, 16.12.2025 17:51
Ce urmeaza dupa aceasta fraza este copia unui mesaj de-al meu adresat initial altcuiva, dar ti se aplica si tie la fel de bine si il repun aici pentru ca articolul la care initial a aparut este vechi de cateva zile si deja nu mai are vizibilitate: Tu si rusofilii tai ati ramas tot la placa cu salvatul planetei. De mult nu te mai suspectez de intelect atat de limitat incat sa nu fii capabil sa intelegi ca nu despre salvarea planetei a fost vorba. Nu, e limpede ca scopul tau a fost dintotdeauna sa produci agitatie, discordie, sa semeni neincredere si sa duci orice subiect in derizoriu si sa-l discreditezi prin bascalie, dar intr-un mod atat de subtil si de perfid, incat sa nu ne prindem ca in substrat, scopul tau final este sa favorizezi exact interesele statului terorus si sa conturezi opinii sau impresia unor opinii in exact sensul asta. Esti o nevertebrata, o carpa, un vandut!! Fara export de resurse, statul tau terorus este mort. Sustin pe oricine duce rusia mai aproape de groapa pe care si-o merita, pentru ca nu avem nevoie de inapoierea, primitivismul si saracia materiala si morala pe care le are de oferit statul terorist si exploatator rusia. Aaa si sa nu uit de suveranismul otravit pe care ni-l tot trambitezi pe aici. Tare le-ar mai conveni terorusilor sa aiba de-a face doar cu state suverane, multe dar marunte, si nu cu uniunea dintre ele. Luate asa separat, la bucata si hipnotizate, gadilate la orgoliu cu refrenul ca-s suverane si independente, aceste state ar fi mult mai usor de corupt, de supus, de influentat, de manevrat, sau daca nicio metoda nu merge, de agresat. Nu veti reusi, leprelor!!! Baga ceva si de glezne goale, de curcubeu, de Ursula si ursii polari...hai domnu inginer, trebuie sa te indemn eu, da-te in stamba pana la capat si fa-ti numarul complet.

Multa reclama pentru un r...t nemtesc. Calitatea interiorului din plastic reciclabil numai premium nu este iar depasirile prin privitul in oglinda sunt pur si simplu stresante. O singura data daca sistemul cedeaza devii ingeras. Overengineering specific nemtilor, nu stiu ce sa mai faca sa ramana relevanti.