Motor / Transmisie
Primul lucru pe care îl observi este că denumirea versiunilor pe benzină nu mai conține litera "i". Așadar, nu mai există M135i xDrive. Explicația este simplă: de acum încolo, BMW utilizează litera "i" doar pentru modelele cu zero emisii.
Sub capota celui mai puternic Seria 1 regăsim un motor de 2.0 litri, pe benzină, cu 4 cilindri. Unitatea termică este asistată de un sistem mild-hybrid la 48V care acum este integrat în transmisia automată cu 7 rapoarte.
În total, BMW M135 xDrive oferă 300 de cai putere și 400 Nm cuplu. Așadar, sistemul de propulsie oferă cu 6 CP mai puțin decât înainte, din cauza emisiilor, desigur, dar, chiar și așa, este suficient pentru un hot-hatch.
Chiar și în modul de rulare standard, puterea este livrată mai mult decât decent. Desigur, are și sistemul mild-hybrid un cuvânt de spus aici.
El intervine la pornirea de pe loc, atunci când rulezi cu viteză constantă și intervine așa numita funcție de "coasting", la accelerații puternice sau la decelerare. Mai are, însă, o funcție, care crește pentru câteva secunde puterea livrată de sistemul de propulsie.
Cum deblochezi caii putere în plus? Foarte simplu. Tragi de padela din stânga volanului pentru 3 secunde și astfel activezi funcția Boost. Altfel spus, pentru 10 secunde, totul trece în modul Sport și poți efectua depășiri cu mai multă lejeritate. Sau poți ieși mai rapid din virajele lente.
Tot acum, prin boxele sistemului audio va fi injectat un sunet artificial de motor. Asta pentru că, deși este echipat cu 4 terminații reale pentru sistemul de evacuare, BMW M135 xDrive nu "cântă" așa cum te-ai aștepta să o facă. Sau cum ar putea să o facă.
Am apreciat, însă, diferitele sunete care se aud de sub capotă (inclusiv atunci când descarcă turbina) care m-au trimis puțin cu gândul la celebrul joc Need For Speed din tinerețe.
Transmisia Steptronic cu 7 rapoarte (vechiul model avea 8 trepte) trece rapid și lin prin toate treptele de viteză, pentru un consum de combustibil cât mai redus. Uneori chiar prea rapid și ai impresia că motorul este subturat, mai ales când circuli în oraș.
Are și un mod Sport care menține mai mult treapta de viteză. De preferat ar fi să utilizezi această funcție la drum lung, sau pe circuit, pentru că în oraș va menține motorul mult prea turat. La o adică, poți trece cutia de viteze în modul "manual" și te ajuți de padelele montate în spatele volanului.
"Apesi (...) si poti face depasiri cu mai multa lejeritate" Accidentul de ieri din Suceava ca urmare a lejeritatii cu care soferul a depasit LEJER cel putin o coloana de trei masini conducea un BMW. Suntem pe un site auto dar nu aveti nici cea mai vaga banuiala care va este puterea de influenta asupra cititorilor? Ok, avem de'a face cu adulti dar parca mi-as mula textul si pe realitatea romaneasca...practic voi "hraniti" animalul din roman sa se comporte fix asa cum nu este de dorit.