Motor / Transmisie

4.0

Primul lucru pe care îl observi este că denumirea versiunilor pe benzină nu mai conține litera "i". Așadar, nu mai există M135i xDrive. Explicația este simplă: de acum încolo, BMW utilizează litera "i" doar pentru modelele cu zero emisii.

Sub capota celui mai puternic Seria 1 regăsim un motor de 2.0 litri, pe benzină, cu 4 cilindri. Unitatea termică este asistată de un sistem mild-hybrid la 48V care acum este integrat în transmisia automată cu 7 rapoarte.

În total, BMW M135 xDrive oferă 300 de cai putere și 400 Nm cuplu. Așadar, sistemul de propulsie oferă cu 6 CP mai puțin decât înainte, din cauza emisiilor, desigur, dar, chiar și așa, este suficient pentru un hot-hatch.

Chiar și în modul de rulare standard, puterea este livrată mai mult decât decent. Desigur, are și sistemul mild-hybrid un cuvânt de spus aici.

El intervine la pornirea de pe loc, atunci când rulezi cu viteză constantă și intervine așa numita funcție de "coasting", la accelerații puternice sau la decelerare. Mai are, însă, o funcție, care crește pentru câteva secunde puterea livrată de sistemul de propulsie.

Cum deblochezi caii putere în plus? Foarte simplu. Tragi de padela din stânga volanului pentru 3 secunde și astfel activezi funcția Boost. Altfel spus, pentru 10 secunde, totul trece în modul Sport și poți efectua depășiri cu mai multă lejeritate. Sau poți ieși mai rapid din virajele lente.

Tot acum, prin boxele sistemului audio va fi injectat un sunet artificial de motor. Asta pentru că, deși este echipat cu 4 terminații reale pentru sistemul de evacuare, BMW M135 xDrive nu "cântă" așa cum te-ai aștepta să o facă. Sau cum ar putea să o facă.

Am apreciat, însă, diferitele sunete care se aud de sub capotă (inclusiv atunci când descarcă turbina) care m-au trimis puțin cu gândul la celebrul joc Need For Speed din tinerețe.

Transmisia Steptronic cu 7 rapoarte (vechiul model avea 8 trepte) trece rapid și lin prin toate treptele de viteză, pentru un consum de combustibil cât mai redus. Uneori chiar prea rapid și ai impresia că motorul este subturat, mai ales când circuli în oraș.

Are și un mod Sport care menține mai mult treapta de viteză. De preferat ar fi să utilizezi această funcție la drum lung, sau pe circuit, pentru că în oraș va menține motorul mult prea turat. La o adică, poți trece cutia de viteze în modul "manual" și te ajuți de padelele montate în spatele volanului.

  • Banditos, vineri, 27.12.2024 14:16

    "Apesi (...) si poti face depasiri cu mai multa lejeritate" Accidentul de ieri din Suceava ca urmare a lejeritatii cu care soferul a depasit LEJER cel putin o coloana de trei masini conducea un BMW. Suntem pe un site auto dar nu aveti nici cea mai vaga banuiala care va este puterea de influenta asupra cititorilor? Ok, avem de'a face cu adulti dar parca mi-as mula textul si pe realitatea romaneasca...practic voi "hraniti" animalul din roman sa se comporte fix asa cum nu este de dorit.

  • Mihai, vineri, 27.12.2024 15:41

    Uau, lejer cica se accelereaza si lejer se depaseste. Un retard cu un BMW M8 a venit tocmai din Germanica pentru a muri cu familia in Romania. https://youtu.be/_Y2UbKZsUkQ?si=NeRqtVp7zCkgWsq_ https://observatornews.ro/eveniment/familia-care-a-murit-pe-drumul-mortii-in-suceava-venise-din-germania-ca-sa-isi-petreaca-sarbatorile-acasa-bmwul-care-lea-devenit-sicriu-fusese-cumparat-anul-acesta-604582.html De mentionat ca BMW M8 nu ar trebui cumparata de familisti, pentru familisti exista Volvo!!! M8 e masina pentru smenari cocalari care vor sa se dea smecheri! Daca dobitocul nu lovea o cisterna, ci ar fi lovit o alta masina care conducea regulamentar, care ar fi fost rezultatul oare??? Voi jurnalisti auto, cand faceti reclama la masinile astea, poate ca ati putea pune si niste poze cu M-uri daune totale, ca sa le aratati la cocalari care sunt rezultatele condusului asa lejer si accelerarii lejere si depasirilor lejere. A mai fost un dobitoc care a rupt un stalp prin Ploiesti si a omorat un alt om, tot cu un M. https://www.romaniatv.net/accident-mortal-cu-un-bmw-m4-pe-un-bulevard-din-ploiesti-imagini-terifiante-cu-momentul-impactului-devastator_8670394.html Deci ziua si mortu' cu BMW-urile astea super sprotive! Cum ar fi sa faceti si niste reclama la masini sigure? Ca avem in Romanica cei mai multi morti in accidente rutiere pentru ca se promoveaza condusul sportiv.

  • Vali, vineri, 27.12.2024 18:08

    "Deși se vrea a fi un model premium, întâlnești destul plastic dur la interior, unele zone fiind chiar în raza ta vizuală. De pildă ornamentul care "îmbracă" zona de încărcare prin inducție pentru telefoanele mobile. Nici calitatea finisajelor nu este chiar la nivelul cu care ne-au obișnuit cei de la BMW." La 66000 euro ce pretentii sa aveti??? Cand am gandesc ca Volvo ofera la 55000 un EX30 care nu pute si poate oferi mult mai mult decat panarama asta de Seria 1 cu un consum de 15/100 in oras... Multi dilimani trebuie sa mai fie ca sa ia asemenea masina.

  • nobody, vineri, 27.12.2024 19:16

    Articolul are cateva erori, probabil pentru ca autorul nu e familiarizat cu masinile marcii. De exemplu, butonul rotativ nu a disparut decat de pe seria 1, X1 si X2, adica de pe modelele entry level; daca te apropii de limita aderentei, comportamentul este subvirator, nu supravirator; apasarea padelei de retrogradare pentru 3 secunde face downshift pana la treapta de viteza cea mai de jos. Asta nu va mari puterea motorului prin vreo metoda magica, iti va selecta doar treapta de viteza la care ai cuplul maxim al motorului, iti va dezactiva modul de recuperare si va trece temporar in modul sport. Functia e prezenta de fapt si la majoritatea modelelor BMW cu motoare termice si padele pe volan si se foloseste in acelasi mod de foarte multe generatii.

  • espertul, vineri, 27.12.2024 19:29

    S-au trezit clonele

  • Gigel, vineri, 27.12.2024 22:28

    Eu ii dau 10 stele la M8 pentru ca a semnalizat ca a vrut sa revina pe banda si 10 stele pentru intoarcere cu pirueta si finalul in flacari a fost impecabil. Mai faceti reclame din astea ca nu se stie cand da un M si peste voi daca ii promovati asa intens.

  • Sorin Prelipceanu, sâmbătă, 28.12.2024 08:25

    Oamenii au făcut un drive-test, pentru că asta este ocupația lor. Și alte publicații fac același lucru. Ce legătură au ei cu morții de pe șosele? În altă ordine de idei, dealerul trebuie să ceară certificatul de stare civilă, dacă-i familist să-l oblige să ia Ford Galaxy, dacă-i tânăr și are prietenă, să-i dea Mini Cooper, dacă-i cocalar X5 cu volan pe dreapta, și dacă-i antreprenor Cadillac Escalade. Hai că asta-i bună!....

  • Mone, sâmbătă, 28.12.2024 10:41

    @nobody: Autorul este familiarizat cu modelele mărcii. 1. Nu am spus nicăieri că butonul iDrive a dispărut din gama BMW. Era un articol despre Seria 1, implicit mă refeream la acest model. 2. Te invit să conduci mașina. 3. Pentru că este vorba despre un sistem MHEV, motorul electric integrat în transmisie plusează cu circa 19 CP în modul Boost. De aici surplusul de cai putere. În același timp, toate sistemele relevante ale mașinii (direcție, transmisie, motor, suspensie etc.) trec pentru 10 secunde în modul Sport. Sărbători fericite în continuare!

  • Mone, sâmbătă, 28.12.2024 10:44

    @banditos, @mihai și toți ceilalți care au abordat acest subiect. Noi nu facem reclamă mașinilor, le testăm și apoi scriem o recenzie cu bune și cu rele. Încurajăm un condus responsabil, preventiv și în limitele legale. Exact cum testăm și noi mașinile pe drumurile publice. Apoi, @SorinPrelipceanu a spus-o cel mai bine. Nu are rost să repet.

  • Banditos, sâmbătă, 28.12.2024 11:41

    Ai 300CP. Si iti mai trebuie un 2% sa poti depasi ..."lejer".

  • aha, sâmbătă, 28.12.2024 14:39

    Doar 4.5 stele la capitolul Design? Eu zic ca merita 6.9. Si de ce numai 4.0 stele pentru Interiorul cu "destul plastic dur" si comenzi care "îți distrag atenția de la condus"? Apropo, de ce este Atipic acest BMW M135 xDrive?

  • ds, sâmbătă, 28.12.2024 15:40

    Boost-ul ăla este pentru situații disperate, cum ar fi când ești în depășire și vezi că vine tirul din față, sau când vrei tu să-i arăți ăluia de pe b2 că se târâie că melcul. A, și ar mai fi bun când vrei s-o impresionezi pe gagica de pe scaunul din dreapta. Dacă tot au introdus opțiuni pe baza de abonament, dacă aș fi în locul producătorului, pentru anumite țări, aș reduce puterea de la 300 cp și introduce deblocarea opțiunii respective doar după un trecerea unui test de inteligență.

  • @Mone, sâmbătă, 28.12.2024 15:52

    Foarte frumos ce ziceti voi ca faceti. Daca tot incurajati condusul responsabil, poate ca ar fi bine sa nu mai scoateti in evidenta plusurile de putere si lejeritatea cu care BMW-URILE pot face depasiri sau liniute. Ca asta inteleg dobitocii din articole si plusurile de putere. Acum vedeti si voi la ce se ajunge: in 2 saptamani 2 BMW-URI performante dauna totala cu multi morti. Din cauza ca un retard a facut liniute cu altul prin Ploiesti si alt retardat s-a bagat in depasire crezand ca BMW-ul lui e mai presus de gravitatie! Dupa cum spuneau multi: BMW este o marca ce promoveaza condusul iresponsabil si agresiv! Daca si presa suporta astfel de "derapaje necontrolate", nu avem cum sa ne revenim. Poate ca mai multa reclama la maisni fiabile si sigure ar fi de bun augur pentru o Romanie plina de maimute care se cred zei cand ajung la volanul unui BMW.

  • Banditos, duminică, 29.12.2024 10:56

    L-au lasat liber intre Craciun si Anul Nou.

  • Dorel, luni, 30.12.2024 13:50

    https://www.automarket.ro/stiri/preturi-noul-volvo-ex30-in-romania-start-de-la-38500-de-euro-113999.html La 53000 Euro twin engine performance. Masina net superioara panaramei de Seria 1.

  • GabiA, joi, 02.01.2025 14:17

    Ce vina are automarket ca autoritatile nu fac nimic pentru a-i impiedica pe bizoni sa mearga cu viteza? Si ce, daca conduci un Volvo nu ai acceleratie cu care sa te pui in pericol? Conteaza cat creier ai si cat iti permit autoritatile sa faci. Eu cred ca nu sunteti decat niste frustrati posesori de Megane 2, ce se uita cu jind la cate un BMW pe strada. Ca sa nu mai zic de pseudo ecologistii ce compara o troaca electrica ce merge 200 de km iar apoi trebuie sa stai o ora sa o incarci printre caruturile de cumparaturi de la Kaufland, cu o masina pe care chiar o poti folosi.